FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,410
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Cresterea autoritatii liderului militar prin dezvoltarea competentei comunicationale

Tag-uri Populare


relatii   cuplu   familie   societate   inteligenta   lider   psihic   individ   social   interactiune   stres   frumusete   sanatate   ingrijire   medic   comunicare   tratament   relatie   teama   limbaj   iubire   tinerete   bautura   sevraj   pastile   parteneri   gesturi   boala   placebo   batranete   acceptare   medicamente   efect   sentimente   oameni   dorinta  

All Tags

Famous Forum

 

Cresterea autoritatii liderului militar prin dezvoltarea competentei comunicationale

 Q:   Intreaba despre Cresterea autoritatii liderului militar prin dezvoltarea competentei comunicationale       
Cresterea autoritatii liderului militar prin dezvoltarea competentei comunicationale Creşterea autorităţii liderului militar prin dezvoltarea competenţei comunicaţionale
Pentru orice cadru militar, dar mai ales pentru ofiţerii cu funcţii de conducere, competenţa comunicaţională constituie una din trăsăturile de bază ale profilului lor psihoprofesional, contribuind în mod substanţial la creşterea autorităţii acestora în exercitarea la un - standard superior a atribuţiilor lor funcţionale. A conduce oameni, presupune fără îndoială, a şti să comunici cu ei.

Prin comunicare se realizează legăturile cu eşaloanele superioare, cu cele inferioare şi pe orizontală, cu instituţiile civile, cu mass-media etc.
Comunicarea este totodată, mijlocul principal prin care se realizează raporturile interpersonale, se creează şi se menţine o atmosferă prielnică muncii rodnice, se previn, iar când este cazul, se detensioneaza starile conflictuale.

De asemenea, prin intermediul comunicării se urmăreşte şi se realizează perpetuarea sistemului de valori propriu armatei: patriotismul, onoarea, demnitatea, loialitatea faţă de ţară, curajul, şpriţul de sacrificiu, camaderia, întrajutorarea şi alte virtuţi intrinseci organismului militar. Cu ajutorul cuvintelor deci, a mijloacelor de comunicare se acţionează asupra militarilor în sensul transmiterii din generaţie în generaţie, a valorilor menţionate, precum şi al dezvoltării lor potrivit noilor realităţi politice, economice, sociale etc. Tot prin comunicare se formează noi convingeri, se consolidează cele anterioare cu caracter pozitiv, se înlătură mentalităţile şi practicile perimate în discordanţă cu exigenţele organismului militar.

Mai pe scurt, când comunicarea este bine concepută şi desfăşurată, se obţine modelarea şi remodelarea personalităţiiceilî umane, respectiv a militarilor, a organizaţiei militare în ansamblul său, pentru ca, la nevoie, să poată îndeplini misiunile ordonate. Aceste argumente prezentate evidenţiază cât de intim este legată comunicarea de actul de comandă, faptul că autoritatea liderilor militari depinde indubitabil de calitatea acesteia. Situată în întâi zona sensibilă şi dinamică a raporturilor interumane, comunicarea constituie un man proces complex, care necesită o foarte bună pregătire de profil a comandanţilor.

Această pregătire în domeniul comunicării se constituie atât prin formele cătn instituţionalizate, prin studiul individual al fiecărui lider, cât şi prin decantarea dom experienţei proprii. Sesizându-se rolul cu totul deosebit al bunei comunicări vizii umane, în toate organizaţiile, din ţările avansate economic şi politic, acestei probleme i se acordă o atenţie tot mai mare.

Instituţiile militare nu au rămas nici ele în afara acestor preocupări. Viitorelor cadre militare li se predau cursuri pe teme de comunicare, participă la când activităţi practic-aplicative potrivit profilului. Nu este omisă nici perfecţionarea una cadrelor în activitate, prin cursuri, seminarii şi alte forme de pregătire.

În armata română, modalităţile de formare a competenţei comunicaţionale a liderilor militari sunt următoarele:
- studiul disciplinei comunicare în conducere, în academiile categoriilor de forţe ale armatei;
- cursuri de scurtă durată, pe timpul activităţii în calitatea de ofiţeri ai armatei;
- însuşirea conduitei comunicaţionale a şefilor ierarhici ori colegilor cu experienţă mai multă în domeniu;
- studiul individual şi autocontrolul privind conduita personală (munca cu sine);
- asimilarea unor maniere comunicaţionale transmise prin mass-media;
- decantarea propriei experienţe comunicaţionale.


Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii



Categorie: Psihologie  - ( Psihologie - Archiva)

Data Adaugarii: 20 October '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :