Statistics:
Visits: 1,843 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Educatia pentru Cetatenie Democratica
Q: | Intreaba despre Educatia pentru Cetatenie Democratica |
“ Pentru a cuceri pământul, oamenii trebuie să se cucerească pe ei înÅŸiÅŸi prin cultură, curaj, generozitateâ€
De la mica celulă a familiei, la viaÅ£a â€cetăţii†– de la Å£ara în care trăieÅŸte la civilizaÅ£ia omenirii – copilului trebuie să-i fie sădită dorinÅ£a de a ÅŸti, de a cunoaÅŸte, de a înÅ£elege oamenii, viaÅ£a, natura, având cultivat în el legea dreptăţii, a cinstei, a dragostei pentru Å£ară, a mândriei faţă de propria origine.
Educaţia pentru cetăţenie democratică îi învaţă pe elevi că libertatea se câştigă şi se apără, că a trăi într-o societate democratica, pe lângă libertate, fiecare dintre noi trebuie să învăţăm arta convieţuirii civilizate, că legea reprezintă temeiul democraţiei prin care învatam ca toţi suntem egali în faţa acesteia, că moralitatea reprezintă pe lângă forma primară de civism şi responsabilitatea noastră, că adevărul nu este al meu, este al nostru, al tuturora, este nobleţea naturii umane.
Şcoala este completată de instituţiile extraşcolare, de influenţele sociale. Personalitatea se formează şi se transformă sub influenţa a numeroşi factori interni şi externi. Sub acţiunea factorilor sociali, esenţa caracterului şi a personalităţii se îmbogăţesc.
Activităţile extraşcolare constituie modalitatea neinstituţionalizată de realizare a educaţiei. Grija faţă de timpul liber al copilului, atitudinea de cunoaştere a dorinţelor copiilor şi de respectare a acestora trebuie să fie dominantele acestui tip de activităţi.
În aceşti ani grei în care „ lipsa de educaţie†este principalul reproş ce se aduce oamenilor, colectivităţilor umane din ţara noastră în activităţile sociale, politice, culturale, economice, sarcina cadrelor didactice este aceea de a forma elevilor deprinderi de comportare-limbaj civilizat în fiecare situaţie socială.
Dragostea pentru îndeplinirea datoriei, cultul onoarei, respectul de sine însuşi, indulgenţa şi mila pentru cei slabi, dreptatea pentru toţi, comportarea civilizată, cuvântul simplu şi cald, formează componente ale unui ideal înalt care îi va învăţa pe tineri să depăşească grelele încercări, să nu se înşele asupra valorii lucrurilor şi îi va susţine la înălţimea marilor datorii şi a sacrificiilor necesare.
Educatorul trebuie să acorde neîncetat importanţă educaţiei pentru formarea valorilor civice, pentru convieţuirea civilizată cu ceilalţi, pentru progresul continuu al fiecăruia şi al celor din jur. Educaţia prin activităţile extracurriculare urmăreşte identificarea şi cultivarea corespondenţei optime dintre interese, talente, aptitudini, cultivarea unui stil de viaţă civilizat, precum şi stimularea comportamentului creativ în diferite domenii.
Tipurile de activităţi extracurriculare care formează la elevi profilul moral În perspectiva educaţiei democratice sunt variate. Dintre acestea putem aminti: programe interactive, concursuri pe diferite teme, întâlniri cu specialişti din diferite domenii, vizionarea/audierea unor emisiuni radio-televizine, dezbaterea unor articole din presă, vizite şi excursii, ateliere de lucru, etc.
Între metodele utilizate menţionăm: discuţiile colective, dezbaterile, problematizarea, studiul de caz, filmări video, vizite, excursii, brainstorming-ul.
Produsele activităţilor extracurriculare se pot preschimba astfel într-o variată paletă: albume, afişe, jurnale, reviste, portofolii, proiecte, pliante.
În cadrul acestor activităţi comportarea civilizată ( denumită generic „ ABC-ul comportării civilizate†sunt printre primele care se desfăşoară la intrarea în şcoală: formulele :bunăcuviinţă, bun-simţ, maniere, constituie totalitatea acelor norme care s-au cristalizat în timp pentru ca relaţiile dintre oameni să fie mai plăcute, mai bune, mai destinse. De aemenea, prin aceste activităţi pot fi prevenite comportamente deviante, delincvenţa juvenilă.
Educaţia pentru cetăţenie democratică înseamnă cunoaşterea drepturilor şi obligaţiilor ce revin fiecăruia dintre elevi. Orice copil are dreptul:
„ ....de a-ÅŸi exprima opÅ£iunile în toate chestiunile care îl privescâ€;
„...la educaÅ£ie; educaÅ£ia trebuie să pregătească copilul pentru viaţă, să îi respecte drepturile, să îl formeze în spiritul înÅ£elegerii ÅŸi toleranÅ£eiâ€.
Descoperirea frumosului, dorinţa de a fi păstrător al valorilor culturii, de a deveni factori civilizatori ai lumii, creează atitudini optimiste şi îi pregăteşte pe tineri pentru viitor. A cultiva frumosul în fiecare zi lângă noi, prin noi, reprezintă modalităţi de formare a unui cetăţean educat în spiritul democraţiei.
Este cunoscută importanţa şi valoarea instructiv-educativă a excursiilor geografice, ce contribuie la dezvoltarea spiritului de observaţie al elevilor, a interesului dar şi a formării şi dezvoltării sentimentelor de preţuire şi ataşament faţă de popor, de istoria sa.
Sub titlul „ Ce este dragostea de patrie ÅŸi cum îl putem exprima?â€, activităţile extracurriculare au un pronunÅ£at caracter civic prin care copiii sunt puÅŸi să povestească întâmplări, să exprime prin comportament spiritul patriotic, să-ÅŸi dovedească mândria identităţii naÅ£ionale, activităţi care conduc la formarea culturii politice.
În literatura de specialitate, prin cultură politică definim ansamblul cunoştinţelor, atitudinilor, sentimentelor cu privire la sistemul politic. Aceasta oferă comunităţii un set de valori, norme, idealuri şi individului un ghid care îi facilitează participarea la viaţa politică şi publică.
Încă din primii ani de şcoală, prin variate forme de educaţie civică se formează conduite democratice prin care elevii să se implice activ şi raţional în activităţile de socializare politică: se oferă cadrul necesar participării la decizie, exprimării opiniei, exercitării votului, implicăriii în soluţionarea conflictelor, toleranţei.
Educatorilor- alături de familie, Biserică, armată – le revine rolul de a educa pe elevi în spiritul respectării normelor de conduită morală în societate, de a cultiva trăsături morale pozitive: demnitatea umană, integritatea, egalitatea, toleranţa, responsabilitatea, libertatea, pacea şi înţelegerea între oameni, respectul reciproc.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
De la mica celulă a familiei, la viaÅ£a â€cetăţii†– de la Å£ara în care trăieÅŸte la civilizaÅ£ia omenirii – copilului trebuie să-i fie sădită dorinÅ£a de a ÅŸti, de a cunoaÅŸte, de a înÅ£elege oamenii, viaÅ£a, natura, având cultivat în el legea dreptăţii, a cinstei, a dragostei pentru Å£ară, a mândriei faţă de propria origine.
Educaţia pentru cetăţenie democratică îi învaţă pe elevi că libertatea se câştigă şi se apără, că a trăi într-o societate democratica, pe lângă libertate, fiecare dintre noi trebuie să învăţăm arta convieţuirii civilizate, că legea reprezintă temeiul democraţiei prin care învatam ca toţi suntem egali în faţa acesteia, că moralitatea reprezintă pe lângă forma primară de civism şi responsabilitatea noastră, că adevărul nu este al meu, este al nostru, al tuturora, este nobleţea naturii umane.
Şcoala este completată de instituţiile extraşcolare, de influenţele sociale. Personalitatea se formează şi se transformă sub influenţa a numeroşi factori interni şi externi. Sub acţiunea factorilor sociali, esenţa caracterului şi a personalităţii se îmbogăţesc.
Activităţile extraşcolare constituie modalitatea neinstituţionalizată de realizare a educaţiei. Grija faţă de timpul liber al copilului, atitudinea de cunoaştere a dorinţelor copiilor şi de respectare a acestora trebuie să fie dominantele acestui tip de activităţi.
În aceşti ani grei în care „ lipsa de educaţie†este principalul reproş ce se aduce oamenilor, colectivităţilor umane din ţara noastră în activităţile sociale, politice, culturale, economice, sarcina cadrelor didactice este aceea de a forma elevilor deprinderi de comportare-limbaj civilizat în fiecare situaţie socială.
Dragostea pentru îndeplinirea datoriei, cultul onoarei, respectul de sine însuşi, indulgenţa şi mila pentru cei slabi, dreptatea pentru toţi, comportarea civilizată, cuvântul simplu şi cald, formează componente ale unui ideal înalt care îi va învăţa pe tineri să depăşească grelele încercări, să nu se înşele asupra valorii lucrurilor şi îi va susţine la înălţimea marilor datorii şi a sacrificiilor necesare.
Educatorul trebuie să acorde neîncetat importanţă educaţiei pentru formarea valorilor civice, pentru convieţuirea civilizată cu ceilalţi, pentru progresul continuu al fiecăruia şi al celor din jur. Educaţia prin activităţile extracurriculare urmăreşte identificarea şi cultivarea corespondenţei optime dintre interese, talente, aptitudini, cultivarea unui stil de viaţă civilizat, precum şi stimularea comportamentului creativ în diferite domenii.
Tipurile de activităţi extracurriculare care formează la elevi profilul moral În perspectiva educaţiei democratice sunt variate. Dintre acestea putem aminti: programe interactive, concursuri pe diferite teme, întâlniri cu specialişti din diferite domenii, vizionarea/audierea unor emisiuni radio-televizine, dezbaterea unor articole din presă, vizite şi excursii, ateliere de lucru, etc.
Între metodele utilizate menţionăm: discuţiile colective, dezbaterile, problematizarea, studiul de caz, filmări video, vizite, excursii, brainstorming-ul.
Produsele activităţilor extracurriculare se pot preschimba astfel într-o variată paletă: albume, afişe, jurnale, reviste, portofolii, proiecte, pliante.
În cadrul acestor activităţi comportarea civilizată ( denumită generic „ ABC-ul comportării civilizate†sunt printre primele care se desfăşoară la intrarea în şcoală: formulele :bunăcuviinţă, bun-simţ, maniere, constituie totalitatea acelor norme care s-au cristalizat în timp pentru ca relaţiile dintre oameni să fie mai plăcute, mai bune, mai destinse. De aemenea, prin aceste activităţi pot fi prevenite comportamente deviante, delincvenţa juvenilă.
Educaţia pentru cetăţenie democratică înseamnă cunoaşterea drepturilor şi obligaţiilor ce revin fiecăruia dintre elevi. Orice copil are dreptul:
Descoperirea frumosului, dorinţa de a fi păstrător al valorilor culturii, de a deveni factori civilizatori ai lumii, creează atitudini optimiste şi îi pregăteşte pe tineri pentru viitor. A cultiva frumosul în fiecare zi lângă noi, prin noi, reprezintă modalităţi de formare a unui cetăţean educat în spiritul democraţiei.
Este cunoscută importanţa şi valoarea instructiv-educativă a excursiilor geografice, ce contribuie la dezvoltarea spiritului de observaţie al elevilor, a interesului dar şi a formării şi dezvoltării sentimentelor de preţuire şi ataşament faţă de popor, de istoria sa.
Sub titlul „ Ce este dragostea de patrie ÅŸi cum îl putem exprima?â€, activităţile extracurriculare au un pronunÅ£at caracter civic prin care copiii sunt puÅŸi să povestească întâmplări, să exprime prin comportament spiritul patriotic, să-ÅŸi dovedească mândria identităţii naÅ£ionale, activităţi care conduc la formarea culturii politice.
În literatura de specialitate, prin cultură politică definim ansamblul cunoştinţelor, atitudinilor, sentimentelor cu privire la sistemul politic. Aceasta oferă comunităţii un set de valori, norme, idealuri şi individului un ghid care îi facilitează participarea la viaţa politică şi publică.
Încă din primii ani de şcoală, prin variate forme de educaţie civică se formează conduite democratice prin care elevii să se implice activ şi raţional în activităţile de socializare politică: se oferă cadrul necesar participării la decizie, exprimării opiniei, exercitării votului, implicăriii în soluţionarea conflictelor, toleranţei.
Educatorilor- alături de familie, Biserică, armată – le revine rolul de a educa pe elevi în spiritul respectării normelor de conduită morală în societate, de a cultiva trăsături morale pozitive: demnitatea umană, integritatea, egalitatea, toleranţa, responsabilitatea, libertatea, pacea şi înţelegerea între oameni, respectul reciproc.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, societate, cultura, societate, democratie, libertate, civilizatie, cunoastere, personalitate |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 12 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :