FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 2,230
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Nave pentru transportat minereu - mineraliere

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Nave pentru transportat minereu - mineraliere

 Q:   Intreaba despre Nave pentru transportat minereu - mineraliere       
Nave pentru transportat minereu - mineraliere Mineralierele sunt cargouri vrachier care, după aspectul exterior nu se deosebesc foarte mult de alte tipuri de cargouri, având compartimentul de maşini amplasat întotdeauna la pupa. Fiind un vrachier specializat, mineralierul navigă într-un singur sens, ceea ce reprezintă un dezavantaj din punct de vedere economic.

Capacitatea de încărcare a mineralierelor este mare, deplasamentul deadweight fiind cuprins între (10000 ... 100000) tdw.

În funcţie de greutatea specifică a mărfii transportate, mineralierele se pot împărţi în două categorii: pentru minereuri uşoare, respectiv pentru minereuri grele.
Structura dublului fund a mineralierului trebuie să aibă rezistenţă ridicată, pentru a putea susţine greutatea mărfii transportate şi pentru a rezista şocurilor datorate operării mărfii cu ajutorul graiferelor.

Sistemul general de osatură poate fi longitudinal sau combinat, în funcţie de lungimea navei.

O problemă de proiectare importantă în construcţia mineralierului, datorită greutăţii specifice mari a mărfii transportate, este ridicarea poziţiei centrului de greutate deasupra centrului de carenă al navei. Din aceste considerente, sub puntea principală a navei se vor prevedea tancuri speciale de balast.
Celulele din dublul fund al mineralierelor sunt utilizate ca tancuri de balast (şi combustibil) care, împreună cu tancurile de balast laterale (cazul navelor pentru transportat minereu uşor), respectiv cu tancurile de gurnă şi de antiruliu (cazul navelor pentru transportat minereu greu), asigură îmbunătăţirea flotabilităţii navei pe timpul navigaţiei.

De asemenea, trebuie adoptate măsuri constructive care să împiedice deplasarea minereului în magaziile de marfă în caz de ruliu puternic. Pentru aceasta se vor prevedea pereţi longitudinali în magaziile de marfă, precum şi platforme înclinate spre bordaje şi spre interiorul magaziilor.

Viteza economică a mineralierelor este de (14...20) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel) lente care antrenează elice cu pale fixe.

Operaţiunile de încărcare-descărcare se realizează cu ajutorul graiferelor de capacitate mare sau cu transportatoare dispuse longitudinal. Repartizarea mărfii în magazii trebuie să se facă uniform pentru a evita apariţia solicitărilor locale mari şi pentru a asigura o asietă convenabilă pe timpul navigaţiei.

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport minereu, cargouri vrachier



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 05 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :