FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,352
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Nave pentru transportat barje - portbarje

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   combustibil   instalatii   instalatie marfa   antichitate   purificare   reziduri   separatoare   clarificare   aer comprimat   reziduuri   evacuare   marfa   sistem   transport marfa   pompe centrifugale   legare   instalatii navale   evolutie   apa potabila   tubulaturi   pompe   ancorare   manevra   parame   produse petroliere   descarcare   incarcare   apa tehnica   instalatie incalzire   guvernare   cargou  

All Tags

Famous Forum

 

Nave pentru transportat barje - portbarje

 Q:   Intreaba despre Nave pentru transportat barje - portbarje       
Nave pentru transportat barje - portbarje Navele portbarje sunt destinate transportului de barje ÅŸi a navelor uÅŸoare sau transportului combinat de ÅŸlepuri ÅŸi containere.

Barja este o navă fără propulsie proprie, destinată transportului de piatră, nisip, lemne, cărbune, minereu etc., putând naviga doar împinsă/remorcată de un împingător/remorcher.

Întrucât barjele s-au dovedit a fi eficiente din punct de vedere economic, asigurând transportul de marfă în ambele sensuri ale cursei, în timp, navele portbarje s-au diversificat, conturându-se mai multe tipuri constructive şi anume [1]:
• portbarje de tip Lash, caracterizate prin faptul că barjele sunt ridicate până la nivelul punţii principale şi deplasate pe căile de rulare, în ma gaziile de depozitare ale navei;
• portbarje de tip EBCS, caracterizate prin faptul că barjele sunt introduse, în stare de plutire, într-un tunel practicat în mijlocul navei, apoi distribuite pe navă;
• portbarje de tip Sea Bee, asemănătoare celor de tip Lash, cu deosebirea că barjele nu mai sunt ridicate până la nivelul punţii principale, ci până la nivelul punţii de depozitare, fiind distribuite pe navă cu ajutorul platformelor cărucior;
• portbarje de tip Bacat, caracterizate prin faptul că pupa navei este construită în sistem catamaran (două corpuri independente situate la o distanţă oarecare), barjele fiind introduse în tunelul format între cele două corpuri şi ridicate până la nivelul punţii principale, de unde se distribuie pe navă.
Navele portbarje au deplasamente deadweight de (30000...50000) tdw, cu capacităţi de încărcare de până la 100 de barje. Viteza economică a portbarjelor este de (18...25) Nd fiind obţinută, de regulă, cu motoare cu aprindere prin compresie (Diesel), lente sau semirapide, care antrenează elice cu pale fixe (cu una sau două linii axiale).
Bibliografie :
[1] Viorel MAIER. Mecanica şi construcţia navei. Construcţia navei. Vol. 3. Bucureşti, Ed. Tehnică, 1989;


Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport barje, portbarje



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 07 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :