Statistics:
Visits: 1,037 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Educatia moral civica prin ascultarea de bunavoie
Q: | Intreaba despre Educatia moral civica prin ascultarea de bunavoie |
Formarea civică în spiritul valorilor democratice universale devine prioritară pentru tânăra generaţie.
"Eu sunt copilul.
Tu ţii în mâinile tale destinul meu.
Tu determini în cea mai mare măsură ,dacă voi reuşi sau voi eşua în viaţă
Dă-mi te rog, acele lucruri care să mă îndrepte spre fericire,
Educă-mă, te rog, ca să pot fi o binecuvântare pentru lume"
Acest apel este de fapt îndemnul oricărui copil "adresat" direct părinţilor.
Cum vom proceda însă? Ce mijloace vom folosi? Ce strategii educaţionale? Ce metode comportamentale vom utiliza drept etalon? Cine şi cum s-a preocupat de formarea noastră ca părinte-educator?
La aceste întrebări sunt puncte de vedere difer ite în ceea ce priveşte sistemul de influenţare educaţională, de aceea trebuie să-i încurajeze pe copii să se autodisciplineze pentru ca a disciplina înseamnă a învăţa. În ideea a pune bazele unui program de învăţare a ascultării de bunăvoie şi de prevenire a problemelor de comportament trebuie să avem în minte factorii care acţionează din exterior.
Pentru unii părinţii este uşor să apuce să critice copilului pentru greşelii sau pentru a corecta comportamentului greşit gândid că astfel îi vor învăţa pe copii comportamentul corect.
Este bine ca preşcolarii să fie încurajaţi, apreciaţi în speranţa prevenirii comportamantului greşit, să-i disciplineze pe copii în mod creativ, pentru a vedea cât de folositoare e ascultarea, iar viaţa este de o mie de ori mai plăcută dacă uneori faci din ea o joacă .
- exemplu când creativitatea salvează situaţia:
Părintele : „Să nu uiti să îti faci patul !â€
Copilul „Ce-mi dai?â€
Părintele ii dă o îmbrăţişare, un pupic. O doză de încurajari, de aprecieri, de acordare a atribuţiei fac ca prşcolarii să-ţi facă pe plac, să te asculte, să fie binevoitori, nu sfidători.
Eterna MUSTRARE ŞI CICĂLIRE acţionează demobilizator asupra copilului şi duce la o atitudine de încăpăţânare, dar LAUDA dar cu măsură duce la o atitudine contrarie.
Criticile părinÅ£ilor îi descurajează, amplifică comportamentul greÅŸit, ex: „Ai grijă!!â€, „ ÃŽncetează!â€, „Trebuie să asculÅ£i!†în loc să-l diminueze.
Exemplu: Andreea refuza să se spele pe dinţi şi era tristă. Mama a rezolvat această problemă folosind laudele şi i-a acordat mai multă atenţie (la trezirea fetiţei cu şoapte de genul „Eşti un copil deosebit, ai nevoie să te ajut la îmbrăcat?, etc.).
Trebuie să găsim un lucru pozitiv pe care să i-l spunem, ceea ce îi induce un sentiment de speranţă, putere de a se disciplina, au determinând-o să se spele pe dinţi, ceea ce refuzase anterior. Acordarea atenţiei şi a laudelor s-a realizat timp de o săptămână, şi comportamentul negativ s-a dimnuat şi apoi a dispărut.
Elena T., mama a doi copii spunea: „Îmi pedepsesc foarte rar copiii, vorba bună aduce mai mult decât pedeapsa, sau o ironie. â€
Dragostea este elementul cheie în creşterea copiilor care vor fi capabili să se descurce în societate. Părinţii iubitori manifestă o acceptare deosebită, le place să-şi ştie copiii pe aproape, doresc să-i încurajeze, să le zâmbească, sunt aceia care acordă copiilor drptul să ia decizii, iar copii lor vor fi independenţi, creativi, sociabili.
Nu prea multă dragoste răsfaţă un copil, ci prea puţină disciplină, dragostea acţionează ca o perniţă, cu cât perniţa este mai subţire cu atât mai mult greşelile părinţilor îl vor lovi, afecta; principiul de bază este acela că, cei mici nu se simt iubiţi dacă nu primesc o atenţie potrivită.
Mulţi părinţi sunt ocupaţi, sau foarte ocupaţi, atenţia lor asupra copiilor scade, dar în acelaşi timp nici nu li se oferă ocazia de a face prea multe greşeli faţă de copiii lor. Iată de ce se pune accentul pe o guvernare democratică în cadrul familiei, pe înţelegerea copiilor şi pe tehnicile pozitive de comunicare. Nu-ţi poţi permite să fii prea restrictiv sau prea îngăduitor dacă nu petreci mult timp împreună cu copilul.
Goethe spunea â€ComportaÅ£i-vă în faÅ£a copiilor că ÅŸi cum ar fi adulÅ£i!â€
Copiii înÅ£eleg mai mult decât ne putem imagina – „Nu Å£i-e ruÅŸine să mă baÅ£i pe mine care sunt mic, tu esÅ£i un om mare ÅŸi puternic?â€, ei meditează ÅŸi anticipează, se măsoară cu părinÅ£ii lor.
Schiffer spunea „Ai grijă de copii tăi, păstrează-i zi ÅŸi noapte lângă tine, iubeÅŸte-i ÅŸi lasă-te iubit de aceÅŸti anii, unic de frumoÅŸi. Căci ei nu sunt ai tăi decât în timpul scurtului vis al copilăriei, nu mai multâ€.
Să le vorbim binevoitor, să-i încurajăm, să-i apreciem povestindu-le cât de înălţătoare este conştiinţa de a fi bun.
O generaţie optimistă va creşte dacă vom face corect educaţia părinţilor, aceştia îi vor învăţa cu dragoste autodisciplinarea pe copiii lor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
"Eu sunt copilul.
Tu ţii în mâinile tale destinul meu.
Tu determini în cea mai mare măsură ,dacă voi reuşi sau voi eşua în viaţă
Dă-mi te rog, acele lucruri care să mă îndrepte spre fericire,
Educă-mă, te rog, ca să pot fi o binecuvântare pentru lume"
Acest apel este de fapt îndemnul oricărui copil "adresat" direct părinţilor.
Cum vom proceda însă? Ce mijloace vom folosi? Ce strategii educaţionale? Ce metode comportamentale vom utiliza drept etalon? Cine şi cum s-a preocupat de formarea noastră ca părinte-educator?
La aceste întrebări sunt puncte de vedere difer ite în ceea ce priveşte sistemul de influenţare educaţională, de aceea trebuie să-i încurajeze pe copii să se autodisciplineze pentru ca a disciplina înseamnă a învăţa. În ideea a pune bazele unui program de învăţare a ascultării de bunăvoie şi de prevenire a problemelor de comportament trebuie să avem în minte factorii care acţionează din exterior.
Pentru unii părinţii este uşor să apuce să critice copilului pentru greşelii sau pentru a corecta comportamentului greşit gândid că astfel îi vor învăţa pe copii comportamentul corect.
Este bine ca preşcolarii să fie încurajaţi, apreciaţi în speranţa prevenirii comportamantului greşit, să-i disciplineze pe copii în mod creativ, pentru a vedea cât de folositoare e ascultarea, iar viaţa este de o mie de ori mai plăcută dacă uneori faci din ea o joacă .
- exemplu când creativitatea salvează situaţia:
Părintele : „Să nu uiti să îti faci patul !â€
Copilul „Ce-mi dai?â€
Părintele ii dă o îmbrăţişare, un pupic. O doză de încurajari, de aprecieri, de acordare a atribuţiei fac ca prşcolarii să-ţi facă pe plac, să te asculte, să fie binevoitori, nu sfidători.
Eterna MUSTRARE ŞI CICĂLIRE acţionează demobilizator asupra copilului şi duce la o atitudine de încăpăţânare, dar LAUDA dar cu măsură duce la o atitudine contrarie.
Criticile părinÅ£ilor îi descurajează, amplifică comportamentul greÅŸit, ex: „Ai grijă!!â€, „ ÃŽncetează!â€, „Trebuie să asculÅ£i!†în loc să-l diminueze.
Exemplu: Andreea refuza să se spele pe dinţi şi era tristă. Mama a rezolvat această problemă folosind laudele şi i-a acordat mai multă atenţie (la trezirea fetiţei cu şoapte de genul „Eşti un copil deosebit, ai nevoie să te ajut la îmbrăcat?, etc.).
Trebuie să găsim un lucru pozitiv pe care să i-l spunem, ceea ce îi induce un sentiment de speranţă, putere de a se disciplina, au determinând-o să se spele pe dinţi, ceea ce refuzase anterior. Acordarea atenţiei şi a laudelor s-a realizat timp de o săptămână, şi comportamentul negativ s-a dimnuat şi apoi a dispărut.
Elena T., mama a doi copii spunea: „Îmi pedepsesc foarte rar copiii, vorba bună aduce mai mult decât pedeapsa, sau o ironie. â€
Dragostea este elementul cheie în creşterea copiilor care vor fi capabili să se descurce în societate. Părinţii iubitori manifestă o acceptare deosebită, le place să-şi ştie copiii pe aproape, doresc să-i încurajeze, să le zâmbească, sunt aceia care acordă copiilor drptul să ia decizii, iar copii lor vor fi independenţi, creativi, sociabili.
Nu prea multă dragoste răsfaţă un copil, ci prea puţină disciplină, dragostea acţionează ca o perniţă, cu cât perniţa este mai subţire cu atât mai mult greşelile părinţilor îl vor lovi, afecta; principiul de bază este acela că, cei mici nu se simt iubiţi dacă nu primesc o atenţie potrivită.
Mulţi părinţi sunt ocupaţi, sau foarte ocupaţi, atenţia lor asupra copiilor scade, dar în acelaşi timp nici nu li se oferă ocazia de a face prea multe greşeli faţă de copiii lor. Iată de ce se pune accentul pe o guvernare democratică în cadrul familiei, pe înţelegerea copiilor şi pe tehnicile pozitive de comunicare. Nu-ţi poţi permite să fii prea restrictiv sau prea îngăduitor dacă nu petreci mult timp împreună cu copilul.
Goethe spunea â€ComportaÅ£i-vă în faÅ£a copiilor că ÅŸi cum ar fi adulÅ£i!â€
Copiii înÅ£eleg mai mult decât ne putem imagina – „Nu Å£i-e ruÅŸine să mă baÅ£i pe mine care sunt mic, tu esÅ£i un om mare ÅŸi puternic?â€, ei meditează ÅŸi anticipează, se măsoară cu părinÅ£ii lor.
Schiffer spunea „Ai grijă de copii tăi, păstrează-i zi ÅŸi noapte lângă tine, iubeÅŸte-i ÅŸi lasă-te iubit de aceÅŸti anii, unic de frumoÅŸi. Căci ei nu sunt ai tăi decât în timpul scurtului vis al copilăriei, nu mai multâ€.
Să le vorbim binevoitor, să-i încurajăm, să-i apreciem povestindu-le cât de înălţătoare este conştiinţa de a fi bun.
O generaţie optimistă va creşte dacă vom face corect educaţia părinţilor, aceştia îi vor învăţa cu dragoste autodisciplinarea pe copiii lor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, moral-civica, ascultare |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 21 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :