FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 745
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer

 Q:   Intreaba despre Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer       
Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer Containerizarea mărfurilor s-a dezvoltat rapid, întrucât marfa poate fi transportată uşor şi comod, evitându-se cheltuielile pentru operarea mărfii, precum şi deteriorarea acesteia. Transportul containerizat al mărfii reduce timpii de staţionare a navelor la cheu şi simplifică operaţiunile de încărcare-descărcare a mărfii.

Sistemul general de osatură este, de regulă, combinat. Depozitarea containerelor se realizează atât în interiorul magaziilor, cât şi deasupra punţii principale. Capacele gurilor de magazii sunt întărite corespunzător, pentru a putea prelua greutatea containerelor depozitate peste ele. Structura interioară a magaziilor este suficient de rezistentă pentru a prelua sarcina datorată containerelor. Majoritatea suprastructurilor şi rufurilor sunt concentrate într-un singur castel, amplasat în pupa sau în prova navei.

Pentru asigurarea stabilităţii navelor la navigarea pe mare agitată, acestea sunt prevăzute cu chile de ruliu sau stabilizatoare de ruliu. Pentru a împiedica inundarea punţii, bordul liber al navelor portcontainer este mult mai înalt comparativ cu cargourile pentru transportat mărfuri uscate.

Navele portcontainer au deplasamente deadweight de (10000...50000) tdw. Viteza economică a portcontainerelor este de (20...30) Nd fiind obţinută, de regulă, cu motoare cu aprindere prin compresie (Diesel), lente sau semirapide, care antrenează elice cu pale fixe (cu una sau două linii axiale).

Întrucât viteza de deplasare a portcontainerelor este ridicată, rezervele de combustibil vor fi mai mari ca în cazul altor tipuri de nave şi depozitate în tancurile din dublul fund sau în tancurile din dublul bordaj.

Operarea containerelor se realizează în terminale specializate, cu ajutorul macaralelor specifice, fluxul de manipulare fiind coordonat cu ajutorul calculatorului.

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport marfa, portcontainer



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 07 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :