FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,947
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Forme de organizare a activitatilor specifice educatiei si culturii civice

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Forme de organizare a activitatilor specifice educatiei si culturii civice

 Q:   Intreaba despre Forme de organizare a activitatilor specifice educatiei si culturii civice       
Forme de organizare a activitatilor specifice educatiei si culturii civice "Educatia nu il creeaza pe om, ea il ajuta sa se creeze" Debesse

Educatia ii permite copilului sa-si croiasca propria personalitate constituita din ansamblul organizat ierarhic al insusirilor fizice, intelectuale, affective, social-morale si volitiv-caracteriale.

Faptele de educatie sunt niste fapte psihosociologice. ‘Societatea este singura sursa a moralitatii’, spunea Durkheim.

Orele de educatie civica trebuie sa constituie sursa de interactiune intre invatator si elevi, mijloc de expresie a comportamentului civic in clasa.In acest context , accentul nu trebuie sa cada pe transmiterea unei bogate informatii de specialitate pe care elevii ar trebui sa o reproduca fidel, ci pe formarea unor atitudini critice, reflexive, responsabile, pe dezvoltarea capac itatii de dialog si cooperare, pe cultivarea respectului fata de sine si fata de ceilalti.

Invatatorul trebuie sa ofere elevilor posibilitatea de a ridica probleme, de a exprima puncte de vedere, de a participa pas cu pas la construirea notiunilor, conceptelor, ideilor.

Educatia civica nu poate fi impusa in mod autoritar prin intermediul unor percepte, dispozitii, interdictii. Ea il educa pe elev in directia constientizarii celuilalt, il invata care-i sunt drepturile si indatoririle, il invata sa contribuie la formarea spiritului de initiativa.

Fiecare tema este bine sa fie prezentata ca o ‘problema care include in sinea ei altele pe care elevii sa le descopere si sa le discute activ, pornind de la cunostintele si experienta lor.

Prezentarea cunostintelor si solicitarea reproducerii lor inseamna compromiterea obiectivelor disciplinei. Cunostintele, notiunile, problemele trebuie construite pas cu pas, in dialogul cu elevii.

Lectiile de educatie civica, concepute intr-o maniera atractiva, motivata si accesibila, contin setul de cunostinte necesare copilului pentru a deveni o persoana responsabila, activ-participativa la viata sociala. Ele trebuie sa contribuie la formarea unui civism deschis marilor probleme ale societatii si ale timpului nostru.

De exemplu, pentru a ajunge la concluzia unicitatii persoanei se poate porni de la sublinierea catorva trasaturi definitorii ale fiintei umane, precum gandirea, limbajul articulat, structura anatomica. In virtutea acestor trasaturi, suntem asemanatori si cu toate acestea suntem diferiti, avem un anumit mod de a fi, de a gandi, de a simti, de a actiona, de a ne raporta la ceilalti.

Intelegand ca unicitatea persoanei presupune existenta diferentelor, elevul trebuie sa accepte diferentele dintre oameni, sa manifeste toleranta, sa fie lipsit de prejudecati, sa accepte si sa manifeste interes fata de modul de viata, obiceiurile altor popoare sau, pur si simplu, fata de obiceiurile diferite ale celor de langa ei.
Importanta este, de asemenea, constientizarea faptului ca neacceptarea diferentelor da nastere conflictelor.

Individul uman nu poate trai decat in comunitati, in grupuri. In grup el invata sa vorbeasca, sa se comporte, sa-si exercite profesia, sa se perfectioneze etc. In grup el isi formeaza si dezvolta personalitatea. Elevii trebuie sa inteleaga ca exista si grupuri care fac rau individului, sa dea exemple de astfel de grupuri si sa analizeze influenta nefasta pe care o au asupra membrilor sai.

Pot fi purtate discutii pe teme cum ar fi : ‘Criterii in alegerea prietenilor ‘, ‘Manifestarea respectului si al ajutorului reciproc intre prieteni, vecini, colegi’, ‘Roluri (influente) pe care copilul le are in clasa si in familie’.
Copiii trebuie sa constientizezefaptul ca nu exista drepturi fara indatoriri, ca fiecarui drept ii corespunde o indatorire. Le impune, de asemenea, analiza consecintelor pe care nerespectarea regulilor de comportare in grup le are asupra celui in cauza.

Copilul de varsta scolara mica apreciaza faptele morale in raport cu situatia respectiva, cu interesele sale sau cu o imprejurare de moment.
La acest nivel de varsta se reclama o moralitate de tip practic vazand si facand, in care imitatia, identificarea cu cei din jur sunt frecvente. Pe parcurs, se poate valorifica experienta practica de viata a copiilor, prin atribuirea de roluri morale, lecturi de continut etc., convorbirile raportate la cazuri concrete, angajarea in diferite responsabilitati.

Elevii trec astfel de la fapte si valori elementare- recunostinta, respectul fata de altii si fata de sine- spre valori superioare- capacitatea de a hotari, de a decide si actiona singuri, de a duce la bun sfarsit o activitate, de a coopera in grup.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: organizare, educatie, cultura, valori, educatia civica, educatia morala, moralitate, societate



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 12 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :