Statistics:
Visits: 1,971 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Educatie pentru cetatenie democratica
Q: | Intreaba despre Educatie pentru cetatenie democratica |
“Umanitatea nu e alcătuită din suma oamenilor, ci umanitatea se creează prin oameni care trebuie să fie oameni†- Dimitrie Gusti
I. Educarea preşcolară – parte componentă a educaţiei.
Concentrarea unor uriaşe forţe materiale şi intelectuale spre inovaţie, la nivelul tehnicii de vârf, necesită pregătirea unor oameni inventivi, inovatori îndrăzneţi, care să poată face faţă noilor provocări ale istoriei.
Pentru a face faţă mutaţiilor sociale, care survin într-un ritm accelerat, omul societăţii contemporane trebuie să participe la pregătirea profesională şi psihologică pentru a putea fi pregătit a accepta recalificarea profesională.
Scolii îi revine s arcina de a pregăti un om în stare să vină în întâmpinarea nevoii de schimbare, capabil să anticipeze, să o dorească şi să se pregătească pentru ea.
II. Grădiniţa de copii, verigă iniţială a sistemului de educaţie.
Ca o componentă esenţială a "educaţiunii", "supravegherii, îngrijirii sufletului", "şcoalele pentru copii mici" sau "grădinile de copii", aşa cum s-au menţinut denumirile acestor instituţii aproape un secol, asigurau educaţia preşcolară, ocrotirea şi supravegherea copilului.
Filozoful Platon a cuprins în sistemul său filosofic ideea educaţiei copiilor încă de la vârsta de 3 ani, în instituţii de stat, sub îndrumarea „unor doici†(educatoare), pregătite în acest scop, care să folosească jocuri, cântece şi poveşti. În felul acesta Platon a declanşat ideea învăţământului preşcolar.
Drumul în timp al grădiniţelor de copiii a fost sinuos şi plin de asperităţi, ca, de altfel, al întregului învăţământ românesc. De la şcoala froebeliană la grădiniţa de copiii modernă s-a parcurs un drum lung, condiţionat de evoluţia şi prefacerile care au avut loc în societatea românească din ultimul secol.
La început, grădiniţele de copiii au îndeplinit doar o funcţie socială. În perioada de ascensiune a burgheziei, dezvoltarea capitalismului solicita forţă de muncă tot mai numeroasă. Multe femei fiind angajate în producţie, erau obligate să-şi lase copiii fără îngrijire. Grădiniţa lua în supraveghere aceşti copii.
Apoi grădiniţa a căpătat o funcţie educativă, conţinutul acesteia
constând în ocuparea copiilor cu activităţi educative plăcute: cântece,
jocuri, învăţarea unor poezii, etc.
În ultima perioadă, grădiniţa a devenit veriga iniţială a învăţământului preuniversitar, cu sarcini instructiv – educative pentru pregătirea copiilor preşolari, în vederea integrării şcolare cu şanse mari de reuşită.
III. Grădiniţa de copii ca factor de dezvoltare socială.
Când vorbim de socializare la vârsta preşcolară, gândul ne duce imediat la integrarea copilului într-un nucleu social, altul decât familia. Acest lucru se realizează simplu sau dificil în funcţie de o serie de factori, între care putem enumera: gradul de deschidere a copilului spre relaţia cu ceilalţi, temperamentul său, calitatea mediului educogen din care vine, gradul de independenţă în acţiune. Contează, de asemenea competenţa educatoarei, calitatea estetică şi afectivă a mediului ambiant al grădiniţei, deschiderea spre colaborarea cu familia.
Faptul că în grădiniţă copilul are posibilitatea să se compare cu alţii şi treptat, să-şi dea seama de ceea ce poate şi totodată să aibă curajul de a se angaja în competiţii, reprezintă o altă latură a maturizării sale sociale. Ceea ce nu trebuie să uite este faptul pregătirii adecvate pentru astfel de momente. Organizarea prematură a unei competiţii ar putea însemna un eşec, poate obişnuit, dar trăit acut de către copiii şi blocând astfel pentru multă vreme dorinţa de a mai participa. Prin urmare, pentru cei aflaţi ântr-un plin proces de formare nu avem dreptul, nici măcar în acţiuni elementare să le subminăm încrederea în sine, să inhibăm dorinţa de a se manifesta activ cu încrederea că vor reuşi. Ceea ce pentru adult poate apărea secundar, nesemnificativ, neglijabil, pentru copil poate fi cheia importantă a stimulării şi dezvoltării eului său, a susţinerii unui complex proces de dezvoltare.
Pentru socializarea copilului, un factor deosebit îl constituie echilibrul între libertatea de manifestare ÅŸi necesitatea subordonării la regulă. Acest echilibru trebuie să caractizeze activităţile obligatorii. Calitatea desfăşurării lor creează imaginea unei societăţi „liberale ÅŸi curtenitoare, în care spiritul de creaÅ£ie este mai apropiat decât un simplu conformism în care colaborările spontane mai sunt însă permiseâ€.
Preşcolaritatea este acea etapă din viaţă în care libertatea trebuie pe deplin trăită pentru ca viitorul adult să se simtă liber şi să fie capabil să şi-o cucerească prin forţele sale. O copilărie inhibată, tensionată, alterează construirea fundamentelor autoregeneratoare ale eului, generează o fiinţă slabă şi dependentă pentru toate planurile.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
I. Educarea preşcolară – parte componentă a educaţiei.
Concentrarea unor uriaşe forţe materiale şi intelectuale spre inovaţie, la nivelul tehnicii de vârf, necesită pregătirea unor oameni inventivi, inovatori îndrăzneţi, care să poată face faţă noilor provocări ale istoriei.
Pentru a face faţă mutaţiilor sociale, care survin într-un ritm accelerat, omul societăţii contemporane trebuie să participe la pregătirea profesională şi psihologică pentru a putea fi pregătit a accepta recalificarea profesională.
Scolii îi revine s arcina de a pregăti un om în stare să vină în întâmpinarea nevoii de schimbare, capabil să anticipeze, să o dorească şi să se pregătească pentru ea.
II. Grădiniţa de copii, verigă iniţială a sistemului de educaţie.
Ca o componentă esenţială a "educaţiunii", "supravegherii, îngrijirii sufletului", "şcoalele pentru copii mici" sau "grădinile de copii", aşa cum s-au menţinut denumirile acestor instituţii aproape un secol, asigurau educaţia preşcolară, ocrotirea şi supravegherea copilului.
Filozoful Platon a cuprins în sistemul său filosofic ideea educaţiei copiilor încă de la vârsta de 3 ani, în instituţii de stat, sub îndrumarea „unor doici†(educatoare), pregătite în acest scop, care să folosească jocuri, cântece şi poveşti. În felul acesta Platon a declanşat ideea învăţământului preşcolar.
Drumul în timp al grădiniţelor de copiii a fost sinuos şi plin de asperităţi, ca, de altfel, al întregului învăţământ românesc. De la şcoala froebeliană la grădiniţa de copiii modernă s-a parcurs un drum lung, condiţionat de evoluţia şi prefacerile care au avut loc în societatea românească din ultimul secol.
La început, grădiniţele de copiii au îndeplinit doar o funcţie socială. În perioada de ascensiune a burgheziei, dezvoltarea capitalismului solicita forţă de muncă tot mai numeroasă. Multe femei fiind angajate în producţie, erau obligate să-şi lase copiii fără îngrijire. Grădiniţa lua în supraveghere aceşti copii.
Apoi grădiniţa a căpătat o funcţie educativă, conţinutul acesteia
constând în ocuparea copiilor cu activităţi educative plăcute: cântece,
jocuri, învăţarea unor poezii, etc.
În ultima perioadă, grădiniţa a devenit veriga iniţială a învăţământului preuniversitar, cu sarcini instructiv – educative pentru pregătirea copiilor preşolari, în vederea integrării şcolare cu şanse mari de reuşită.
III. Grădiniţa de copii ca factor de dezvoltare socială.
Când vorbim de socializare la vârsta preşcolară, gândul ne duce imediat la integrarea copilului într-un nucleu social, altul decât familia. Acest lucru se realizează simplu sau dificil în funcţie de o serie de factori, între care putem enumera: gradul de deschidere a copilului spre relaţia cu ceilalţi, temperamentul său, calitatea mediului educogen din care vine, gradul de independenţă în acţiune. Contează, de asemenea competenţa educatoarei, calitatea estetică şi afectivă a mediului ambiant al grădiniţei, deschiderea spre colaborarea cu familia.
Faptul că în grădiniţă copilul are posibilitatea să se compare cu alţii şi treptat, să-şi dea seama de ceea ce poate şi totodată să aibă curajul de a se angaja în competiţii, reprezintă o altă latură a maturizării sale sociale. Ceea ce nu trebuie să uite este faptul pregătirii adecvate pentru astfel de momente. Organizarea prematură a unei competiţii ar putea însemna un eşec, poate obişnuit, dar trăit acut de către copiii şi blocând astfel pentru multă vreme dorinţa de a mai participa. Prin urmare, pentru cei aflaţi ântr-un plin proces de formare nu avem dreptul, nici măcar în acţiuni elementare să le subminăm încrederea în sine, să inhibăm dorinţa de a se manifesta activ cu încrederea că vor reuşi. Ceea ce pentru adult poate apărea secundar, nesemnificativ, neglijabil, pentru copil poate fi cheia importantă a stimulării şi dezvoltării eului său, a susţinerii unui complex proces de dezvoltare.
Pentru socializarea copilului, un factor deosebit îl constituie echilibrul între libertatea de manifestare ÅŸi necesitatea subordonării la regulă. Acest echilibru trebuie să caractizeze activităţile obligatorii. Calitatea desfăşurării lor creează imaginea unei societăţi „liberale ÅŸi curtenitoare, în care spiritul de creaÅ£ie este mai apropiat decât un simplu conformism în care colaborările spontane mai sunt însă permiseâ€.
Preşcolaritatea este acea etapă din viaţă în care libertatea trebuie pe deplin trăită pentru ca viitorul adult să se simtă liber şi să fie capabil să şi-o cucerească prin forţele sale. O copilărie inhibată, tensionată, alterează construirea fundamentelor autoregeneratoare ale eului, generează o fiinţă slabă şi dependentă pentru toate planurile.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, democratie, gradinita, prescolari, ingrijire, supraveghere, educatoare, socializare, integrare |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 29 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :