Statistics:
Visits: 952 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cheia rezolvarii conflictelor interindividuale
Q: | Intreaba despre Cheia rezolvarii conflictelor interindividuale |
Cheia rezolvării conflictului se află chiar în interiorul lui şi presupune respectarea următoarelor principii:
- necesitatea cunoaşterii, a înţelegerii a ceea ce generează dezacordurile dintre oameni şi emoţiile asociate lor. Un conflict poate să fie cauzat de lipsa comunicării între două persoane, de dezinformarea uneia sau a celeilalte, de interpretarea eronată a unor fapte etc. ;
- rezolvarea conflictului de către cele două părÅ£i, fără intervenÅ£ia celei de-a treia persoane. Este mult mai bine ca persoanele în cauză să-ÅŸi rezolve dezacordul dintre ele, decât ca o terţă persoană să hotărască pentru ele. în felul acesta ele deÅ£in controlul asupra situaÅ£iei. Când apeleazÄ ƒ la ÅŸefi, la tribunal, la diriginte, nici una dintre ele nu mai este stăpână pe situaÅ£ie. Controlul situaÅ£iei este exercitat de a treia persoană, care poate să soluÅ£ioneze conflictul în detrimentul ambelor părÅ£i;
- este important ca fiecare să fie capabil să accepte un punct de vedere diferit de al lui;
- rezolvarea paşnică a conflictului presupune o bună comunicare, eficientă pentru cei doi. într-o comunicare este complet ineficient să dăm vina pe celălalt, să evităm problema, să venim cu sentimente personale, să întrerupem mereu interlocutorul.
Comunicarea eficientă presupune mesaje de tip EU - TU în locul mesajelor de „ TU "
De exemplu, în loc să spui: „ Eşti leneş, nu-ţi îndeplineşti sarcinile " , este preferabil să spui: „ Sunt îngrijorat de felul cum evoluează lucrurile, nu crezi că ar fi mai bine să încerci o altă alternativă ..." ;
Pentru a putea fi capabil să-şi rezolve conflictele cu ceilalţi, omul trebuie să înveţe mi numai cum să vorbească, ci şi cum să asculte, să înveţe tehnica ascultării active, care stă la baza unei comunicări eficiente.
Tehnica ascultării active presupune :
- încurajarea partenerului de dialog („ Poţi să-mi spui mai mult ? ")
- Clarificarea problemei („ Ce-aţi vrut să spuneţi, de fapt ? ")
- Re formularea problemei („ Deci, înţeleg că... aşa e, am dreptate ? " )
- Reflectarea (facem ca cealaltă persoană să fie conştientă de propriile ei sentimente, de faptul că o înţelegem prin aprecieri de genul: „ Pari foarte supărată!... " )
- Rezumarea (reformularea ideilor principale)
- Validarea (recunoaşterea valorii celeilalte persoane :,, Apreciez efortul dumneavoastră. " „ Văd că aţi muncit mult " ...)
- necesitatea cunoaşterii, a înţelegerii a ceea ce generează dezacordurile dintre oameni şi emoţiile asociate lor. Un conflict poate să fie cauzat de lipsa comunicării între două persoane, de dezinformarea uneia sau a celeilalte, de interpretarea eronată a unor fapte etc. ;
- rezolvarea conflictului de către cele două părÅ£i, fără intervenÅ£ia celei de-a treia persoane. Este mult mai bine ca persoanele în cauză să-ÅŸi rezolve dezacordul dintre ele, decât ca o terţă persoană să hotărască pentru ele. în felul acesta ele deÅ£in controlul asupra situaÅ£iei. Când apeleazÄ ƒ la ÅŸefi, la tribunal, la diriginte, nici una dintre ele nu mai este stăpână pe situaÅ£ie. Controlul situaÅ£iei este exercitat de a treia persoană, care poate să soluÅ£ioneze conflictul în detrimentul ambelor părÅ£i;
- este important ca fiecare să fie capabil să accepte un punct de vedere diferit de al lui;
- rezolvarea paşnică a conflictului presupune o bună comunicare, eficientă pentru cei doi. într-o comunicare este complet ineficient să dăm vina pe celălalt, să evităm problema, să venim cu sentimente personale, să întrerupem mereu interlocutorul.
Comunicarea eficientă presupune mesaje de tip EU - TU în locul mesajelor de „ TU "
De exemplu, în loc să spui: „ Eşti leneş, nu-ţi îndeplineşti sarcinile " , este preferabil să spui: „ Sunt îngrijorat de felul cum evoluează lucrurile, nu crezi că ar fi mai bine să încerci o altă alternativă ..." ;
Pentru a putea fi capabil să-şi rezolve conflictele cu ceilalţi, omul trebuie să înveţe mi numai cum să vorbească, ci şi cum să asculte, să înveţe tehnica ascultării active, care stă la baza unei comunicări eficiente.
Tehnica ascultării active presupune :
- încurajarea partenerului de dialog („ Poţi să-mi spui mai mult ? ")
- Clarificarea problemei („ Ce-aţi vrut să spuneţi, de fapt ? ")
- Re formularea problemei („ Deci, înţeleg că... aşa e, am dreptate ? " )
- Reflectarea (facem ca cealaltă persoană să fie conştientă de propriile ei sentimente, de faptul că o înţelegem prin aprecieri de genul: „ Pari foarte supărată!... " )
- Rezumarea (reformularea ideilor principale)
- Validarea (recunoaşterea valorii celeilalte persoane :,, Apreciez efortul dumneavoastră. " „ Văd că aţi muncit mult " ...)
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 12 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :