Statistics:
Visits: 1,638 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Instalatia de marfa si curatire
Q: | Intreaba despre Instalatia de marfa si curatire |
Instalaţia de marfă şi curăţire serveşte la distribuirea în tancuri a mărfii trimise cu mijloacele danelor, precum şi pentru debarcarea mărfii în portul de destinaţie, cu ajutorul mijloacelor proprii ale navei. Prin intermediul acestei instalaţii se asigură şi transferul mărfii între tancurile navei.
Instalaţia de marfă şi curăţire trebuie să asigure încărcarea şi descărcarea produselor, de mai multe sorturi, în mod simultan. Construcţia instalaţiei, fie că este executată sub formă liniară sau inelară, trebuie să permită încărcarea-descărcarea mărfii prin ambele borduri. În cazul navigaţiei în regim de balast, apa din tancurile de marfă va fi evacuată tot cu ajutorul acestei instalaţii.
Pompele instalaţiei pot fi cu piston, axiale sau centrifugale, cu una sau două trepte de presiune. Pompele centrifugale au sarcini de (80...140) mCA şi sunt antrenate de obicei de turbine cu abur. Pompele cu piston sunt utilizate la pomparea lichidelor uşoare. Numărul de pompe se stabileşte în funcţie de sorturile de marfă transportate. Pentru a se evita dezamorsarea pompelor, acestea sunt prevăzute cu aspiraţie dublă.
Deoarece produsele petroliere se transportă încălzite, pompele sunt dotate cu termorelee care opresc motoul pompei la o anumită temperatură a mărfii. De asemenea, cuplarea axului pompei cu axul motorului se face rigid pentru a evita încălzirea mufei de cuplare.
Timpul de debarcare a mărfii este limitat la (10...12) ore iar debitul instalaţiei reprezintă (8...12) % din încărcătura utilă a navei. Debitele individuale ale pompelor de marfă pot ajunge la (2000...3000) t/h.
Pentru siguranţă în exploatare, în fiecare tanc de marfă tubulaturile de marfă şi de curăţire sunt prevăzute cu valvule teleacţionate manual de pe punte sau hidrostatic.
Sorburile instalaţiei sunt montate în tancuri la o înălţime de (40...50) mm de la fundul tancului, restul de marfă fiind evacuată prin instalaţia de curăţire.
Tancurile se încarcă cu marfă până la un nivel de siguranţă, evitându-se astfel deversarea de produse datorate variaţiilor de temperatură ce pot destinde încărcătura.
O soluţie principial deosebită o constituie instalaţia de marfă fără tubulaturi în tancuri. Marfa ajunge la sorburile amplasate într-un tanc amplasat în pupa navei prin decupări practicate în pereţii transversali, obturate de vane telecomandate. Această soluţie elimină posibilitatea întreruperii funcţionării pompei de marfă datorită pătrunderii aerului în ramura tancului golit. De asemenea, se limitează pătrunderea în pompă a ruginei şi fracţiunilor grele depuse în celelalte tancuri.
În ramura de aspiraţie a pompelor de descărcare presiunea trebuie să fie superioară celei de vaporizare pentru temperatura de funcţionare. Instalaţiile moderne sunt prevăzute cu sisteme de dezaerare.
Navele multifuncţionale, pentru mărfuri în vrac şi ţiţei, sunt prevăzute, de regulă, cu sisteme autonome de pompe şi tubulaturi pentru fiecare magazie în parte, caz în care numărul de sorturi de produse petroliere transportate putând fi egal cu numărul de magazii.
În caz de avarie, pompele trebuie să aibă posibilitatea de a fi utilizate la descărcarea magaziilor adiacente.
Autor : Alexandru Pintilie
Instalaţia de marfă şi curăţire trebuie să asigure încărcarea şi descărcarea produselor, de mai multe sorturi, în mod simultan. Construcţia instalaţiei, fie că este executată sub formă liniară sau inelară, trebuie să permită încărcarea-descărcarea mărfii prin ambele borduri. În cazul navigaţiei în regim de balast, apa din tancurile de marfă va fi evacuată tot cu ajutorul acestei instalaţii.
Pompele instalaţiei pot fi cu piston, axiale sau centrifugale, cu una sau două trepte de presiune. Pompele centrifugale au sarcini de (80...140) mCA şi sunt antrenate de obicei de turbine cu abur. Pompele cu piston sunt utilizate la pomparea lichidelor uşoare. Numărul de pompe se stabileşte în funcţie de sorturile de marfă transportate. Pentru a se evita dezamorsarea pompelor, acestea sunt prevăzute cu aspiraţie dublă.
Deoarece produsele petroliere se transportă încălzite, pompele sunt dotate cu termorelee care opresc motoul pompei la o anumită temperatură a mărfii. De asemenea, cuplarea axului pompei cu axul motorului se face rigid pentru a evita încălzirea mufei de cuplare.
Timpul de debarcare a mărfii este limitat la (10...12) ore iar debitul instalaţiei reprezintă (8...12) % din încărcătura utilă a navei. Debitele individuale ale pompelor de marfă pot ajunge la (2000...3000) t/h.
Pentru siguranţă în exploatare, în fiecare tanc de marfă tubulaturile de marfă şi de curăţire sunt prevăzute cu valvule teleacţionate manual de pe punte sau hidrostatic.
Sorburile instalaţiei sunt montate în tancuri la o înălţime de (40...50) mm de la fundul tancului, restul de marfă fiind evacuată prin instalaţia de curăţire.
Tancurile se încarcă cu marfă până la un nivel de siguranţă, evitându-se astfel deversarea de produse datorate variaţiilor de temperatură ce pot destinde încărcătura.
O soluţie principial deosebită o constituie instalaţia de marfă fără tubulaturi în tancuri. Marfa ajunge la sorburile amplasate într-un tanc amplasat în pupa navei prin decupări practicate în pereţii transversali, obturate de vane telecomandate. Această soluţie elimină posibilitatea întreruperii funcţionării pompei de marfă datorită pătrunderii aerului în ramura tancului golit. De asemenea, se limitează pătrunderea în pompă a ruginei şi fracţiunilor grele depuse în celelalte tancuri.
În ramura de aspiraţie a pompelor de descărcare presiunea trebuie să fie superioară celei de vaporizare pentru temperatura de funcţionare. Instalaţiile moderne sunt prevăzute cu sisteme de dezaerare.
Navele multifuncţionale, pentru mărfuri în vrac şi ţiţei, sunt prevăzute, de regulă, cu sisteme autonome de pompe şi tubulaturi pentru fiecare magazie în parte, caz în care numărul de sorturi de produse petroliere transportate putând fi egal cu numărul de magazii.
În caz de avarie, pompele trebuie să aibă posibilitatea de a fi utilizate la descărcarea magaziilor adiacente.
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave, ambarcatiuni, instalatie marfa, instalatie curatire |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 21 January '09
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :