FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,331
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Modernizarea Demersului Democratic

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Modernizarea Demersului Democratic

 Q:   Intreaba despre Modernizarea Demersului Democratic       
Modernizarea Demersului Democratic Prin drepturile omului înţelegem în general drepturile legate de natura noastră, fără de care nu am putea trăi ca fiinţe umane.

Drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului ne îngăduie să dezvoltăm şi să folosim din plin calităţile noastre umane, inteligenţa, darurile şi conştiinţa noastră şi să răspundem nevoilor noastre spirituale sau de altă natură. Ele izvorăsc din năzuinţa crescândă a omenirii către o viaţă în care demnitatea şi valoarea fiecăruia să fie respectate şi protejate.

Refuzul drepturilor şi libertăţilor fundamentale nu este doar o tragedie personală; el include în sine şi germenii agitaţiei sociale şi politice, ai v iolenţei şi ai conflictelor, fie în interiorul societăţilor şi al naţiunilor, fie între societăţi şi naţiuni diferite. Aşa cum se afirmă în cea dintâi frază a Declaraţiei drepturilor omului, respectarea drepturilor omului şi a demnităţii umane „constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume”.

În cadrul educaţiei preşcolare şi a nivelului primar elementar, predarea drepturilor omului urmăreşte să nască în copil sentimente de încredere în sine şi de toleranţă faţă de ceilalţi. Acestea sunt elementele pe care se întemeiază întreaga cultură a drepturilor omului.

În timpul educaţiei primare şi a învăţământului primar elementar, copiii învaţă să se exprime, să comunice şi să iubească.

Aportul basmelor este inestimabil. Copiilor le vor fi de folos lecţiile sau chiar principiile morale, care le vor rămâne puternic înscrise în memorie, dacă vor fi asociate cu un anume personaj îndrăgit dintr-un basm bine povestit. Putem găsi aceste poveşti în lucrările consacrate literaturii pentru copii, dar putem să recurgem, de asemenea, la părinţi, la bunici sau chiar la propria noastră imaginaţie.

Dacă resursele ne îngăduie, putem alcătui o bibliotecă a clasei. Acest lucru ne poate fi util. În acest caz avem grijă să alegem cărţi atractive, în care bărbatul şi femeia să fie reprezentaţi prin nişte personaje active, multi-culturale şi nestereotipe. Atunci când citim o poveste sau prezentăm o carte ilustrată, atragem atenţia copiilor asupra aspectelor pozitive ale imaginii sau ale textului.

Dacă există posibilităţi financiare, elevii vor putea să înveţe să gătească, să aibă o masă de tâmplărie, să se ocupe de grădinărit sau de croitorie. Ei ar putea, de asemenea, să îndeplinească aceste activităţi în închipuirea lor, sub formă de jocuri la care, în mod ideal, ar trebui să participe atât băieţii cât şi fetele. În caz de dezacord asupra unei activităţi oarecare, vor trebui stabilite, poate, nişte reguli, spre a se ajunge la un mai bun echilibru şi a se renunţa la orice atitudine discriminatorie. Aplicate în mod regulat, aceste norme devin absolut fireşti. În acest sens, însă, modul cum este orânduită clasa poate şi atârne foarte mult. Împărţirea claselor şi dispunerea elevilor sunt nişte metode folosite curent. E bine să fie evitată gruparea acelor copii a căror punere laolaltă subliniază nişte diferenţe prea evidente. Procedăm în aşa fel încât să înlesnim stabilirea unor relaţii de prietenie între elevi şi să-i facem să devină conştienţi de faptul că diferenţele sunt acceptabile şi fireşti. Următoarea activitate este concepută în aşa fel încât să sublinieze diferenţele şi analogiile care există între elevi.
sursa imagini : freeschoolclipart.com


Tag-uri: educatie, democratie, modernizare, libertate, drepturi, politica, societate, dezvoltare, comunicare



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 12 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :