Statistics:
Visits: 990 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Trebuie mereu sa ne ascultam interlocutorul
Q: | Intreaba despre Trebuie mereu sa ne ascultam interlocutorul |
Comunicarea verbală nu înseamnă numai vorbire ci şi ascultare. Liderul militar (comandantul) trebuie să deprindă şi arta de a asculta, care constă în a şti când să vorbească şi când să asculte.
Ascultarea este la fel de importantă în comunicare ca şi emiterea. Pentru atingerea obiectivelor comunicării, ascultarea trebuie să respecte o serie de canoane astfel:
- interlocutorul trebuie privit pe timpul cât este ascultat;
- pe timpul comunicării verbale, interlocutorul trebuie întrerupt cât mai puţin posibil;
- vorbitorul trebuie încurajat prin aprobări gestice (din cap) ori zâmbete;
- nu trebuie anticipat ceea ce vorbitorul doreşte să prezinte;
- vorbitorul trebuie ajutat să se exprime cà ¢nd nu-ÅŸi găseÅŸte cuvintele.
Ascultarea cu atenţie, fără întreruperi dese, favorizează înţelegerea problemei, sesizarea modului de gândire a colaboratorilor ori subaltenilor, oferă timp pentru reflecţie şi chiar pentru găsirea soluţiei.
Liderul militar (comandantul), care ştie să asculte cu răbdare şi atenţie, câştigă mai mult prin aceasta decât câştigă vorbind. In consecinţă managerul trebuie nu numai să-şi impună efortul de a asculta, ci să adopte o atitudine binevoitoare care să-l încurajeze pe subaltern. Pentru a se realiza o bună ascultare se recomandă următoarele sugestii celui pus în postura de ascultător,astfel:
- Fiţi pregătiţi să ascultaţi pe vorbitor!
- Fiţi interesaţi să ascultaţi!
- Arătaţi-vă interesaţi de subiectul comunicării verbale!
- Păstraţi-vă mintea deschisă!
- Urmăriţi ideile principale!
- Ascultaţi critic!
- Ascultaţi cu atenţie!
- Luaţi notiţe!
- Ajutaţi (încurajaţi) vorbitorul!
- Nu întrerupeţi pe vorbitor!
Ascultarea este la fel de importantă în comunicare ca şi emiterea. Pentru atingerea obiectivelor comunicării, ascultarea trebuie să respecte o serie de canoane astfel:
- interlocutorul trebuie privit pe timpul cât este ascultat;
- pe timpul comunicării verbale, interlocutorul trebuie întrerupt cât mai puţin posibil;
- vorbitorul trebuie încurajat prin aprobări gestice (din cap) ori zâmbete;
- nu trebuie anticipat ceea ce vorbitorul doreşte să prezinte;
- vorbitorul trebuie ajutat să se exprime cà ¢nd nu-ÅŸi găseÅŸte cuvintele.
Ascultarea cu atenţie, fără întreruperi dese, favorizează înţelegerea problemei, sesizarea modului de gândire a colaboratorilor ori subaltenilor, oferă timp pentru reflecţie şi chiar pentru găsirea soluţiei.
Liderul militar (comandantul), care ştie să asculte cu răbdare şi atenţie, câştigă mai mult prin aceasta decât câştigă vorbind. In consecinţă managerul trebuie nu numai să-şi impună efortul de a asculta, ci să adopte o atitudine binevoitoare care să-l încurajeze pe subaltern. Pentru a se realiza o bună ascultare se recomandă următoarele sugestii celui pus în postura de ascultător,astfel:
- Fiţi pregătiţi să ascultaţi pe vorbitor!
- Fiţi interesaţi să ascultaţi!
- Arătaţi-vă interesaţi de subiectul comunicării verbale!
- Păstraţi-vă mintea deschisă!
- Urmăriţi ideile principale!
- Ascultaţi critic!
- Ascultaţi cu atenţie!
- Luaţi notiţe!
- Ajutaţi (încurajaţi) vorbitorul!
- Nu întrerupeţi pe vorbitor!
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 18 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :