Statistics:
Visits: 1,518 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Sistemul de incalzire
Q: | Intreaba despre Sistemul de incalzire |
Unul dintre sistemele navale care asigură condiţii optime de trai pentru echipajul navei şi/sau pasagerilor este şi sistemul de încălzire. Sistemul de încălzire are rolul de a compensa pierderile de căldură din interiorul compartimentelor prin formarea unui schimb de căldură între agentul termic al sistemului şi aerul din compartiment. Introducerea căldurii în compartimente este corelată cu o reducere a umidităţii relative a aerului. Din punct de vedere constructiv, sistemul de încălzire poate fi: centralizat, respectiv autonom. După natura agentului termic, sistemul de încălzire poate fi: cu apă, cu abur, cu aer, electric.
Instalaţia de încălzire cu abur (vezi figura) se foloseşte în mod frecvent la încălzirea încăperilor de locuit, de serviciu şi a tancurilor de combustibil şi ulei. Aburul nu se foloseşte direct ca agent de încălzire în încăperile unde, în caz de avarie, aburul ar putea deregla aparatele de navigaţie. Aburul provine fie de la căldările principale ale navei, fie de la caldarinele cu arzător. Instalaţia foloseşte abur saturat. Instalaţia de încălzire cu abur se va executa independent de instalaţia cu abur utilizată pentru uz general (bucătărie, casetele valvulelor Kingston, încălzirea de aer etc.).
Instalaţia de încălzire cu apă foloseşte ca agent termic apa încălzită în caldarine pe bază de combustibil, în caldarine recuperatoare sau în schimbătoare de căldură. Instalaţia se utilizează pentru încălzirea compartimentelor de locuit, tancurilor de apă sau la instalaţiile sanitare. Din punct de vedere al construcţiei, instalaţia de încălzire cu apă este asemănătoare cu instalaţia de încălzire cu abur cu precizarea că agentul termic este apa, la temperatura de (80...90) grade Celsius. După modul în care circulă apa, instalaţiile de încălzire cu apă pot fi: cu circulaţie naturală, respectiv cu circulaţie forţată.
Instalaţia de încălzire cu aer este deservită, de regulă, de instalaţia de ventilaţie, realizând la bordul navei sistemul de condiţionare. Funcţionarea instalaţiei se bazează pe insuflarea de aer încălzit în încăperile navei. La navele care nu sunt prevăzute cu sistem de condiţionare, la instalaţia de încălzire cu aer se folosesc baterii de încălzire cu tubulaturi netede sau cu aripioare. În comparaţie cu instalaţiile de încălzire cu abur sau apă, instalaţia de încălzire cu aer este mult mai simplă şi mai uşoară, întrucât se folosesc reţelele instalaţiei de ventilaţie. În funcţie de numărul şi destinaţia compartimentelor deservite de instalaţie, aceasta poate fi executată pe principiul constructiv autonom sau de grup.
Instalaţia de încălzire electrică este simplă din punct de vedere constructiv, dar are domeniu de aplicare limitat. Drept încălzitoare se utilizează radiatoare cu rezistenţe electrice. Acest tip de instalaţii se utilizează la preîncălzirea combustibilului, uleiului şi apei, agenţi necesari funcţionării motoarelor principale de propulsie.
Articol scris de Alexandru Pintilie
Instalaţia de încălzire cu abur (vezi figura) se foloseşte în mod frecvent la încălzirea încăperilor de locuit, de serviciu şi a tancurilor de combustibil şi ulei. Aburul nu se foloseşte direct ca agent de încălzire în încăperile unde, în caz de avarie, aburul ar putea deregla aparatele de navigaţie. Aburul provine fie de la căldările principale ale navei, fie de la caldarinele cu arzător. Instalaţia foloseşte abur saturat. Instalaţia de încălzire cu abur se va executa independent de instalaţia cu abur utilizată pentru uz general (bucătărie, casetele valvulelor Kingston, încălzirea de aer etc.).
Instalaţia de încălzire cu apă foloseşte ca agent termic apa încălzită în caldarine pe bază de combustibil, în caldarine recuperatoare sau în schimbătoare de căldură. Instalaţia se utilizează pentru încălzirea compartimentelor de locuit, tancurilor de apă sau la instalaţiile sanitare. Din punct de vedere al construcţiei, instalaţia de încălzire cu apă este asemănătoare cu instalaţia de încălzire cu abur cu precizarea că agentul termic este apa, la temperatura de (80...90) grade Celsius. După modul în care circulă apa, instalaţiile de încălzire cu apă pot fi: cu circulaţie naturală, respectiv cu circulaţie forţată.
Instalaţia de încălzire cu aer este deservită, de regulă, de instalaţia de ventilaţie, realizând la bordul navei sistemul de condiţionare. Funcţionarea instalaţiei se bazează pe insuflarea de aer încălzit în încăperile navei. La navele care nu sunt prevăzute cu sistem de condiţionare, la instalaţia de încălzire cu aer se folosesc baterii de încălzire cu tubulaturi netede sau cu aripioare. În comparaţie cu instalaţiile de încălzire cu abur sau apă, instalaţia de încălzire cu aer este mult mai simplă şi mai uşoară, întrucât se folosesc reţelele instalaţiei de ventilaţie. În funcţie de numărul şi destinaţia compartimentelor deservite de instalaţie, aceasta poate fi executată pe principiul constructiv autonom sau de grup.
Instalaţia de încălzire electrică este simplă din punct de vedere constructiv, dar are domeniu de aplicare limitat. Drept încălzitoare se utilizează radiatoare cu rezistenţe electrice. Acest tip de instalaţii se utilizează la preîncălzirea combustibilului, uleiului şi apei, agenţi necesari funcţionării motoarelor principale de propulsie.
Articol scris de Alexandru Pintilie
Tag-uri: instalatie de incalzire, nave, ambarcatiuni, agent termic |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 15 October '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :