Statistics:
Visits: 1,422 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cresterea autoritatii liderului militar prin dezvoltarea competentei comunicationale
Q: | Intreaba despre Cresterea autoritatii liderului militar prin dezvoltarea competentei comunicationale |
Creşterea autorităţii liderului militar prin dezvoltarea competenţei comunicaţionale
Pentru orice cadru militar, dar mai ales pentru ofiţerii cu funcţii de conducere, competenţa comunicaţională constituie una din trăsăturile de bază ale profilului lor psihoprofesional, contribuind în mod substanţial la creşterea autorităţii acestora în exercitarea la un - standard superior a atribuţiilor lor funcţionale. A conduce oameni, presupune fără îndoială, a şti să comunici cu ei.
Prin comunicare se realizează legăturile cu eşaloanele superioare, cu cele inferioare şi pe orizontală, cu instituţiile civile, cu mass-media etc.
Comunicarea este totodată, mijlocul principal prin care se realizează raporturile interpersonale, se creează şi se menţine o atmosferă prielnică muncii rodnice, se previn, iar când este cazul, se detensioneaza starile conflictuale.
De asemenea, prin intermediul comunicării se urmăreşte şi se realizează perpetuarea sistemului de valori propriu armatei: patriotismul, onoarea, demnitatea, loialitatea faţă de ţară, curajul, şpriţul de sacrificiu, camaderia, întrajutorarea şi alte virtuţi intrinseci organismului militar. Cu ajutorul cuvintelor deci, a mijloacelor de comunicare se acţionează asupra militarilor în sensul transmiterii din generaţie în generaţie, a valorilor menţionate, precum şi al dezvoltării lor potrivit noilor realităţi politice, economice, sociale etc. Tot prin comunicare se formează noi convingeri, se consolidează cele anterioare cu caracter pozitiv, se înlătură mentalităţile şi practicile perimate în discordanţă cu exigenţele organismului militar.
Mai pe scurt, când comunicarea este bine concepută şi desfăşurată, se obţine modelarea şi remodelarea personalităţiiceilî umane, respectiv a militarilor, a organizaţiei militare în ansamblul său, pentru ca, la nevoie, să poată îndeplini misiunile ordonate. Aceste argumente prezentate evidenţiază cât de intim este legată comunicarea de actul de comandă, faptul că autoritatea liderilor militari depinde indubitabil de calitatea acesteia. Situată în întâi zona sensibilă şi dinamică a raporturilor interumane, comunicarea constituie un man proces complex, care necesită o foarte bună pregătire de profil a comandanţilor.
Această pregătire în domeniul comunicării se constituie atât prin formele cătn instituţionalizate, prin studiul individual al fiecărui lider, cât şi prin decantarea dom experienţei proprii. Sesizându-se rolul cu totul deosebit al bunei comunicări vizii umane, în toate organizaţiile, din ţările avansate economic şi politic, acestei probleme i se acordă o atenţie tot mai mare.
Instituţiile militare nu au rămas nici ele în afara acestor preocupări. Viitorelor cadre militare li se predau cursuri pe teme de comunicare, participă la când activităţi practic-aplicative potrivit profilului. Nu este omisă nici perfecţionarea una cadrelor în activitate, prin cursuri, seminarii şi alte forme de pregătire.
În armata română, modalităţile de formare a competenţei comunicaţionale a liderilor militari sunt următoarele:
- studiul disciplinei comunicare în conducere, în academiile categoriilor de forţe ale armatei;
- cursuri de scurtă durată, pe timpul activităţii în calitatea de ofiţeri ai armatei;
- însuşirea conduitei comunicaţionale a şefilor ierarhici ori colegilor cu experienţă mai multă în domeniu;
- studiul individual şi autocontrolul privind conduita personală (munca cu sine);
- asimilarea unor maniere comunicaţionale transmise prin mass-media;
- decantarea propriei experienţe comunicaţionale.
Pentru orice cadru militar, dar mai ales pentru ofiţerii cu funcţii de conducere, competenţa comunicaţională constituie una din trăsăturile de bază ale profilului lor psihoprofesional, contribuind în mod substanţial la creşterea autorităţii acestora în exercitarea la un - standard superior a atribuţiilor lor funcţionale. A conduce oameni, presupune fără îndoială, a şti să comunici cu ei.
Prin comunicare se realizează legăturile cu eşaloanele superioare, cu cele inferioare şi pe orizontală, cu instituţiile civile, cu mass-media etc.
Comunicarea este totodată, mijlocul principal prin care se realizează raporturile interpersonale, se creează şi se menţine o atmosferă prielnică muncii rodnice, se previn, iar când este cazul, se detensioneaza starile conflictuale.
De asemenea, prin intermediul comunicării se urmăreşte şi se realizează perpetuarea sistemului de valori propriu armatei: patriotismul, onoarea, demnitatea, loialitatea faţă de ţară, curajul, şpriţul de sacrificiu, camaderia, întrajutorarea şi alte virtuţi intrinseci organismului militar. Cu ajutorul cuvintelor deci, a mijloacelor de comunicare se acţionează asupra militarilor în sensul transmiterii din generaţie în generaţie, a valorilor menţionate, precum şi al dezvoltării lor potrivit noilor realităţi politice, economice, sociale etc. Tot prin comunicare se formează noi convingeri, se consolidează cele anterioare cu caracter pozitiv, se înlătură mentalităţile şi practicile perimate în discordanţă cu exigenţele organismului militar.
Mai pe scurt, când comunicarea este bine concepută şi desfăşurată, se obţine modelarea şi remodelarea personalităţiiceilî umane, respectiv a militarilor, a organizaţiei militare în ansamblul său, pentru ca, la nevoie, să poată îndeplini misiunile ordonate. Aceste argumente prezentate evidenţiază cât de intim este legată comunicarea de actul de comandă, faptul că autoritatea liderilor militari depinde indubitabil de calitatea acesteia. Situată în întâi zona sensibilă şi dinamică a raporturilor interumane, comunicarea constituie un man proces complex, care necesită o foarte bună pregătire de profil a comandanţilor.
Această pregătire în domeniul comunicării se constituie atât prin formele cătn instituţionalizate, prin studiul individual al fiecărui lider, cât şi prin decantarea dom experienţei proprii. Sesizându-se rolul cu totul deosebit al bunei comunicări vizii umane, în toate organizaţiile, din ţările avansate economic şi politic, acestei probleme i se acordă o atenţie tot mai mare.
Instituţiile militare nu au rămas nici ele în afara acestor preocupări. Viitorelor cadre militare li se predau cursuri pe teme de comunicare, participă la când activităţi practic-aplicative potrivit profilului. Nu este omisă nici perfecţionarea una cadrelor în activitate, prin cursuri, seminarii şi alte forme de pregătire.
În armata română, modalităţile de formare a competenţei comunicaţionale a liderilor militari sunt următoarele:
- studiul disciplinei comunicare în conducere, în academiile categoriilor de forţe ale armatei;
- cursuri de scurtă durată, pe timpul activităţii în calitatea de ofiţeri ai armatei;
- însuşirea conduitei comunicaţionale a şefilor ierarhici ori colegilor cu experienţă mai multă în domeniu;
- studiul individual şi autocontrolul privind conduita personală (munca cu sine);
- asimilarea unor maniere comunicaţionale transmise prin mass-media;
- decantarea propriei experienţe comunicaţionale.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 20 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :