Statistics:
Visits: 3,539 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Definirea termenului de violenta
Q: | Intreaba despre Definirea termenului de violenta |
Violenta este una din marile probleme ale lumii contemporane. Presa scrisa sau audio vizuala, informeaza in permanenta cu privire la diverse manifestari ale acestui fenomen. De la formele cele mai agresive precum razboaiele ori crimele terifiante, bataile, violurile, furturile, distrugerile de bunuri si pana la cele mai putin socante, cum ar fi violentele verbale, toate acestea sustinute de o abundenta de imagini violente se perinda zilnic prin fata ochilor nostri.
In acest context, aparitia diferitelor forme de violenta in mediul scolar pare aproape o fatalitate si devine adesea un lucru obisnuit, cu care oamenii coexista fara macar a mai sesiza pericolul. Chiar daca reprezinta o problema delicata luarea in stapanire a fenomenului violentei nu se poate face decat daca ai sunt cunoscute cauzele, originile, formele de manifestare si posibilitatea de prevenire.
Ce este violenta? Definirea violentei s-a dovedit a fi o incercare extrem de dificila. Acest fapt se explica prin complexitatea fenomenului, dar si prin marea diversitate a formelor sale de manifestare.
Notiunea de violenta este discutata in relatie cu agresivitatea. Agesivitatea poate fi definita ca orice act ce are ca intentie producerea unui prejudiciu tintei vizate. Radacina latina a termenului violenta este vis, care inseamna “forta†si trimite la ideea de putere, de dominatie, de utilizare a superioritatii fizice impotriva altuia.
Exista numeroase definitii ale violentei:
1) ERIC DEBARBIEUX (1996) specialist in problematica violentei in mediul scolar, ofera o definitie prin care surprinde ansamblul fenomenului violentei: “violenta este dezorganizarea brutala sau continua a unui sistem personal, colectiv sau social, si care se traduce printr-o pierdere a intregritatii ce poate fi fizica, psihica sau materiala. Aceasta dezorganizare poate sa se opereze prin agresiune, prin folosirea fortei, constient sau inconstient, insa poate exista si violenta doar din punct de vedere al victimei, fara ca agresorul sa aiba intentia de a faca rauâ€
2) X. A. MICHAUD autor al unei lucrari de sinteza despre violenta (1986), crede ca nu poate exista un discurs universal asupra violentei, deoarece fiecare societate se lupta cu propria sa forma de violenta, conform propriilor criterii, si trateaza formele violentei cu mai mult sau mai putin succes.
Istoric si cultural, violenta este o natiune relativa, dependenta de codurile sociale, juridice si politice ale societatii in care se manifesta.
Majoritatea analizelor privilegiaza ideea ca agresivitatea tine mai mult de instinct in timp ce violenta tine mai mult de cultura, de educatie, de context.
sursa imaginii : behavioradvisor.com
In acest context, aparitia diferitelor forme de violenta in mediul scolar pare aproape o fatalitate si devine adesea un lucru obisnuit, cu care oamenii coexista fara macar a mai sesiza pericolul. Chiar daca reprezinta o problema delicata luarea in stapanire a fenomenului violentei nu se poate face decat daca ai sunt cunoscute cauzele, originile, formele de manifestare si posibilitatea de prevenire.
Ce este violenta? Definirea violentei s-a dovedit a fi o incercare extrem de dificila. Acest fapt se explica prin complexitatea fenomenului, dar si prin marea diversitate a formelor sale de manifestare.
Notiunea de violenta este discutata in relatie cu agresivitatea. Agesivitatea poate fi definita ca orice act ce are ca intentie producerea unui prejudiciu tintei vizate. Radacina latina a termenului violenta este vis, care inseamna “forta†si trimite la ideea de putere, de dominatie, de utilizare a superioritatii fizice impotriva altuia.
Exista numeroase definitii ale violentei:
1) ERIC DEBARBIEUX (1996) specialist in problematica violentei in mediul scolar, ofera o definitie prin care surprinde ansamblul fenomenului violentei: “violenta este dezorganizarea brutala sau continua a unui sistem personal, colectiv sau social, si care se traduce printr-o pierdere a intregritatii ce poate fi fizica, psihica sau materiala. Aceasta dezorganizare poate sa se opereze prin agresiune, prin folosirea fortei, constient sau inconstient, insa poate exista si violenta doar din punct de vedere al victimei, fara ca agresorul sa aiba intentia de a faca rauâ€
2) X. A. MICHAUD autor al unei lucrari de sinteza despre violenta (1986), crede ca nu poate exista un discurs universal asupra violentei, deoarece fiecare societate se lupta cu propria sa forma de violenta, conform propriilor criterii, si trateaza formele violentei cu mai mult sau mai putin succes.
Istoric si cultural, violenta este o natiune relativa, dependenta de codurile sociale, juridice si politice ale societatii in care se manifesta.
Majoritatea analizelor privilegiaza ideea ca agresivitatea tine mai mult de instinct in timp ce violenta tine mai mult de cultura, de educatie, de context.
sursa imaginii : behavioradvisor.com
Tag-uri: violenta, lupta, agresivitate, bataie, distrugere |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 28 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :