Statistics:
Visits: 1,610 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Factori importanti in procesul educatiei
Q: | Intreaba despre Factori importanti in procesul educatiei |
Şcoala reprezintă un factor important al educaţiei. Educaţia se realizează în forme diverse, cel mai adesea prin activităţi în comun, elevii învăţând gesticulaţii unii de la alţii. Conţinuturile care se transmit sunt selectate cu grija după criterii psihopedagogice, activităţile educative se cer a fi structurate respectându-se principiile didactice, sunt dimensionate cele mai pertinente metode de predare-învăţare, cunoştinţele specifice atitudinilor şi condiţiile trebuie să fie apreciate şi evaluate.
Educaţia trebuie să răspudă necontenit exigenţelor cerute de evoluţia realităţi naţionale şi internaţionale. Aşadar sarcinile educaţiei sunt inedite şi dificile.
Educatia pentru şi într-o Europă (sau lume) unită trebuie să cultive valori precum toleranţa, respectul reciproc, credinţa in egalitate sau complementaritate culturală universalizând eventuale diferenţe spirituale sau valori localae în vederea unei bune comunicări sau convieţuiri.
Trebuie să se nască o noua mentalitate mai atentă la aspectele calitative si umane
ale dezvoltării şi la formarea unui curent de opinie conform căruia progresul trece prin educaţie si culturaă.
Educaţia pentru respectarea drepturilor fundamentale ale omului reprezintă o
constantă a epocii actuale şi vizează conştientizarea oamenilor în legătură cu drepturile acestora la viaţă, la libera exprimare, la circulaţie, la opinie, la consideraţie etc.
Este o ipostază a educaţiei cu vocaţie internatională si presupune conjugarea eforturilor realizate de factori educaţionali in vedere unei socializări adecvate a copiilor si tinerilor in perspectiva valorilor fundamentale ale omului,in spiritul interiorizării si activări unor norme si valori conoscute cu idealurile persoanei,cu drepturile acesteia de a exista entitate;
Finalitatea acestui nivel actional este conştientizarea asupra propriei identităţi, respectul alteritati cum se manifesta ea,valorizarea obiectiva plurakitati de existenta si de exprimare a celor ce nu sunt sau nu gandesc ca noi.
Trebuie stăvilite si eliminate din sistemele de educaţie platformele ideologice care propagă ura,deconsideraţia altora, supremaţia, războiul, discriminarea si inegalitatea dinre oameni;
Se cuvine a fi creat un front atitudinal activ faţă de orice incercare de justificare a conflictelor, a războiului prin tematizări in cadre formale si informale in randul elevilor, profesorilor, parintilor, factorilor de decizie etc;
Este necesara de asemenea o aliniere cu producţiile artistice sau cu alte manifestări (sportive, religioase, economice) purtătoare mesaje clare in perspectiva păcii si intelegerii la nivel comunitar si international.
Intr-o societate deschisă si democratică este nevoie de un om activ, dispus să se implice in organizare, conducere,validarea responsabilă a propriilor acte si a altora.
Deceniile din urmă au arătat că inactivismul social poate genera formule totalitare de organizare a societăţii.
Participarea si implicarea sunt condiţii pentru buna funcţionare a unei şcoli, remediul cel mai adecvat pentru alunecări autoritariste sau totalitariste. Gradul de democratizare a unei societăţi este dat de această predispoziţie a indivizilor de a actiona si reactiona, de a genera discuţia, de a-şi exprima punctul de vedere de a proiecta si si anticipa
Caracterul democratic al unei societăţi se menţine şi se compensează prin fiecare persoană. Individul trebuie format pentru a-şi exprima poziţia, pentru a se implica in luarea deciziilor pentru a fi mereu treaz din punct de vedere civic.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Educaţia trebuie să răspudă necontenit exigenţelor cerute de evoluţia realităţi naţionale şi internaţionale. Aşadar sarcinile educaţiei sunt inedite şi dificile.
Educatia pentru şi într-o Europă (sau lume) unită trebuie să cultive valori precum toleranţa, respectul reciproc, credinţa in egalitate sau complementaritate culturală universalizând eventuale diferenţe spirituale sau valori localae în vederea unei bune comunicări sau convieţuiri.
Trebuie să se nască o noua mentalitate mai atentă la aspectele calitative si umane
ale dezvoltării şi la formarea unui curent de opinie conform căruia progresul trece prin educaţie si culturaă.
Educaţia pentru respectarea drepturilor fundamentale ale omului reprezintă o
constantă a epocii actuale şi vizează conştientizarea oamenilor în legătură cu drepturile acestora la viaţă, la libera exprimare, la circulaţie, la opinie, la consideraţie etc.
Este o ipostază a educaţiei cu vocaţie internatională si presupune conjugarea eforturilor realizate de factori educaţionali in vedere unei socializări adecvate a copiilor si tinerilor in perspectiva valorilor fundamentale ale omului,in spiritul interiorizării si activări unor norme si valori conoscute cu idealurile persoanei,cu drepturile acesteia de a exista entitate;
Finalitatea acestui nivel actional este conştientizarea asupra propriei identităţi, respectul alteritati cum se manifesta ea,valorizarea obiectiva plurakitati de existenta si de exprimare a celor ce nu sunt sau nu gandesc ca noi.
Trebuie stăvilite si eliminate din sistemele de educaţie platformele ideologice care propagă ura,deconsideraţia altora, supremaţia, războiul, discriminarea si inegalitatea dinre oameni;
Se cuvine a fi creat un front atitudinal activ faţă de orice incercare de justificare a conflictelor, a războiului prin tematizări in cadre formale si informale in randul elevilor, profesorilor, parintilor, factorilor de decizie etc;
Este necesara de asemenea o aliniere cu producţiile artistice sau cu alte manifestări (sportive, religioase, economice) purtătoare mesaje clare in perspectiva păcii si intelegerii la nivel comunitar si international.
Intr-o societate deschisă si democratică este nevoie de un om activ, dispus să se implice in organizare, conducere,validarea responsabilă a propriilor acte si a altora.
Deceniile din urmă au arătat că inactivismul social poate genera formule totalitare de organizare a societăţii.
Participarea si implicarea sunt condiţii pentru buna funcţionare a unei şcoli, remediul cel mai adecvat pentru alunecări autoritariste sau totalitariste. Gradul de democratizare a unei societăţi este dat de această predispoziţie a indivizilor de a actiona si reactiona, de a genera discuţia, de a-şi exprima punctul de vedere de a proiecta si si anticipa
Caracterul democratic al unei societăţi se menţine şi se compensează prin fiecare persoană. Individul trebuie format pentru a-şi exprima poziţia, pentru a se implica in luarea deciziilor pentru a fi mereu treaz din punct de vedere civic.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: procesul educatiei, drepturi fundamentale, criterii psihopedagogice |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 10 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :