Statistics:
Visits: 1,684 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Educatia in Spiritul Culturii Democratice
Q: | Intreaba despre Educatia in Spiritul Culturii Democratice |
“Cea dintâi condiÅ£ie a fericirii e înÅ£elepciuneaâ€
Sofocle
Cultura civicã este transmisã printr-un proces complex, care include o formare în cadrul multor instituţii sociale – familie, grup de egali, şcoalã, loc de muncã etc. Deşi cuvintele “cetãţean†şi “cetãţenie†provin din limba latinã (civitas – cetate, oraş), sensul lor îşi are originea în Atena, în urmã cu aproximativ 2500 de ani.
Cetãţenia a cãpãtat treptat o dimensiune legalã, fiind definitã prin raportarea la un set de reguli scrise. Treptat, au apãrut mai multe tipuri de cetãţeni (în Europa – sec. al XVIII-lea):
•cetãţeni pasivi, fãrã drept de vot, dar având garantat dreptul la libertate şi la proprietate;
•cetãţeni activi, care, în schimbul unei contribuţii financiare (echivalentul în bunuri materiale a trei zile de muncã) aveau garantat dreptul la vot, dar numai la nivelul municipalitãţilor;
•alegãtorii, care puteau alege deputaţii şi judecãtorii în schimbul unui echivalent material cu nevoile de muncã.
A fi cetãţean într-un stat democratic este un lucru care se învaţã de-a lungul întregii vieÅ£i. Una dintre modalitãţile explicite de realizare a educaÅ£iei civice în ÅŸcoalã, este prezenÅ£a în programul elevilor a unei discipline numite, în funcÅ£ie de Å£arã: fie “EducaÅ£ie civicãâ€, fie “CunoÅŸtinÅ£e despre societateâ€, fie ca în România, “Culturã civicãâ€. Aceastã disciplinã, corelatã cu istoria, filosofia, geografia, limba maternã ÅŸi limbile moderne, oferã profesorilor ÅŸi elevilor posibilitatea de a discuta despre:
•modul în care sunt constituite şi funcţioneazã societatea şi statul;
•rolul fiecãruia dintre noi în cadrul acestora;
•valorile importante ale societãţii şi ale organizãrii politice a societãţii;
•modurile în care putem acţiona şi ne putem comporta în viaţa publicã, în calitate de cetãţeni.
În şcoalã, educaţia civicã pentru democraţie se poate realiza şi, implicit, prin intermediul tuturor activitãţilor care ţin de viaţa şcolii, de la organizarea unei serbãri, pânã la participarea elevilor în structuri reprezentative de conducere. Prin lege, învãţãmântul preşcolar este inclus în structura sistemului naţional de învãţãmânt.
Printre finalitãţile educaţionale se aflã şi educarea în spiritul respectãrii drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului, al demnitãţii şi al toleranţei; cultivarea sensibilitãţii faţã de problematica umanã, faţã de valorile moral-civice, iar pentru învãţãmântul preşcolar, descoperirea de cãtre fiecare copil a propriei identitãţi şi formarea unei imagini de sine pozitive; sprijinirea copilului preşcolar pentru a dobândi cunoştinţe, capacitãţi, atitudini necesare activitãţii viitoare în şcoalã, precum şi vieţii sale ulterioare în societate.
În afara educaţiei pe care o primesc în şcoalã, formarea ca şi cetãţeni este determinatã de mulţi alţi factori, a cãror influenţã poate fi bunã sau rea.
Heraclit spunea cã “a gândi corect este cea mai mare virtuteâ€. Dreptul tuturor persoanelor de a trãi în demnitate nu poate fi niciodatã anulat. Uneori, diferenÅ£ele dintre oameni nu se nasc din însuÅŸirile lor, ci din prejudecãţile celorlalÅ£i faţã de ei, dar, existenÅ£a diferenÅ£elor dintre oameni nu trebuie sã ducã la tratamente discriminatorii; deÅŸi pot fi foarte diferite, toate persoanele sunt egale în demnitate.
Respectul faţã de o persoanã trebuie sã se manifeste tot timpul. Chiar dacã greşeşte, persoana în cauzã poate fi respectatã în demnitatea ei, deşi este sancţionatã. Acest lucru nu trebuie sã însemne, însã, înjosirea şi ridiculizarea ei pentru greşala comisã; nu poate fi torturatã, înfometatã sau tratatã cu neglijenţã.
Toate popoarele îşi iubesc copiii şi toţi pãrinţii sunt ocrotitorii vlãstarelor lor. Un drept al tuturor copiilor, dar şi o obligaţie a tuturor adulţilor, este de a se identifica soluţii pentru ca toţi copiii sã aibã acces la educaţie şi sã participe la viaţa socialã, sã se integreze în societate.
Lumea în care se dezvoltã azi copiii noştri este complexã şi contradictorie. Problemele acestei realitãţi cer rãspunsuri rapide şi flexibile. De aceea, copiii trebuie pregãtiţi sã înţeleagã, sã suporte, sã stãpâneascã schimbãrile permanente.
Ideea de protejare a drepturilor ÅŸi libertãţilor individuale, iar mai târziu, de promovare ÅŸi de apãrare a “drepturilor omuluiâ€, a apãrut în epoca modernã;
Distingem urmãtoarele etape:
- formularea ÅŸi proclamarea drepturilor civile ÅŸi politice;
- formularea ÅŸi proclamarea drepturilor economice ÅŸi sociale;
- formularea şi proclamarea unor drepturi specifice (drepturile femeilor, drepturile copilului, drepturile persoanelor de vârsta a treia).
“Convenţia cu privire la Drepturile Copilului†menţioneazã ca drepturi fundamentale, urmãtoarele:
- dreptul de a fi egali, indiferent de rasã, sex, limbã, religie, opinie politicã;
- dreptul la viaţã;
- dreptul la un nume, o cetãţenie, o familie;
- dreptul de a se exprima liber;
- dreptul de a i se respecta libertatea de gândire, de conştiinţã şi religia;
- dreptul la libertatea de asociere paşnicã;
- dreptul la informarea culturalã;
- dreptul de a beneficia de serviciile instituţiilor de îngrijire a copilului;
- dreptul de a fi protejat împotriva violenţei;
- dreptul de a se bucura de o viaţã decentã, în cazul în care suferã de un handicap mintal sau fizic;
- dreptul de a se bucura de cea mai bunã stare de sãnãtate, de a beneficia de servicii medicale;
- dreptul de a avea un nivel de viaţã care sã-i asigure dezvoltarea sa fizicã, mintalã, moralã, socialã;
- dreptul la educaţie, învãţãmântul primar fiind obligatoriu şi gratuit;
- dreptul la dezvoltarea respectului faţã de pãrinţi, faţã de identitatea sa culturalã, de limbã, faţã de valorile naţionale;
- dreptul la odihnã şi timp liber, de a se juca şi de a practica activitãţi recreative proprii vârstei;
- dreptul de a fi protejat împotriva exploatãrii şi de a nu fi implicat în munci dãunãtoare sãnãtãţii;
- dreptul de a fi ocrotit împotriva rãpirii, vânzãrii;
- dreptul de a nu fi supus la torturã, la pedepse sau tratamente crude, inumane, degradante.
Drepturile copilului sunt acel “ceva†care i se cuvine, pentru a simţi libertatea, securitatea, demnitatea. Declaraţia Universalã a Drepturilor Omului militeazã pentru respectarea şi apãrarea drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale fiecãrei persoane, fãrã nici un fel de discriminare. Amintesc cea de-a 50-a aniversare a Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului, organizatã de Institutul român pentru Drepturile Omului, la Galaţi, în parteneriat cu M.E.C. În speţã, este vorba despre o acţiune de amploare: “Concurs naţional de creativitate didacticã în domeniul materialelor auxiliare destinate educaţiei pentru drepturile omului în învãţãmântul preuniversitar†la care am participat şi eu cu lucrãri la expoziţia republicanã a ediţiei 1997/1998, pentru care am obţinut şi diplomã.
Drepturile omului se referã la diferite domenii ale vieţii în societate:
•dreptul la educaţie;
•dreptul la respectarea vieţii de familie şi a vieţii private;
•dreptul la libertate şi la securitate;
•dreptul la viaţã;
•dreptul de gândire, de conştiinţã şi de conduitã religioasã;
•libertatea de exprimare;
•libertatea de mişcare;
•libertatea de asociere.
Drepturile sunt întotdeauna corelate cu anumite responsabilitãţi. Drepturile şi îndatoririle cetãţeneşti sunt stabilite prin Constituţie şi ele diferã de la ţarã la ţarã.
Mi-am propus ca obiectiv general, formarea unor trãsãturi ca: bunãtatea, blândeÅ£ea, toleranÅ£a, înÅ£elegerea etc., oglindite prin faptele bune realizate de copii, prin atitudini faţã de semenii lor. Copiii sunt foarte sensibili, uÅŸor impresionabili, se apropie mult de cei buni. Pentru a realiza ce mi-am propus, am folosit lecturi cu conÅ£inut potrivit (“Vis de copil†– creaÅ£ie proprie pentru care am obÅ£inut ÅŸi menÅ£iune-diplomã; “Sã vorbim despre noiâ€; “Primul zborâ€; “Ştiu sã mã port civilizatâ€; “Cei ÅŸapte ani de acasãâ€; “Omul, singura fiinţã moralã†etc.), poezii (“FiinÅ£a cea mai dragãâ€; “Îmi iubesc familiaâ€; “Ştiu sã mã port civilizatâ€; “În Å£ara copilãrieiâ€; “Sã fii politicos†etc.), cântece (“Sunt românâ€; “Sã iubim orice fãpturãâ€; “Flori pentru mamaâ€; “Pentru Tine, Doamneâ€; “Ochiul lui Dumnezeu†etc.).
Copiii înţeleg cã trebuie sã respecte anumite reguli de comportare, atât în familie, cât şi în grãdiniţã şi în afara acestora, sã nu facã ceea ce este interzis, sã iubeascã şi sã hrãneascã vieţuitoarele, sã nu le chinuie. Copiii devin mai buni, mai atenţi unii cu alţii, mai ascultãtori, mai politicoşi dupã desfãşurarea unor astfel de activitãţi, determinându-i sã se simtã responsabili faţã de tot ceea ce îi înconjoarã.
La 5 mai 1949 a fost înfiinÅ£at “Consiliul Europeiâ€, reunind la început zece state europene. Astãzi el numãrã 44 de membrii ÅŸi are scopul de a sprijini construcÅ£ia unei Europe unite, pe temeiul libertãţii ÅŸi democraÅ£iei, al drepturilor omului ÅŸi al statului de drept. Åži aceasta pentru cã “înclinaÅ£ia omului cãtre dreptate face posibilã democraÅ£ia, dar înclinaÅ£ia omului cãtre nedreptate face necesarã democraÅ£ia†– Reinold Niebuhr.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Sofocle
Cultura civicã este transmisã printr-un proces complex, care include o formare în cadrul multor instituţii sociale – familie, grup de egali, şcoalã, loc de muncã etc. Deşi cuvintele “cetãţean†şi “cetãţenie†provin din limba latinã (civitas – cetate, oraş), sensul lor îşi are originea în Atena, în urmã cu aproximativ 2500 de ani.
Cetãţenia a cãpãtat treptat o dimensiune legalã, fiind definitã prin raportarea la un set de reguli scrise. Treptat, au apãrut mai multe tipuri de cetãţeni (în Europa – sec. al XVIII-lea):
•cetãţeni pasivi, fãrã drept de vot, dar având garantat dreptul la libertate şi la proprietate;
•cetãţeni activi, care, în schimbul unei contribuţii financiare (echivalentul în bunuri materiale a trei zile de muncã) aveau garantat dreptul la vot, dar numai la nivelul municipalitãţilor;
•alegãtorii, care puteau alege deputaţii şi judecãtorii în schimbul unui echivalent material cu nevoile de muncã.
A fi cetãţean într-un stat democratic este un lucru care se învaţã de-a lungul întregii vieÅ£i. Una dintre modalitãţile explicite de realizare a educaÅ£iei civice în ÅŸcoalã, este prezenÅ£a în programul elevilor a unei discipline numite, în funcÅ£ie de Å£arã: fie “EducaÅ£ie civicãâ€, fie “CunoÅŸtinÅ£e despre societateâ€, fie ca în România, “Culturã civicãâ€. Aceastã disciplinã, corelatã cu istoria, filosofia, geografia, limba maternã ÅŸi limbile moderne, oferã profesorilor ÅŸi elevilor posibilitatea de a discuta despre:
•modul în care sunt constituite şi funcţioneazã societatea şi statul;
•rolul fiecãruia dintre noi în cadrul acestora;
•valorile importante ale societãţii şi ale organizãrii politice a societãţii;
•modurile în care putem acţiona şi ne putem comporta în viaţa publicã, în calitate de cetãţeni.
În şcoalã, educaţia civicã pentru democraţie se poate realiza şi, implicit, prin intermediul tuturor activitãţilor care ţin de viaţa şcolii, de la organizarea unei serbãri, pânã la participarea elevilor în structuri reprezentative de conducere. Prin lege, învãţãmântul preşcolar este inclus în structura sistemului naţional de învãţãmânt.
Printre finalitãţile educaţionale se aflã şi educarea în spiritul respectãrii drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului, al demnitãţii şi al toleranţei; cultivarea sensibilitãţii faţã de problematica umanã, faţã de valorile moral-civice, iar pentru învãţãmântul preşcolar, descoperirea de cãtre fiecare copil a propriei identitãţi şi formarea unei imagini de sine pozitive; sprijinirea copilului preşcolar pentru a dobândi cunoştinţe, capacitãţi, atitudini necesare activitãţii viitoare în şcoalã, precum şi vieţii sale ulterioare în societate.
În afara educaţiei pe care o primesc în şcoalã, formarea ca şi cetãţeni este determinatã de mulţi alţi factori, a cãror influenţã poate fi bunã sau rea.
Heraclit spunea cã “a gândi corect este cea mai mare virtuteâ€. Dreptul tuturor persoanelor de a trãi în demnitate nu poate fi niciodatã anulat. Uneori, diferenÅ£ele dintre oameni nu se nasc din însuÅŸirile lor, ci din prejudecãţile celorlalÅ£i faţã de ei, dar, existenÅ£a diferenÅ£elor dintre oameni nu trebuie sã ducã la tratamente discriminatorii; deÅŸi pot fi foarte diferite, toate persoanele sunt egale în demnitate.
Respectul faţã de o persoanã trebuie sã se manifeste tot timpul. Chiar dacã greşeşte, persoana în cauzã poate fi respectatã în demnitatea ei, deşi este sancţionatã. Acest lucru nu trebuie sã însemne, însã, înjosirea şi ridiculizarea ei pentru greşala comisã; nu poate fi torturatã, înfometatã sau tratatã cu neglijenţã.
Toate popoarele îşi iubesc copiii şi toţi pãrinţii sunt ocrotitorii vlãstarelor lor. Un drept al tuturor copiilor, dar şi o obligaţie a tuturor adulţilor, este de a se identifica soluţii pentru ca toţi copiii sã aibã acces la educaţie şi sã participe la viaţa socialã, sã se integreze în societate.
Lumea în care se dezvoltã azi copiii noştri este complexã şi contradictorie. Problemele acestei realitãţi cer rãspunsuri rapide şi flexibile. De aceea, copiii trebuie pregãtiţi sã înţeleagã, sã suporte, sã stãpâneascã schimbãrile permanente.
Ideea de protejare a drepturilor ÅŸi libertãţilor individuale, iar mai târziu, de promovare ÅŸi de apãrare a “drepturilor omuluiâ€, a apãrut în epoca modernã;
Distingem urmãtoarele etape:
- formularea ÅŸi proclamarea drepturilor civile ÅŸi politice;
- formularea ÅŸi proclamarea drepturilor economice ÅŸi sociale;
- formularea şi proclamarea unor drepturi specifice (drepturile femeilor, drepturile copilului, drepturile persoanelor de vârsta a treia).
“Convenţia cu privire la Drepturile Copilului†menţioneazã ca drepturi fundamentale, urmãtoarele:
- dreptul de a fi egali, indiferent de rasã, sex, limbã, religie, opinie politicã;
- dreptul la viaţã;
- dreptul la un nume, o cetãţenie, o familie;
- dreptul de a se exprima liber;
- dreptul de a i se respecta libertatea de gândire, de conştiinţã şi religia;
- dreptul la libertatea de asociere paşnicã;
- dreptul la informarea culturalã;
- dreptul de a beneficia de serviciile instituţiilor de îngrijire a copilului;
- dreptul de a fi protejat împotriva violenţei;
- dreptul de a se bucura de o viaţã decentã, în cazul în care suferã de un handicap mintal sau fizic;
- dreptul de a se bucura de cea mai bunã stare de sãnãtate, de a beneficia de servicii medicale;
- dreptul de a avea un nivel de viaţã care sã-i asigure dezvoltarea sa fizicã, mintalã, moralã, socialã;
- dreptul la educaţie, învãţãmântul primar fiind obligatoriu şi gratuit;
- dreptul la dezvoltarea respectului faţã de pãrinţi, faţã de identitatea sa culturalã, de limbã, faţã de valorile naţionale;
- dreptul la odihnã şi timp liber, de a se juca şi de a practica activitãţi recreative proprii vârstei;
- dreptul de a fi protejat împotriva exploatãrii şi de a nu fi implicat în munci dãunãtoare sãnãtãţii;
- dreptul de a fi ocrotit împotriva rãpirii, vânzãrii;
- dreptul de a nu fi supus la torturã, la pedepse sau tratamente crude, inumane, degradante.
Drepturile copilului sunt acel “ceva†care i se cuvine, pentru a simţi libertatea, securitatea, demnitatea. Declaraţia Universalã a Drepturilor Omului militeazã pentru respectarea şi apãrarea drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale fiecãrei persoane, fãrã nici un fel de discriminare. Amintesc cea de-a 50-a aniversare a Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului, organizatã de Institutul român pentru Drepturile Omului, la Galaţi, în parteneriat cu M.E.C. În speţã, este vorba despre o acţiune de amploare: “Concurs naţional de creativitate didacticã în domeniul materialelor auxiliare destinate educaţiei pentru drepturile omului în învãţãmântul preuniversitar†la care am participat şi eu cu lucrãri la expoziţia republicanã a ediţiei 1997/1998, pentru care am obţinut şi diplomã.
Drepturile omului se referã la diferite domenii ale vieţii în societate:
•dreptul la educaţie;
•dreptul la respectarea vieţii de familie şi a vieţii private;
•dreptul la libertate şi la securitate;
•dreptul la viaţã;
•dreptul de gândire, de conştiinţã şi de conduitã religioasã;
•libertatea de exprimare;
•libertatea de mişcare;
•libertatea de asociere.
Drepturile sunt întotdeauna corelate cu anumite responsabilitãţi. Drepturile şi îndatoririle cetãţeneşti sunt stabilite prin Constituţie şi ele diferã de la ţarã la ţarã.
Mi-am propus ca obiectiv general, formarea unor trãsãturi ca: bunãtatea, blândeÅ£ea, toleranÅ£a, înÅ£elegerea etc., oglindite prin faptele bune realizate de copii, prin atitudini faţã de semenii lor. Copiii sunt foarte sensibili, uÅŸor impresionabili, se apropie mult de cei buni. Pentru a realiza ce mi-am propus, am folosit lecturi cu conÅ£inut potrivit (“Vis de copil†– creaÅ£ie proprie pentru care am obÅ£inut ÅŸi menÅ£iune-diplomã; “Sã vorbim despre noiâ€; “Primul zborâ€; “Ştiu sã mã port civilizatâ€; “Cei ÅŸapte ani de acasãâ€; “Omul, singura fiinţã moralã†etc.), poezii (“FiinÅ£a cea mai dragãâ€; “Îmi iubesc familiaâ€; “Ştiu sã mã port civilizatâ€; “În Å£ara copilãrieiâ€; “Sã fii politicos†etc.), cântece (“Sunt românâ€; “Sã iubim orice fãpturãâ€; “Flori pentru mamaâ€; “Pentru Tine, Doamneâ€; “Ochiul lui Dumnezeu†etc.).
Copiii înţeleg cã trebuie sã respecte anumite reguli de comportare, atât în familie, cât şi în grãdiniţã şi în afara acestora, sã nu facã ceea ce este interzis, sã iubeascã şi sã hrãneascã vieţuitoarele, sã nu le chinuie. Copiii devin mai buni, mai atenţi unii cu alţii, mai ascultãtori, mai politicoşi dupã desfãşurarea unor astfel de activitãţi, determinându-i sã se simtã responsabili faţã de tot ceea ce îi înconjoarã.
La 5 mai 1949 a fost înfiinÅ£at “Consiliul Europeiâ€, reunind la început zece state europene. Astãzi el numãrã 44 de membrii ÅŸi are scopul de a sprijini construcÅ£ia unei Europe unite, pe temeiul libertãţii ÅŸi democraÅ£iei, al drepturilor omului ÅŸi al statului de drept. Åži aceasta pentru cã “înclinaÅ£ia omului cãtre dreptate face posibilã democraÅ£ia, dar înclinaÅ£ia omului cãtre nedreptate face necesarã democraÅ£ia†– Reinold Niebuhr.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, cultura, societate, reguli, democratie, stat, disciplina, istorie, filosofie |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 12 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :