FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,873
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole

Intrebari despre Nave pentru transportul pasagerilor - pasagere

- Ce este un caiac? by Valentin

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   combustibil   instalatii   instalatie marfa   antichitate   purificare   reziduri   separatoare   clarificare   aer comprimat   reziduuri   evacuare   marfa   sistem   transport marfa   pompe centrifugale   legare   instalatii navale   evolutie   apa potabila   tubulaturi   pompe   ancorare   manevra   parame   produse petroliere   descarcare   incarcare   apa tehnica   instalatie incalzire   guvernare   cargou  

All Tags

Famous Forum

 

Nave pentru transportul pasagerilor - pasagere

 Q:
 Ce este un caiac? - by Valentin
       
Nave pentru transportul pasagerilor - pasagere Se deosebesc două categorii de nave de pasageri: maritime (pacheboturi), respectiv fluviale.

Din punct de vedere constructiv, navele pasager se caracterizează printr-un număr mare de punţi care permit compartimentarea spaţiului navei în cât mai multe încăperi cu destinaţii diferite.

Navele de pasageri maritime sunt utilizate pentru traversarea mărilor şi oceanelor. Construcţia pacheboturilor a cunoscut o evoluţie rapidă, cele mai reprezentative fiind cele transatlantice la care s-a urmărit creşterea deplasamentului, a vitezei şi a gradului de confort pentru pasageri. Vitezele acestor tipuri de nave poate atinge 45 Nd la o masă a corpului navei de 85000 t. Un accent deosebit în construcţia acestor nave se pune pe confortul pasagerilor, astfel încât o navă pasag er este dotată cu ascensoare, piscine, plaje, grădini, restaurante, biblioteci, săli de sport, teatre, cinematografe, cazinouri etc.

Navele de pasageri fluviale, utilizate pe scară largă în zonele geografice adecvate, cuprind următoarele tipuri reprezentative:

• de linie, având o capacitate de transport de (300...400) pasageri şi o viteză de (25...30) km/h;
• locale, având o capacitate de transport de (100...300) pasageri şi o viteză de (15...25) km/h;
• hidrobuze, având o capacitate de transport de (30...40) pasageri şi o viteză de (15...20) km/h;
• cu aripi portante sau cu pernă de aer, având o capacitate de transport de (15...20) pasageri şi o viteză de peste 100 km/h.

Sistemul general de osatură este transversal sau combinat, suprastructurile şi rufurile fiind extinse aproape pe toată lungimea navei.

Instalaţia de propulsie are, ca maşini principale, două sau mai multe motoare cu aprindere prin compresie (Diesel), semirapide sau rapide, iar uneori turbine cu aburi, realizând viteze economice de (18...45) Nd pentru navele maritime, respectiv (15...100) km/h pentru navele fluviale. Ca propulsoare se utilizează, de regulă, elice cu pale fixe sau orientabile.
Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport pasageri, pasagere



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 08 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :