FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 3,063
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Violenta elev-elev

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Violenta elev-elev

 Q:   Intreaba despre Violenta elev-elev       
Violenta elev-elev Majoritatea lucrarilor de analiza a fenomenului violentei scolare sustin ideea ca manifestarile conflictuale dintre elevi reprezinta cea mai raspândita forma de violenta scolara, dar considera acest tip de violenta ca unul nespecific spatiului scolii deoarece se poate manifesta si în afara acestuia, în orice grup de copii si tineri.

Este violenta între elevi un fenomen frecvent în scolile românesti?

Se poate afirma ca violenta între elevi, în diferite forme de manifestare, este un fenomen generalizat în scoli. De cele mai multe ori, manifestarile violente dintre elevi (în special formele „usoare” de agresivitate) sunt percepute ca atitudini si comportamente prezente în orice scoala, „obraznicii” tolerate si specifice v ¢rstei si oricarui mediu scolar.

Cel mai frecvente forme tin de domeniul violentei verbale (certuri, conflicte,
injurii, tipete) si sunt considerate situatii tolerabile si obisnuite în orice scoala, în
contextul social actual (violenta verbala a strazii, a mass-mediei etc.). În acelasi domeniu al violentei verbale au fost mentionate cu frecventa ridicata si jignirile cu referire la trasaturile fizice sau psihice ale colegilor, comportament determinat deseori de specificul vârstei adolescentei, când elevii devin mai atenti si mai critici cu privire la diferite caracteristici fizice sau psihice, proprii sau ale celorlalti.

În comparatie cu elevii din zonele rurale (unde nivelul de dezvoltare socio-economica a familiilor este de obicei omogen la nivelul unei comunitati), este de presupus ca elevii din scolile urbane provin din familii cu nivel socio-economic foarte variat. De aici apar si diferente privind modul cum se îmbraca, banii de buzunar, obiectele personale utilizate în spatiul scolii (rechizite, telefon mobil etc.).
Ca si în cazul altor forme de violenta între elevi, cauzele agresivitatii fizice – „expresie culturala a frustrarii în spatiul scolii” pot fi diverse: consecinte ale imobilitatii elevilor în clasa pe parcursul duratei unei activitati didactice (si, de aici, nevoia de miscare în timpul recreatiei, care poate genera agresivitate fizica între elevi); lipsa unei „culturi a jocului”, ceea de face ca jocul sa se transforme în agresivitate fizica: copiii nu mai stiu sa se joace, nu mai sunt învatati cum sa faca acest lucru trasaturile specifice vârstei (nevoia de libertate si de manifestare a propriei individualitati, de impunere într-un grup, inclusiv prin violenta fizica); aparitia unor „gasti” ca manifestare a subculturilor scolare; provenienta din medii socio-familiale si culturale foarte diferite sau defavorizante etc.

Când si unde se manifesta violenta între elevi?

Formele variate ale violentei între elevi se manifesta diferit în contexte diferite. Pauza presupune un timp si un spatiu în care elevii nu se afla sub stricta supraveghere a cadrelor didactice si care ofera posibilitatea relatiilor directe între elevi (care sunt limitate pe parcursul activitatii didactice din cauza metodelor de predare, a conceperii si repartizarii sarcinilor de învatare, a asezarii mobilierului scolar etc.). Toate acestea permit manifestarea diferitelor atitudini si comportamente, inclusiv a celor care tin de domeniul violentei între elevi.

Cine fata de cine este violent?

Un alt aspect a fost cel referitor la tipurile de elevi/colectivitati între care apar manifestari de violenta. Cele mai frecvente situatii de violenta se întâlnesc între elevii din aceeasi clasa (aproximativ 60% dintre raspunsurile directorilor si cele ale elevilor). Ponderea ridicata a unor astfel de situatii se explica prin faptul ca interactiunea dintre elevii aceleiasi clase este mai frecventa decât relatiile elevilor din clase diferite (în timpul orelor si al altor activitati scolare, în pauze, în cercurile de prieteni), fapt care creeaza premisele aparitiei mai multor situatii de violenta între elevi. De asemenea, cu frecventa ridicata au fost mentionate si situatii de violenta între elevi din clase diferite, de acelasi nivel scolar. Între elevii care frecventeaza diferite niveluri de învatamânt apar forme specifice de violenta: bataie, agresivitate verbala, furturi etc. Aceste forme de violenta au fost cu pondere mai ridicata la nivelul scolilor cu clase I-VIII (unde diferenta de vârsta dintre copiii din clasele mici fata de cei din clasele finale, de pâna la 8 ani), comparativ cu unitatile de învatamânt post obligatoriu. În cazul acestor forme de violenta, cel mai adesea, copii de vârsta mai mica sunt victimele elevilor din clasele mai mari.


Tag-uri: violenta, elevi, obraznicie, lupte, certuri, conflicte, injurii, tipete, agresivitate, gasti



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 28 November '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :