FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,146
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Instalatia de balast

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Instalatia de balast

 Q:   Intreaba despre Instalatia de balast       
Instalatia de balast Instalaţia de balast are drept scop corectarea poziţiei centrului de masă al navei prin ambarcarea, transferarea şi evacuarea peste bord a balastului lichid (apă de mare).

Instalaţia de balast poate fi interconectată cu instalaţia de santină, putând avea pompe comune şi porţiuni comune de tubulaturi, întrucât ambele instalaţii vehiculează apă de mare. Gruparea a două instalaţii diferite ca destinaţie este posibilă datorită agentului de lucru comun şi datorită amplasării acestor instalaţii la nivelul fundului navei. Astfel, se utilizează un număr mai mic de pompe, tubulaturi de lungime redusă şi deci, se reduc masa şi volumul instalaţiilor.

Instalaţia de balast şi instalaţia de santină sunt independente numai în zonele navei în care apa poate fi p oluată cu reziduuri petroliere (compartimentul maşini, compartiment căldări etc.).

Prin descărcarea mărfurilor generale, înălţimea metacentrică a navei se reduce iar stabilitatea navei se înrăutăţeşte. Pentru a asigura o stabilitate suficientă, în condiţii de navigaţie pe mare agitată, în tancurile de balast se ambarcă apă de mare, care se adaugă deplasamentului navei goale.
Navele maritime de mărfuri generale şi de pasageri, mineralierele, petrolierele, navele frigorifice, etc., dispun de instalaţii centralizate de balastare a navei.

Cantitatea necesară de balast lichid B se încadrează în limitele [1]: B = (0,2...0,3) D, pentru navele de mărfuri generale; B = (0,3...0,5) D, pentru navele petrolier (unde, D - deplasamentul total al navei).

Sorburile tubulaturilor din tancurile de balast nu au filtre iar armăturile lor de închidere nu sunt cu reţinere, întrucât în tubulatura de balast apa circulă în ambele sensuri. Tancurile de balast sunt deservite de tubulaturi independente, în sistem centralizat, fiecare tubulatură ajungând în compartimentul maşini printr-un coridor central, amplasat sub puntea dublului fund.

Tubulaturile instalaţiei de balast trebuie să fie amplasate astfel încât să funcţioneze şi la înclinări transversale ale navei de maxim 50 şi să nu fie expuse îngheţării. Tubulatura de balast trebuie să fie prevăzută cu mijloace de golire (armături, dopuri, etc.).

În instalaţiile de balast se utilizează pompe centrifugale dotate cu mijloace de autoamorsare sau pompe cu piston [2]. Pentru dublarea pompelor de balast pot fi utilizate pompe de serviciu general, pompe de incendiu şi pompa circuitului exterior de răcire a motorului principal.

În general, pentru întreaga instalaţie de balast, timpul de umplere sau golire a unui tanc este de (8...10) ore, iar pentru cel mai mare tanc al instalaţiei, 2 ore. Valorile uzuale ale debitului pompelor de balast pentru navele de mărfuri generale şi de pasageri sunt (100...400) mc/h.
Bibliografie:
[1] Ion C. Ioniţă ş.a. Instalaţii navale de bord. Construcţie şi exploatare. Bucureşti, Editura Tehnică, 1992.
[2] Petre Iancu. Sisteme hidraulice navale. Bucureşti, Editura Militară, 1963.


Accesati link-ul pentru mai multe informatii : Pompe centrifugale navale

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: instalatii, balast, nave, ambarcatiuni, pompe centrifugale



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 11 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :