Este uşor să credem că istoria zborului a început cu fraţii Wright, dar de fapt, omul se „plimbase†prin aer cu mai mult de un secol înainteca Orville şi Wilbur Wright să-şi îndrepte atenţia de la biciclete către aeroplane. În 1783, exact cu 120 de ani înainte ca fraţii Wright să fabrice celebrul lor aparat de zbor, francezul Jean-Francois Pilatre de Rozier, a devenit primul om care s-a ridicat în aer cu un balon cu aer cald construit de concetăţeii săi Joseph şi Etienne Montgolfier. Luna următoare Rozier si Marchizul D’ Arlandes au reuşit primul zbor liber din nou într-un balon Montgolfier.
Numai un an mai târziu doi francezi Messrs Launoy şi Bienvenu au construit un model de elicopter, de
venit primul aparat mai greu decât aerul care a zburat, dar abia o jumătate de secol mai târziu cineva a construit un aparat mai greu decât aerul să zboare cu pasageri la bord: în 1849 Sir George Cayley a construit un planor cu trei aripi care a zburat având la bord un băieţel de numai 10 ani. În 1852, Henry Giffard a urmat exemplul lui Cayley şi a construit un aparat de zbor dirijabil propulsat pe abur.
Pe toată durata secolului al 19-lea mai mulţi au încercat să-şi adjudece titlul de primul zburător cu un aparat mai greu decât aerul, dar primul zbor atestat într-un aparat de zbor motorizat, susţinut şi controlat, în general acceptat ca primul zbor cu aeroplanul a fost de 12 sec, 36 m , realizat de Orville Wright în Wright Flyer pe data de 17 decembrie 1903.
Sursa imagine: scripophily.net