FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,546
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Instalatia de marfa si curatire

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   combustibil   instalatii   instalatie marfa   antichitate   purificare   reziduri   separatoare   clarificare   aer comprimat   reziduuri   evacuare   marfa   sistem   transport marfa   pompe centrifugale   legare   instalatii navale   evolutie   apa potabila   tubulaturi   pompe   ancorare   manevra   parame   produse petroliere   descarcare   incarcare   apa tehnica   instalatie incalzire   guvernare   cargou  

All Tags

Famous Forum

 

Instalatia de marfa si curatire

 Q:   Intreaba despre Instalatia de marfa si curatire       
Instalatia de marfa si curatire Instalaţia de marfă şi curăţire serveşte la distribuirea în tancuri a mărfii trimise cu mijloacele danelor, precum şi pentru debarcarea mărfii în portul de destinaţie, cu ajutorul mijloacelor proprii ale navei. Prin intermediul acestei instalaţii se asigură şi transferul mărfii între tancurile navei.

Instalaţia de marfă şi curăţire trebuie să asigure încărcarea şi descărcarea produselor, de mai multe sorturi, în mod simultan. Construcţia instalaţiei, fie că este executată sub formă liniară sau inelară, trebuie să permită încărcarea-descărcarea mărfii prin ambele borduri. În cazul navigaţiei în regim de balast, apa din tancurile de marfă va fi evacuată tot cu ajutorul acestei instalaţii.

Pompele instalaţiei pot fi cu piston, axiale sau c entrifugale, cu una sau două trepte de presiune. Pompele centrifugale au sarcini de (80...140) mCA şi sunt antrenate de obicei de turbine cu abur. Pompele cu piston sunt utilizate la pomparea lichidelor uşoare. Numărul de pompe se stabileşte în funcţie de sorturile de marfă transportate. Pentru a se evita dezamorsarea pompelor, acestea sunt prevăzute cu aspiraţie dublă.

Deoarece produsele petroliere se transportă încălzite, pompele sunt dotate cu termorelee care opresc motoul pompei la o anumită temperatură a mărfii. De asemenea, cuplarea axului pompei cu axul motorului se face rigid pentru a evita încălzirea mufei de cuplare.
Timpul de debarcare a mărfii este limitat la (10...12) ore iar debitul instalaţiei reprezintă (8...12) % din încărcătura utilă a navei. Debitele individuale ale pompelor de marfă pot ajunge la (2000...3000) t/h.

Pentru siguranţă în exploatare, în fiecare tanc de marfă tubulaturile de marfă şi de curăţire sunt prevăzute cu valvule teleacţionate manual de pe punte sau hidrostatic.

Sorburile instalaţiei sunt montate în tancuri la o înălţime de (40...50) mm de la fundul tancului, restul de marfă fiind evacuată prin instalaţia de curăţire.

Tancurile se încarcă cu marfă până la un nivel de siguranţă, evitându-se astfel deversarea de produse datorate variaţiilor de temperatură ce pot destinde încărcătura.

O soluţie principial deosebită o constituie instalaţia de marfă fără tubulaturi în tancuri. Marfa ajunge la sorburile amplasate într-un tanc amplasat în pupa navei prin decupări practicate în pereţii transversali, obturate de vane telecomandate. Această soluţie elimină posibilitatea întreruperii funcţionării pompei de marfă datorită pătrunderii aerului în ramura tancului golit. De asemenea, se limitează pătrunderea în pompă a ruginei şi fracţiunilor grele depuse în celelalte tancuri.

În ramura de aspiraţie a pompelor de descărcare presiunea trebuie să fie superioară celei de vaporizare pentru temperatura de funcţionare. Instalaţiile moderne sunt prevăzute cu sisteme de dezaerare.

Navele multifuncţionale, pentru mărfuri în vrac şi ţiţei, sunt prevăzute, de regulă, cu sisteme autonome de pompe şi tubulaturi pentru fiecare magazie în parte, caz în care numărul de sorturi de produse petroliere transportate putând fi egal cu numărul de magazii.

În caz de avarie, pompele trebuie să aibă posibilitatea de a fi utilizate la descărcarea magaziilor adiacente.

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave, ambarcatiuni, instalatie marfa, instalatie curatire



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 21 January '09


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :