Statistics:
Visits: 1,352 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Nave pentru transportat barje - portbarje
Q: | Intreaba despre Nave pentru transportat barje - portbarje |
Navele portbarje sunt destinate transportului de barje ÅŸi a navelor uÅŸoare sau transportului combinat de ÅŸlepuri ÅŸi containere.
Barja este o navă fără propulsie proprie, destinată transportului de piatră, nisip, lemne, cărbune, minereu etc., putând naviga doar împinsă/remorcată de un împingător/remorcher.
Întrucât barjele s-au dovedit a fi eficiente din punct de vedere economic, asigurând transportul de marfă în ambele sensuri ale cursei, în timp, navele portbarje s-au diversificat, conturându-se mai multe tipuri constructive şi anume [1]:
• portbarje de tip Lash, caracterizate prin faptul că barjele sunt ridicate până la nivelul punţii principale şi deplasate pe căile de rulare, în ma gaziile de depozitare ale navei;
• portbarje de tip EBCS, caracterizate prin faptul că barjele sunt introduse, în stare de plutire, într-un tunel practicat în mijlocul navei, apoi distribuite pe navă;
• portbarje de tip Sea Bee, asemănătoare celor de tip Lash, cu deosebirea că barjele nu mai sunt ridicate până la nivelul punţii principale, ci până la nivelul punţii de depozitare, fiind distribuite pe navă cu ajutorul platformelor cărucior;
• portbarje de tip Bacat, caracterizate prin faptul că pupa navei este construită în sistem catamaran (două corpuri independente situate la o distanţă oarecare), barjele fiind introduse în tunelul format între cele două corpuri şi ridicate până la nivelul punţii principale, de unde se distribuie pe navă.
Navele portbarje au deplasamente deadweight de (30000...50000) tdw, cu capacităţi de încărcare de până la 100 de barje. Viteza economică a portbarjelor este de (18...25) Nd fiind obţinută, de regulă, cu motoare cu aprindere prin compresie (Diesel), lente sau semirapide, care antrenează elice cu pale fixe (cu una sau două linii axiale).
Bibliografie :
[1] Viorel MAIER. Mecanica şi construcţia navei. Construcţia navei. Vol. 3. Bucureşti, Ed. Tehnică, 1989;
Autor : Alexandru Pintilie
Barja este o navă fără propulsie proprie, destinată transportului de piatră, nisip, lemne, cărbune, minereu etc., putând naviga doar împinsă/remorcată de un împingător/remorcher.
Întrucât barjele s-au dovedit a fi eficiente din punct de vedere economic, asigurând transportul de marfă în ambele sensuri ale cursei, în timp, navele portbarje s-au diversificat, conturându-se mai multe tipuri constructive şi anume [1]:
• portbarje de tip Lash, caracterizate prin faptul că barjele sunt ridicate până la nivelul punţii principale şi deplasate pe căile de rulare, în ma gaziile de depozitare ale navei;
• portbarje de tip EBCS, caracterizate prin faptul că barjele sunt introduse, în stare de plutire, într-un tunel practicat în mijlocul navei, apoi distribuite pe navă;
• portbarje de tip Sea Bee, asemănătoare celor de tip Lash, cu deosebirea că barjele nu mai sunt ridicate până la nivelul punţii principale, ci până la nivelul punţii de depozitare, fiind distribuite pe navă cu ajutorul platformelor cărucior;
• portbarje de tip Bacat, caracterizate prin faptul că pupa navei este construită în sistem catamaran (două corpuri independente situate la o distanţă oarecare), barjele fiind introduse în tunelul format între cele două corpuri şi ridicate până la nivelul punţii principale, de unde se distribuie pe navă.
Navele portbarje au deplasamente deadweight de (30000...50000) tdw, cu capacităţi de încărcare de până la 100 de barje. Viteza economică a portbarjelor este de (18...25) Nd fiind obţinută, de regulă, cu motoare cu aprindere prin compresie (Diesel), lente sau semirapide, care antrenează elice cu pale fixe (cu una sau două linii axiale).
Bibliografie :
[1] Viorel MAIER. Mecanica şi construcţia navei. Construcţia navei. Vol. 3. Bucureşti, Ed. Tehnică, 1989;
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport barje, portbarje |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 07 July '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :