FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 296
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Instalatia de incalzire a marfii

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Instalatia de incalzire a marfii

 Q:   Intreaba despre Instalatia de incalzire a marfii       
Instalatia de incalzire a marfii Instalaţiile de încălzire a mărfii sunt compuse din serpentine, dispuse pe învelişul fundului tancului (orizontal) sau pe pereţii verticali ai magaziei (vertical).
Dacă tancul este înalt, se prevăd serpentine etajate, care sunt scoase din funcţiune, pe măsură ce tancul se goleşte.

Agentul de încălzire este aburul saturat la presiunea de aproximativ 10 bar, iar temperatura de încălzire trebuie să fie cu cel puţin 15 grade C mai mică decât temperatura de inflamabilitate a produsului petrolier transportat.

Serpentinele pentru abur se execută din oţel dar, pentru a preveni corodarea, în ultimul timp se utilizează aliaje neferoase sau fontă.

La transportarea produselor petroliere uşoare, cu temperaturi scăzute de inflamare, pentru a evita pericolul de inc endiu, instalaţia de încălzire a mărfii de decuplează.

Produsele petroliere vâscoase se ambarcă încălzite. La curse lungi şi în anotimpul rece, marfa este încălzită pe durata întregului voiaj, iar pentru a împiedica formarea unui strat întărit la partea superioară a mărfii, se procedează la amestecarea mărfii, prin transferarea acesteia între tancurile aceleaşi grupe de sorturi. Marfa se încălzeşte astfel încât să fie atinsă temperatura necesară debarcării cu câteva zeci de ore înainte ca nava să ajungă în portul de destinaţie.
Lungimea necesară a tubulaturilor schimbătoarelor de căldură (serpentine) se determină din ecuaţia generală de schimb de căldură [1] Q = k L t [J/h], unde: k – coeficient global de transfer de căldură între aburul încălzit şi marfă; L – lungimea necesară de tubulatură, în m; t – diferenţa medie de temperatură între aburul încălzit şi marfă, în grade C. Practic, se poate adopta 0,1 metri pătraţi suprafaţă de încălzire pentru 3 metri cub de marfă.
Debitul de abur necesar obţinerii temperaturii necesare se calculează acoperitor cu relaţia D = (Q1 + Q2) / (i1 - i2) [kg/h], unde: Q1 – flux de căldură necesar fluidizării mărfii, în J/h; Q2 – flux de căldură cedat mediului exterior, în J/h; i1, i2 – entalpia aburului la intrarea, respectiv la ieşirea din instalaţia de încălzire, în J/kg.

Bibliografie
[1] Ion C. Ioniţă ş.a. Instalaţii navale de bord. Construcţie şi exploatare. Bucureşti, Editura Tehnică, 1992.

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave, instalatie incalzire, instalatie marfa



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 21 January '09


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :