Statistics:
Visits: 1,630 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Sistemul de microclimat artifical
Q: | Intreaba despre Sistemul de microclimat artifical |
În diferite încăperi ale navei există cauze care fac ca aerul atmosferic din aceste încăperi, după un anumit timp, să nu mai corespundă condiţiilor normale de viaţă necesare omului. Cauzele principale care determină înrăutăţirea calităţii aerului din încăperi sunt legate de funcţionarea agregatelor termice ale navei, existenţa diferitelor lichide la bord care, prin evaporare, schimbă conţinutul aerului, precum şi consumul de oxigen de către om. Astfel, este necesar ca aerul din încăperi să fie periodic sau continuu împrospătat cu aer atmosferic. Acest lucru îl îndeplineşte sistemul de microclimat artificial care, după rolul pe care îl îndeplineşte la bordul navei, cuprinde:
Instalaţia de ventilaţie are rolul de a înlocui aerul din încăperi şi de a îndepărta excedentul de căldură, vaporii de apă şi gazele nocive, introducând aer proaspăt din exterior şi evacuând aerul degradat. După modul cum se execută ventilaţia, aceasta poate fi: naturală, artificială.
Instalaţia de ventilaţie naturală a încăperilor realizează ventilarea prin curentul de aer ce se formează datorită greutăţilor specifice diferite ale aerului cald din încăpere şi aerul rece din atmosfera înconjurătoare sau datorită efectelor aerodinamice.
Instalaţia de ventilaţie artificială se compune din ventilatoare şi tubulaturi de canalizare a aerului în sau din încăperi. Instalaţia de ventilaţie artificială poate fi executată după principiul constructiv autonom sau în grup. În orice situaţie, ventilatoarele sunt montate în locuri speciale, cu posibilitatea de acţionare locală sau de la distanţă.
Instalaţia de uscare a aerului limitează umiditatea relativă a aerului exterior, pentru a evita distrugerea echipamentelor şi a structurilor metalice prin formarea de condens. Pentru a se realiza uscarea aerului, se folosesc absorbanţi solizi (silicagel, alumogel, ferogel) şi lichizi (clorură de litiu, clorură de calciu). Absorbantul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să nu fie coroziv, să se regenereze uşor (restabilindu-şi proprietăţile iniţiale), să nu fie volatil. Absorbţia se datorează diferenţei de presiune dintre mediul înconjurător şi cea a stratului de absorbant.
Instalaţia frigorifică asigură condiţiile de confort pentru echipaj, în anotimpurile calde şi păstrarea mărfurilor şi a proviziilor. Procesul răcirii depinde de suprafaţa schimbătorului de căldură ca şi de temperatura agentului de răcire. Răcirea aerului se produce prin amestecarea aerului răcit cu aerul ce spală suprafaţa de răcire. Dacă răcirea aerului se realizează la o umiditate absolută contantă, atunci are loc un proces de răcire uscat. Dacă răcirea aerului se realizează concomitent cu reducerea umidităţii absolute, avem un proces de răcire umed.
Autor : Alexandru Pintilie
instalaţia de ventilaţie, instalaţia de condiţionare, instalaţia de uscare, instalaţia de încălzire, instalaţia de răcire (frigorific) şi instalaţia de regenerare (cazul navelor submersibile).
Instalaţia de ventilaţie are rolul de a înlocui aerul din încăperi şi de a îndepărta excedentul de căldură, vaporii de apă şi gazele nocive, introducând aer proaspăt din exterior şi evacuând aerul degradat. După modul cum se execută ventilaţia, aceasta poate fi: naturală, artificială.
Instalaţia de ventilaţie naturală a încăperilor realizează ventilarea prin curentul de aer ce se formează datorită greutăţilor specifice diferite ale aerului cald din încăpere şi aerul rece din atmosfera înconjurătoare sau datorită efectelor aerodinamice.
Instalaţia de ventilaţie artificială se compune din ventilatoare şi tubulaturi de canalizare a aerului în sau din încăperi. Instalaţia de ventilaţie artificială poate fi executată după principiul constructiv autonom sau în grup. În orice situaţie, ventilatoarele sunt montate în locuri speciale, cu posibilitatea de acţionare locală sau de la distanţă.
Instalaţia de uscare a aerului limitează umiditatea relativă a aerului exterior, pentru a evita distrugerea echipamentelor şi a structurilor metalice prin formarea de condens. Pentru a se realiza uscarea aerului, se folosesc absorbanţi solizi (silicagel, alumogel, ferogel) şi lichizi (clorură de litiu, clorură de calciu). Absorbantul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să nu fie coroziv, să se regenereze uşor (restabilindu-şi proprietăţile iniţiale), să nu fie volatil. Absorbţia se datorează diferenţei de presiune dintre mediul înconjurător şi cea a stratului de absorbant.
Instalaţia frigorifică asigură condiţiile de confort pentru echipaj, în anotimpurile calde şi păstrarea mărfurilor şi a proviziilor. Procesul răcirii depinde de suprafaţa schimbătorului de căldură ca şi de temperatura agentului de răcire. Răcirea aerului se produce prin amestecarea aerului răcit cu aerul ce spală suprafaţa de răcire. Dacă răcirea aerului se realizează la o umiditate absolută contantă, atunci are loc un proces de răcire uscat. Dacă răcirea aerului se realizează concomitent cu reducerea umidităţii absolute, avem un proces de răcire umed.
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: sistem, nave, instalatie de ventilatie, ambarcatiuni |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 15 September '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :