Statistics:
Visits: 1,331 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Modernizarea Demersului Democratic
Q: | Intreaba despre Modernizarea Demersului Democratic |
Prin drepturile omului înţelegem în general drepturile legate de natura noastră, fără de care nu am putea trăi ca fiinţe umane.
Drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului ne îngăduie să dezvoltăm şi să folosim din plin calităţile noastre umane, inteligenţa, darurile şi conştiinţa noastră şi să răspundem nevoilor noastre spirituale sau de altă natură. Ele izvorăsc din năzuinţa crescândă a omenirii către o viaţă în care demnitatea şi valoarea fiecăruia să fie respectate şi protejate.
Refuzul drepturilor ÅŸi libertăţilor fundamentale nu este doar o tragedie personală; el include în sine ÅŸi germenii agitaÅ£iei sociale ÅŸi politice, ai v iolenÅ£ei ÅŸi ai conflictelor, fie în interiorul societăţilor ÅŸi al naÅ£iunilor, fie între societăţi ÅŸi naÅ£iuni diferite. AÅŸa cum se afirmă în cea dintâi frază a DeclaraÅ£iei drepturilor omului, respectarea drepturilor omului ÅŸi a demnităţii umane „constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii ÅŸi păcii în lumeâ€.
În cadrul educaţiei preşcolare şi a nivelului primar elementar, predarea drepturilor omului urmăreşte să nască în copil sentimente de încredere în sine şi de toleranţă faţă de ceilalţi. Acestea sunt elementele pe care se întemeiază întreaga cultură a drepturilor omului.
În timpul educaţiei primare şi a învăţământului primar elementar, copiii învaţă să se exprime, să comunice şi să iubească.
Aportul basmelor este inestimabil. Copiilor le vor fi de folos lecţiile sau chiar principiile morale, care le vor rămâne puternic înscrise în memorie, dacă vor fi asociate cu un anume personaj îndrăgit dintr-un basm bine povestit. Putem găsi aceste poveşti în lucrările consacrate literaturii pentru copii, dar putem să recurgem, de asemenea, la părinţi, la bunici sau chiar la propria noastră imaginaţie.
Dacă resursele ne îngăduie, putem alcătui o bibliotecă a clasei. Acest lucru ne poate fi util. În acest caz avem grijă să alegem cărţi atractive, în care bărbatul şi femeia să fie reprezentaţi prin nişte personaje active, multi-culturale şi nestereotipe. Atunci când citim o poveste sau prezentăm o carte ilustrată, atragem atenţia copiilor asupra aspectelor pozitive ale imaginii sau ale textului.
Dacă există posibilităţi financiare, elevii vor putea să înveţe să gătească, să aibă o masă de tâmplărie, să se ocupe de grădinărit sau de croitorie. Ei ar putea, de asemenea, să îndeplinească aceste activităţi în închipuirea lor, sub formă de jocuri la care, în mod ideal, ar trebui să participe atât băieţii cât şi fetele. În caz de dezacord asupra unei activităţi oarecare, vor trebui stabilite, poate, nişte reguli, spre a se ajunge la un mai bun echilibru şi a se renunţa la orice atitudine discriminatorie. Aplicate în mod regulat, aceste norme devin absolut fireşti. În acest sens, însă, modul cum este orânduită clasa poate şi atârne foarte mult. Împărţirea claselor şi dispunerea elevilor sunt nişte metode folosite curent. E bine să fie evitată gruparea acelor copii a căror punere laolaltă subliniază nişte diferenţe prea evidente. Procedăm în aşa fel încât să înlesnim stabilirea unor relaţii de prietenie între elevi şi să-i facem să devină conştienţi de faptul că diferenţele sunt acceptabile şi fireşti. Următoarea activitate este concepută în aşa fel încât să sublinieze diferenţele şi analogiile care există între elevi.
sursa imagini : freeschoolclipart.com
Drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului ne îngăduie să dezvoltăm şi să folosim din plin calităţile noastre umane, inteligenţa, darurile şi conştiinţa noastră şi să răspundem nevoilor noastre spirituale sau de altă natură. Ele izvorăsc din năzuinţa crescândă a omenirii către o viaţă în care demnitatea şi valoarea fiecăruia să fie respectate şi protejate.
Refuzul drepturilor ÅŸi libertăţilor fundamentale nu este doar o tragedie personală; el include în sine ÅŸi germenii agitaÅ£iei sociale ÅŸi politice, ai v iolenÅ£ei ÅŸi ai conflictelor, fie în interiorul societăţilor ÅŸi al naÅ£iunilor, fie între societăţi ÅŸi naÅ£iuni diferite. AÅŸa cum se afirmă în cea dintâi frază a DeclaraÅ£iei drepturilor omului, respectarea drepturilor omului ÅŸi a demnităţii umane „constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii ÅŸi păcii în lumeâ€.
În cadrul educaţiei preşcolare şi a nivelului primar elementar, predarea drepturilor omului urmăreşte să nască în copil sentimente de încredere în sine şi de toleranţă faţă de ceilalţi. Acestea sunt elementele pe care se întemeiază întreaga cultură a drepturilor omului.
În timpul educaţiei primare şi a învăţământului primar elementar, copiii învaţă să se exprime, să comunice şi să iubească.
Aportul basmelor este inestimabil. Copiilor le vor fi de folos lecţiile sau chiar principiile morale, care le vor rămâne puternic înscrise în memorie, dacă vor fi asociate cu un anume personaj îndrăgit dintr-un basm bine povestit. Putem găsi aceste poveşti în lucrările consacrate literaturii pentru copii, dar putem să recurgem, de asemenea, la părinţi, la bunici sau chiar la propria noastră imaginaţie.
Dacă resursele ne îngăduie, putem alcătui o bibliotecă a clasei. Acest lucru ne poate fi util. În acest caz avem grijă să alegem cărţi atractive, în care bărbatul şi femeia să fie reprezentaţi prin nişte personaje active, multi-culturale şi nestereotipe. Atunci când citim o poveste sau prezentăm o carte ilustrată, atragem atenţia copiilor asupra aspectelor pozitive ale imaginii sau ale textului.
Dacă există posibilităţi financiare, elevii vor putea să înveţe să gătească, să aibă o masă de tâmplărie, să se ocupe de grădinărit sau de croitorie. Ei ar putea, de asemenea, să îndeplinească aceste activităţi în închipuirea lor, sub formă de jocuri la care, în mod ideal, ar trebui să participe atât băieţii cât şi fetele. În caz de dezacord asupra unei activităţi oarecare, vor trebui stabilite, poate, nişte reguli, spre a se ajunge la un mai bun echilibru şi a se renunţa la orice atitudine discriminatorie. Aplicate în mod regulat, aceste norme devin absolut fireşti. În acest sens, însă, modul cum este orânduită clasa poate şi atârne foarte mult. Împărţirea claselor şi dispunerea elevilor sunt nişte metode folosite curent. E bine să fie evitată gruparea acelor copii a căror punere laolaltă subliniază nişte diferenţe prea evidente. Procedăm în aşa fel încât să înlesnim stabilirea unor relaţii de prietenie între elevi şi să-i facem să devină conştienţi de faptul că diferenţele sunt acceptabile şi fireşti. Următoarea activitate este concepută în aşa fel încât să sublinieze diferenţele şi analogiile care există între elevi.
sursa imagini : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, democratie, modernizare, libertate, drepturi, politica, societate, dezvoltare, comunicare |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 12 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :