Statistics:
Visits: 1,295 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cum primim feed-back-ul de la interlocutorul comunicarii noastre
Q: | Intreaba despre Cum primim feed-back-ul de la interlocutorul comunicarii noastre |
Ce este feed-back-ul? Acesta este un termen relativ nou pentru un fenomen mai vechi. Un sinonim ar putea fi "reacţie", ceea ce nu ar denumi ceva nou, dar feed-back-ul trebuie dat şi privit astfel încât să se asigure îmbunătăţirea comunicării. Din nefericire, pentru o bună parte dintre oameni, ideea de feed-back nu este prea comună. De regulă, relaţiile superior-subordonat generează reacţii dintre cele mai ciudate şi greu de definit care, evident se înscriu în lanţul comunicării. Permanent, în atenţia comandanţilor trebuie să stea ideea realizării unei comunicări corecte şi precise. Este recomandabil ca înainte de exprimarea comunicării, acesta să fie văzută ori audiată de către cineva d
Feed-back-ul, este o comunicare care îi ajută pe indivizi să-şi "direcţioneze" comportamentul. Acesta suportă unele criterii de primire sau de ofertă, astfel:
- feed-back-ul, mai degrabă descrie decât judecă. Evitarea limbajului de judecată reduce nevoia partenerului Ia comunicare, de a răspunde ca să se apere;
- feed-back-ul este în aceeaşi măsură pozitiv şi negativ. O descriere echilibrată a muncii cuiva ia în considerare atât punctele forte cât şi pe cele slabe. Ambele tipuri de feed-back oferă informaţii utile persoanei care doreşte să se schimbe;
- feed-back-ul trebuie mai degrabă să fie specific decât general. Afirmaţiile de ordin general asupra muncii cuiva nu indică elementele de care persoana are nevoie pentru a schimba ceva şi nici elementele ce pot servi ca modele;
- feed-back-ul trebuie să ia în considerare în egală măsură atât nevoia emiţătorului, cât şi a receptorului pentru feed-back. Ceea ce se afirmă despre munca unei persoane reflectă nu numai modul în care aceasta a muncit, ci şi gândirea sau sentimentele despre persoana în cauză;
- feed-back-ul trebuie îndreptat asupra comportamentului pe care receptorul îl poate controla. Atunci când unei persoane i se reaminteşte de ceva ce-i scapă de sub control apare sentimentul de frustare.
- feed-back-ul trebuie realizat în scopul asigurării unei comunicări clare. Ceea ce emiţătorul intenţionează să spună nu este întotdeauna sinonim cu impactul produs asupra receptorului. Pentru a evita astfel de discrepanţe, se va studia feed-back-ul îndoielnic.
- feed-back-ul trebuie să fie solicitat, mai degrabă decât să fie impus. Feed-back-ul este foarte eficient când receptorul formulează atent întrebari ce vor furniza răspunsuri
- feed-back-ul trebuie îndreptat spre munca sau comportamentul persoanei, nu către persoana în sine.
in afara lanţului de comunicare. Sugestiile corectorului vor fi cu atât mai valoroase cu cât ele vor ataca probleme specifice: construcţii de cuvinte, fraze greoaie, gramatică slabă, manierism, etc. Rolul corectorului nu este numai acela de a face un serviciu personal autorului comunicării, dar şi de a fi reprezentantul ascultătorului sau cititorului comunicării. De aceea, trebuie cerute sugestii din partea corectorului pentru a se putea obţine forma optimă a comunicării.
Feed-back-ul, este o comunicare care îi ajută pe indivizi să-şi "direcţioneze" comportamentul. Acesta suportă unele criterii de primire sau de ofertă, astfel:
- feed-back-ul, mai degrabă descrie decât judecă. Evitarea limbajului de judecată reduce nevoia partenerului Ia comunicare, de a răspunde ca să se apere;
- feed-back-ul este în aceeaşi măsură pozitiv şi negativ. O descriere echilibrată a muncii cuiva ia în considerare atât punctele forte cât şi pe cele slabe. Ambele tipuri de feed-back oferă informaţii utile persoanei care doreşte să se schimbe;
- feed-back-ul trebuie mai degrabă să fie specific decât general. Afirmaţiile de ordin general asupra muncii cuiva nu indică elementele de care persoana are nevoie pentru a schimba ceva şi nici elementele ce pot servi ca modele;
- feed-back-ul trebuie să ia în considerare în egală măsură atât nevoia emiţătorului, cât şi a receptorului pentru feed-back. Ceea ce se afirmă despre munca unei persoane reflectă nu numai modul în care aceasta a muncit, ci şi gândirea sau sentimentele despre persoana în cauză;
- feed-back-ul trebuie îndreptat asupra comportamentului pe care receptorul îl poate controla. Atunci când unei persoane i se reaminteşte de ceva ce-i scapă de sub control apare sentimentul de frustare.
- feed-back-ul trebuie realizat în scopul asigurării unei comunicări clare. Ceea ce emiţătorul intenţionează să spună nu este întotdeauna sinonim cu impactul produs asupra receptorului. Pentru a evita astfel de discrepanţe, se va studia feed-back-ul îndoielnic.
- feed-back-ul trebuie să fie solicitat, mai degrabă decât să fie impus. Feed-back-ul este foarte eficient când receptorul formulează atent întrebari ce vor furniza răspunsuri
- feed-back-ul trebuie îndreptat spre munca sau comportamentul persoanei, nu către persoana în sine.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 16 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :