FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 952
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Cheia rezolvarii conflictelor interindividuale

Tag-uri Populare


relatii   social   interactiune   individ   geografie   relief   natura   ape   minerale   timp   distractie   plimbare   relaxare   vacanta   dragoste   educatie   romania   soare   casa   muzeu   plante   literatura   vedete   religie   vise   copii   pasiune   societate   pamant   amabilitate   ghiveci   eleganta   evolutie   madonna   familie   copilarie  

All Tags

Famous Forum

 

Cheia rezolvarii conflictelor interindividuale

 Q:   Intreaba despre Cheia rezolvarii conflictelor interindividuale       
Cheia rezolvării conflictului se află chiar în interiorul lui şi presupune respectarea următoarelor principii:

- necesitatea cunoaşterii, a înţelegerii a ceea ce generează dezacordurile dintre oameni şi emoţiile asociate lor. Un conflict poate să fie cauzat de lipsa comunicării între două persoane, de dezinformarea uneia sau a celeilalte, de interpretarea eronată a unor fapte etc. ;

- rezolvarea conflictului de către cele două părÅ£i, fără intervenÅ£ia celei de-a treia persoane. Este mult mai bine ca persoanele în cauză să-ÅŸi rezolve dezacordul dintre ele, decât ca o terţă persoană să hotărască pentru ele. în felul acesta ele deÅ£in controlul asupra situaÅ£iei. Când apeleazÄ ƒ la ÅŸefi, la tribunal, la diriginte, nici una dintre ele nu mai este stăpână pe situaÅ£ie. Controlul situaÅ£iei este exercitat de a treia persoană, care poate să soluÅ£ioneze conflictul în detrimentul ambelor părÅ£i;

- este important ca fiecare să fie capabil să accepte un punct de vedere diferit de al lui;

- rezolvarea paşnică a conflictului presupune o bună comunicare, eficientă pentru cei doi. într-o comunicare este complet ineficient să dăm vina pe celălalt, să evităm problema, să venim cu sentimente personale, să întrerupem mereu interlocutorul.

Comunicarea eficientă presupune mesaje de tip EU - TU în locul mesajelor de „ TU "

De exemplu, în loc să spui: „ Eşti leneş, nu-ţi îndeplineşti sarcinile " , este preferabil să spui: „ Sunt îngrijorat de felul cum evoluează lucrurile, nu crezi că ar fi mai bine să încerci o altă alternativă ..." ;

Pentru a putea fi capabil să-şi rezolve conflictele cu ceilalţi, omul trebuie să înveţe mi numai cum să vorbească, ci şi cum să asculte, să înveţe tehnica ascultării active, care stă la baza unei comunicări eficiente.

Tehnica ascultării active presupune :
- încurajarea partenerului de dialog („ Poţi să-mi spui mai mult ? ")
- Clarificarea problemei („ Ce-aţi vrut să spuneţi, de fapt ? ")
- Re formularea problemei („ Deci, înţeleg că... aşa e, am dreptate ? " )
- Reflectarea (facem ca cealaltă persoană să fie conştientă de propriile ei sentimente, de faptul că o înţelegem prin aprecieri de genul: „ Pari foarte supărată!... " )
- Rezumarea (reformularea ideilor principale)
- Validarea (recunoaşterea valorii celeilalte persoane :,, Apreciez efortul dumneavoastră. " „ Văd că aţi muncit mult " ...)


Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii



Categorie: Diverse  - ( Diverse - Archiva)

Data Adaugarii: 12 October '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :