Statistics:
Visits: 1,754 Votes: 1 Fame Riser |
Fame Rank
1
Fame Riser
|
|||||||||||
Instalatia de evacuare a gazelor
Q: | Intreaba despre Instalatia de evacuare a gazelor |
În tancurile cu produse petroliere, datorită evaporării, se concentrează în partea superioară a tancurilor vapori uşor inflamabili care prezintă un pericol permanent de incendiu. Datorită variaţiilor diurne de temperatură, marfa se dilată ziua şi se contractă noaptea. Dacă tancurile ar comunica liber cu atmosfera, în timpul zilei vaporii de petrol ar fi evacuaţi în atmosferă, iar în timpul nopţii aerul atmosferic ar fi aspirat în tancuri, mărindu-se astfel pericolul de explozie. Navele petroliere sunt astfel construite încât, în condiţii normale de exploatare, magaziile de marfă să fie izolate de atmosferă. Pe tubulaturile de aerisire sunt montate supape de siguranţă care se deschid numai la cre
Instalaţia de evacuare a gazelor are rolul de a evacua gazele din tancuri şi de a introduce aer atmosferic. Instalaţia poate deservi în mod autonom sau în grup, magaziile navei. Din fiecare magazie ies tubulaturi de aerisire care se termină pe punte cu capete libere, dispuse la (1,0...1,5) m deasupra punţii. La capetele libere ale tubulaturilor de aerisire se montează site duble din alamă, împotriva propagării flăcării, denumite siguranţe de foc. La tancurile care conţin aceeaşi marfă în magazii, tubulaturile pot comunica printr-o magistrală comună de evacuare.
În scopul reducerii suprafeţei libere de evaporare, precum şi pentru a nu afecta stabilitatea navei datorită suprafeţelor libere mari, tancurile de marfă se încarcă până deasupra marginii inferioare a puţului de expansiune, de obicei cu o treime din înălţimea puţului.
Dacă petrolierul dispune de instalaţii de degazare, prin care tancurile comunică între ele, pe fiecare ramificaţie se vor instala armături speciale de aerisire, pentru a elimina posibilitatea ieşirii aerului din toate magaziile atunci când presiunea gazelor creşte numai într-un tanc.
În funcţie de inflamabilitatea produselor transportate, tubulatura de evacuare a gazelor este extinsă la înălţimi de (2,5...10,0) m faţă de puntea principală şi la cel puţin 9 m de la suprastructuri şi spiraiuri.
Armătura specială de aerisire (tip răsuflătoare [1]) trebuie să fie reglată astfel încât să se deschidă atunci când presiunea din tancuri ajunge la 50% din presiunea de probare a magaziilor (0,24 bar suprapresiune) sau la vacuum de 0,3 bar [2].
Aria secţiunii transversale a tubulaturii de aerisire trebuie să fie cel puţin cu 25% mai mare decât cea a tubulaturii de umplere.
Bibliografie
[1] Dragomir I. ş.a. Maşini termice şi instalaţii navale şi portuare. Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1989;
[2] Ion C. Ioniţă ş.a. Instalaţii navale de bord. Construcţie şi exploatare. Bucureşti, Editura Tehnică, 1992.
Autor : Alexandru Pintilie
şterea sau reducerea exagerată a presiunii în magazii.
Instalaţia de evacuare a gazelor are rolul de a evacua gazele din tancuri şi de a introduce aer atmosferic. Instalaţia poate deservi în mod autonom sau în grup, magaziile navei. Din fiecare magazie ies tubulaturi de aerisire care se termină pe punte cu capete libere, dispuse la (1,0...1,5) m deasupra punţii. La capetele libere ale tubulaturilor de aerisire se montează site duble din alamă, împotriva propagării flăcării, denumite siguranţe de foc. La tancurile care conţin aceeaşi marfă în magazii, tubulaturile pot comunica printr-o magistrală comună de evacuare.
În scopul reducerii suprafeţei libere de evaporare, precum şi pentru a nu afecta stabilitatea navei datorită suprafeţelor libere mari, tancurile de marfă se încarcă până deasupra marginii inferioare a puţului de expansiune, de obicei cu o treime din înălţimea puţului.
Dacă petrolierul dispune de instalaţii de degazare, prin care tancurile comunică între ele, pe fiecare ramificaţie se vor instala armături speciale de aerisire, pentru a elimina posibilitatea ieşirii aerului din toate magaziile atunci când presiunea gazelor creşte numai într-un tanc.
În funcţie de inflamabilitatea produselor transportate, tubulatura de evacuare a gazelor este extinsă la înălţimi de (2,5...10,0) m faţă de puntea principală şi la cel puţin 9 m de la suprastructuri şi spiraiuri.
Armătura specială de aerisire (tip răsuflătoare [1]) trebuie să fie reglată astfel încât să se deschidă atunci când presiunea din tancuri ajunge la 50% din presiunea de probare a magaziilor (0,24 bar suprapresiune) sau la vacuum de 0,3 bar [2].
Aria secţiunii transversale a tubulaturii de aerisire trebuie să fie cel puţin cu 25% mai mare decât cea a tubulaturii de umplere.
Bibliografie
[1] Dragomir I. ş.a. Maşini termice şi instalaţii navale şi portuare. Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1989;
[2] Ion C. Ioniţă ş.a. Instalaţii navale de bord. Construcţie şi exploatare. Bucureşti, Editura Tehnică, 1992.
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave, produse petroliere, instalatie evacuare, instalatie gaze |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 21 January '09
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :