Statistics:
Visits: 2,230 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Nave pentru transportat minereu - mineraliere
Q: | Intreaba despre Nave pentru transportat minereu - mineraliere |
Mineralierele sunt cargouri vrachier care, după aspectul exterior nu se deosebesc foarte mult de alte tipuri de cargouri, având compartimentul de maşini amplasat întotdeauna la pupa. Fiind un vrachier specializat, mineralierul navigă într-un singur sens, ceea ce reprezintă un dezavantaj din punct de vedere economic.
Capacitatea de încărcare a mineralierelor este mare, deplasamentul deadweight fiind cuprins între (10000 ... 100000) tdw.
În funcţie de greutatea specifică a mărfii transportate, mineralierele se pot împărţi în două categorii: pentru minereuri uşoare, respectiv pentru minereuri grele.
Structura dublului fund a mineralierului trebuie să aibă rezistenţă ridicată, pentru a putea susţine greutatea mărfii transportate şi pentru a rezista şocurilor datorate operării mărfii cu ajutorul graiferelor.
Sistemul general de osatură poate fi longitudinal sau combinat, în funcţie de lungimea navei.
O problemă de proiectare importantă în construcţia mineralierului, datorită greutăţii specifice mari a mărfii transportate, este ridicarea poziţiei centrului de greutate deasupra centrului de carenă al navei. Din aceste considerente, sub puntea principală a navei se vor prevedea tancuri speciale de balast.
Celulele din dublul fund al mineralierelor sunt utilizate ca tancuri de balast (şi combustibil) care, împreună cu tancurile de balast laterale (cazul navelor pentru transportat minereu uşor), respectiv cu tancurile de gurnă şi de antiruliu (cazul navelor pentru transportat minereu greu), asigură îmbunătăţirea flotabilităţii navei pe timpul navigaţiei.
De asemenea, trebuie adoptate măsuri constructive care să împiedice deplasarea minereului în magaziile de marfă în caz de ruliu puternic. Pentru aceasta se vor prevedea pereţi longitudinali în magaziile de marfă, precum şi platforme înclinate spre bordaje şi spre interiorul magaziilor.
Viteza economică a mineralierelor este de (14...20) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel) lente care antrenează elice cu pale fixe.
Operaţiunile de încărcare-descărcare se realizează cu ajutorul graiferelor de capacitate mare sau cu transportatoare dispuse longitudinal. Repartizarea mărfii în magazii trebuie să se facă uniform pentru a evita apariţia solicitărilor locale mari şi pentru a asigura o asietă convenabilă pe timpul navigaţiei.
Autor : Alexandru Pintilie
Capacitatea de încărcare a mineralierelor este mare, deplasamentul deadweight fiind cuprins între (10000 ... 100000) tdw.
În funcţie de greutatea specifică a mărfii transportate, mineralierele se pot împărţi în două categorii: pentru minereuri uşoare, respectiv pentru minereuri grele.
Structura dublului fund a mineralierului trebuie să aibă rezistenţă ridicată, pentru a putea susţine greutatea mărfii transportate şi pentru a rezista şocurilor datorate operării mărfii cu ajutorul graiferelor.
Sistemul general de osatură poate fi longitudinal sau combinat, în funcţie de lungimea navei.
O problemă de proiectare importantă în construcţia mineralierului, datorită greutăţii specifice mari a mărfii transportate, este ridicarea poziţiei centrului de greutate deasupra centrului de carenă al navei. Din aceste considerente, sub puntea principală a navei se vor prevedea tancuri speciale de balast.
Celulele din dublul fund al mineralierelor sunt utilizate ca tancuri de balast (şi combustibil) care, împreună cu tancurile de balast laterale (cazul navelor pentru transportat minereu uşor), respectiv cu tancurile de gurnă şi de antiruliu (cazul navelor pentru transportat minereu greu), asigură îmbunătăţirea flotabilităţii navei pe timpul navigaţiei.
De asemenea, trebuie adoptate măsuri constructive care să împiedice deplasarea minereului în magaziile de marfă în caz de ruliu puternic. Pentru aceasta se vor prevedea pereţi longitudinali în magaziile de marfă, precum şi platforme înclinate spre bordaje şi spre interiorul magaziilor.
Viteza economică a mineralierelor este de (14...20) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel) lente care antrenează elice cu pale fixe.
Operaţiunile de încărcare-descărcare se realizează cu ajutorul graiferelor de capacitate mare sau cu transportatoare dispuse longitudinal. Repartizarea mărfii în magazii trebuie să se facă uniform pentru a evita apariţia solicitărilor locale mari şi pentru a asigura o asietă convenabilă pe timpul navigaţiei.
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport minereu, cargouri vrachier |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 05 July '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :