Statistics:
Visits: 1,947 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Forme de organizare a activitatilor specifice educatiei si culturii civice
Q: | Intreaba despre Forme de organizare a activitatilor specifice educatiei si culturii civice |
"Educatia nu il creeaza pe om, ea il ajuta sa se creeze" Debesse
Educatia ii permite copilului sa-si croiasca propria personalitate constituita din ansamblul organizat ierarhic al insusirilor fizice, intelectuale, affective, social-morale si volitiv-caracteriale.
Faptele de educatie sunt niste fapte psihosociologice. ‘Societatea este singura sursa a moralitatii’, spunea Durkheim.
Orele de educatie civica trebuie sa constituie sursa de interactiune intre invatator si elevi, mijloc de expresie a comportamentului civic in clasa.In acest context , accentul nu trebuie sa cada pe transmiterea unei bogate informatii de specialitate pe care elevii ar trebui sa o reproduca fidel, ci pe formarea unor atitudini critice, reflexive, responsabile, pe dezvoltarea capac itatii de dialog si cooperare, pe cultivarea respectului fata de sine si fata de ceilalti.
Invatatorul trebuie sa ofere elevilor posibilitatea de a ridica probleme, de a exprima puncte de vedere, de a participa pas cu pas la construirea notiunilor, conceptelor, ideilor.
Educatia civica nu poate fi impusa in mod autoritar prin intermediul unor percepte, dispozitii, interdictii. Ea il educa pe elev in directia constientizarii celuilalt, il invata care-i sunt drepturile si indatoririle, il invata sa contribuie la formarea spiritului de initiativa.
Fiecare tema este bine sa fie prezentata ca o ‘problema care include in sinea ei altele pe care elevii sa le descopere si sa le discute activ, pornind de la cunostintele si experienta lor.
Prezentarea cunostintelor si solicitarea reproducerii lor inseamna compromiterea obiectivelor disciplinei. Cunostintele, notiunile, problemele trebuie construite pas cu pas, in dialogul cu elevii.
Lectiile de educatie civica, concepute intr-o maniera atractiva, motivata si accesibila, contin setul de cunostinte necesare copilului pentru a deveni o persoana responsabila, activ-participativa la viata sociala. Ele trebuie sa contribuie la formarea unui civism deschis marilor probleme ale societatii si ale timpului nostru.
De exemplu, pentru a ajunge la concluzia unicitatii persoanei se poate porni de la sublinierea catorva trasaturi definitorii ale fiintei umane, precum gandirea, limbajul articulat, structura anatomica. In virtutea acestor trasaturi, suntem asemanatori si cu toate acestea suntem diferiti, avem un anumit mod de a fi, de a gandi, de a simti, de a actiona, de a ne raporta la ceilalti.
Intelegand ca unicitatea persoanei presupune existenta diferentelor, elevul trebuie sa accepte diferentele dintre oameni, sa manifeste toleranta, sa fie lipsit de prejudecati, sa accepte si sa manifeste interes fata de modul de viata, obiceiurile altor popoare sau, pur si simplu, fata de obiceiurile diferite ale celor de langa ei.
Importanta este, de asemenea, constientizarea faptului ca neacceptarea diferentelor da nastere conflictelor.
Individul uman nu poate trai decat in comunitati, in grupuri. In grup el invata sa vorbeasca, sa se comporte, sa-si exercite profesia, sa se perfectioneze etc. In grup el isi formeaza si dezvolta personalitatea. Elevii trebuie sa inteleaga ca exista si grupuri care fac rau individului, sa dea exemple de astfel de grupuri si sa analizeze influenta nefasta pe care o au asupra membrilor sai.
Pot fi purtate discutii pe teme cum ar fi : ‘Criterii in alegerea prietenilor ‘, ‘Manifestarea respectului si al ajutorului reciproc intre prieteni, vecini, colegi’, ‘Roluri (influente) pe care copilul le are in clasa si in familie’.
Copiii trebuie sa constientizezefaptul ca nu exista drepturi fara indatoriri, ca fiecarui drept ii corespunde o indatorire. Le impune, de asemenea, analiza consecintelor pe care nerespectarea regulilor de comportare in grup le are asupra celui in cauza.
Copilul de varsta scolara mica apreciaza faptele morale in raport cu situatia respectiva, cu interesele sale sau cu o imprejurare de moment.
La acest nivel de varsta se reclama o moralitate de tip practic vazand si facand, in care imitatia, identificarea cu cei din jur sunt frecvente. Pe parcurs, se poate valorifica experienta practica de viata a copiilor, prin atribuirea de roluri morale, lecturi de continut etc., convorbirile raportate la cazuri concrete, angajarea in diferite responsabilitati.
Elevii trec astfel de la fapte si valori elementare- recunostinta, respectul fata de altii si fata de sine- spre valori superioare- capacitatea de a hotari, de a decide si actiona singuri, de a duce la bun sfarsit o activitate, de a coopera in grup.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Educatia ii permite copilului sa-si croiasca propria personalitate constituita din ansamblul organizat ierarhic al insusirilor fizice, intelectuale, affective, social-morale si volitiv-caracteriale.
Faptele de educatie sunt niste fapte psihosociologice. ‘Societatea este singura sursa a moralitatii’, spunea Durkheim.
Orele de educatie civica trebuie sa constituie sursa de interactiune intre invatator si elevi, mijloc de expresie a comportamentului civic in clasa.In acest context , accentul nu trebuie sa cada pe transmiterea unei bogate informatii de specialitate pe care elevii ar trebui sa o reproduca fidel, ci pe formarea unor atitudini critice, reflexive, responsabile, pe dezvoltarea capac itatii de dialog si cooperare, pe cultivarea respectului fata de sine si fata de ceilalti.
Invatatorul trebuie sa ofere elevilor posibilitatea de a ridica probleme, de a exprima puncte de vedere, de a participa pas cu pas la construirea notiunilor, conceptelor, ideilor.
Educatia civica nu poate fi impusa in mod autoritar prin intermediul unor percepte, dispozitii, interdictii. Ea il educa pe elev in directia constientizarii celuilalt, il invata care-i sunt drepturile si indatoririle, il invata sa contribuie la formarea spiritului de initiativa.
Fiecare tema este bine sa fie prezentata ca o ‘problema care include in sinea ei altele pe care elevii sa le descopere si sa le discute activ, pornind de la cunostintele si experienta lor.
Prezentarea cunostintelor si solicitarea reproducerii lor inseamna compromiterea obiectivelor disciplinei. Cunostintele, notiunile, problemele trebuie construite pas cu pas, in dialogul cu elevii.
Lectiile de educatie civica, concepute intr-o maniera atractiva, motivata si accesibila, contin setul de cunostinte necesare copilului pentru a deveni o persoana responsabila, activ-participativa la viata sociala. Ele trebuie sa contribuie la formarea unui civism deschis marilor probleme ale societatii si ale timpului nostru.
De exemplu, pentru a ajunge la concluzia unicitatii persoanei se poate porni de la sublinierea catorva trasaturi definitorii ale fiintei umane, precum gandirea, limbajul articulat, structura anatomica. In virtutea acestor trasaturi, suntem asemanatori si cu toate acestea suntem diferiti, avem un anumit mod de a fi, de a gandi, de a simti, de a actiona, de a ne raporta la ceilalti.
Intelegand ca unicitatea persoanei presupune existenta diferentelor, elevul trebuie sa accepte diferentele dintre oameni, sa manifeste toleranta, sa fie lipsit de prejudecati, sa accepte si sa manifeste interes fata de modul de viata, obiceiurile altor popoare sau, pur si simplu, fata de obiceiurile diferite ale celor de langa ei.
Importanta este, de asemenea, constientizarea faptului ca neacceptarea diferentelor da nastere conflictelor.
Individul uman nu poate trai decat in comunitati, in grupuri. In grup el invata sa vorbeasca, sa se comporte, sa-si exercite profesia, sa se perfectioneze etc. In grup el isi formeaza si dezvolta personalitatea. Elevii trebuie sa inteleaga ca exista si grupuri care fac rau individului, sa dea exemple de astfel de grupuri si sa analizeze influenta nefasta pe care o au asupra membrilor sai.
Pot fi purtate discutii pe teme cum ar fi : ‘Criterii in alegerea prietenilor ‘, ‘Manifestarea respectului si al ajutorului reciproc intre prieteni, vecini, colegi’, ‘Roluri (influente) pe care copilul le are in clasa si in familie’.
Copiii trebuie sa constientizezefaptul ca nu exista drepturi fara indatoriri, ca fiecarui drept ii corespunde o indatorire. Le impune, de asemenea, analiza consecintelor pe care nerespectarea regulilor de comportare in grup le are asupra celui in cauza.
Copilul de varsta scolara mica apreciaza faptele morale in raport cu situatia respectiva, cu interesele sale sau cu o imprejurare de moment.
La acest nivel de varsta se reclama o moralitate de tip practic vazand si facand, in care imitatia, identificarea cu cei din jur sunt frecvente. Pe parcurs, se poate valorifica experienta practica de viata a copiilor, prin atribuirea de roluri morale, lecturi de continut etc., convorbirile raportate la cazuri concrete, angajarea in diferite responsabilitati.
Elevii trec astfel de la fapte si valori elementare- recunostinta, respectul fata de altii si fata de sine- spre valori superioare- capacitatea de a hotari, de a decide si actiona singuri, de a duce la bun sfarsit o activitate, de a coopera in grup.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: organizare, educatie, cultura, valori, educatia civica, educatia morala, moralitate, societate |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 12 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :