Statistics:
Visits: 3,156 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Violenta elev-elev
Q: | Intreaba despre Violenta elev-elev |
Majoritatea lucrarilor de analiza a fenomenului violentei scolare sustin ideea ca manifestarile conflictuale dintre elevi reprezinta cea mai raspândita forma de violenta scolara, dar considera acest tip de violenta ca unul nespecific spatiului scolii deoarece se poate manifesta si în afara acestuia, în orice grup de copii si tineri.
Este violenta între elevi un fenomen frecvent în scolile românesti?
Se poate afirma ca violenta între elevi, în diferite forme de manifestare, este un fenomen generalizat în scoli. De cele mai multe ori, manifestarile violente dintre elevi (în special formele „usoare” de agresivitate) sunt percepute ca atitudini si comportamente prezente în orice scoala, „obraznicii” tolerate si specifice vârstei si oricarui mediu scolar.
Ce l mai frecvente forme tin de domeniul violentei verbale (certuri, conflicte,
injurii, tipete) si sunt considerate situatii tolerabile si obisnuite în orice scoala, în
contextul social actual (violenta verbala a strazii, a mass-mediei etc.). În acelasi domeniu al violentei verbale au fost mentionate cu frecventa ridicata si jignirile cu referire la trasaturile fizice sau psihice ale colegilor, comportament determinat deseori de specificul vârstei adolescentei, când elevii devin mai atenti si mai critici cu privire la diferite caracteristici fizice sau psihice, proprii sau ale celorlalti.
În comparatie cu elevii din zonele rurale (unde nivelul de dezvoltare socio-economica a familiilor este de obicei omogen la nivelul unei comunitati), este de presupus ca elevii din scolile urbane provin din familii cu nivel socio-economic foarte variat. De aici apar si diferente privind modul cum se îmbraca, banii de buzunar, obiectele personale utilizate în spatiul scolii (rechizite, telefon mobil etc.).
Ca si în cazul altor forme de violenta între elevi, cauzele agresivitatii fizice – „expresie culturala a frustrarii în spatiul scolii” pot fi diverse: consecinte ale imobilitatii elevilor în clasa pe parcursul duratei unei activitati didactice (si, de aici, nevoia de miscare în timpul recreatiei, care poate genera agresivitate fizica între elevi); lipsa unei „culturi a jocului”, ceea de face ca jocul sa se transforme în agresivitate fizica: copiii nu mai stiu sa se joace, nu mai sunt învatati cum sa faca acest lucru trasaturile specifice vârstei (nevoia de libertate si de manifestare a propriei individualitati, de impunere într-un grup, inclusiv prin violenta fizica); aparitia unor „gasti” ca manifestare a subculturilor scolare; provenienta din medii socio-familiale si culturale foarte diferite sau defavorizante etc.
Când si unde se manifesta violenta între elevi?
Formele variate ale violentei între elevi se manifesta diferit în contexte diferite. Pauza presupune un timp si un spatiu în care elevii nu se afla sub stricta supraveghere a cadrelor didactice si care ofera posibilitatea relatiilor directe între elevi (care sunt limitate pe parcursul activitatii didactice din cauza metodelor de predare, a conceperii si repartizarii sarcinilor de învatare, a asezarii mobilierului scolar etc.). Toate acestea permit manifestarea diferitelor atitudini si comportamente, inclusiv a celor care tin de domeniul violentei între elevi.
Cine fata de cine este violent?
Un alt aspect a fost cel referitor la tipurile de elevi/colectivitati între care apar manifestari de violenta. Cele mai frecvente situatii de violenta se întâlnesc între elevii din aceeasi clasa (aproximativ 60% dintre raspunsurile directorilor si cele ale elevilor). Ponderea ridicata a unor astfel de situatii se explica prin faptul ca interactiunea dintre elevii aceleiasi clase este mai frecventa decât relatiile elevilor din clase diferite (în timpul orelor si al altor activitati scolare, în pauze, în cercurile de prieteni), fapt care creeaza premisele aparitiei mai multor situatii de violenta între elevi. De asemenea, cu frecventa ridicata au fost mentionate si situatii de violenta între elevi din clase diferite, de acelasi nivel scolar. Între elevii care frecventeaza diferite niveluri de învatamânt apar forme specifice de violenta: bataie, agresivitate verbala, furturi etc. Aceste forme de violenta au fost cu pondere mai ridicata la nivelul scolilor cu clase I-VIII (unde diferenta de vârsta dintre copiii din clasele mici fata de cei din clasele finale, de pâna la 8 ani), comparativ cu unitatile de învatamânt post obligatoriu. În cazul acestor forme de violenta, cel mai adesea, copii de vârsta mai mica sunt victimele elevilor din clasele mai mari.
Este violenta între elevi un fenomen frecvent în scolile românesti?
Se poate afirma ca violenta între elevi, în diferite forme de manifestare, este un fenomen generalizat în scoli. De cele mai multe ori, manifestarile violente dintre elevi (în special formele „usoare” de agresivitate) sunt percepute ca atitudini si comportamente prezente în orice scoala, „obraznicii” tolerate si specifice vârstei si oricarui mediu scolar.
Ce l mai frecvente forme tin de domeniul violentei verbale (certuri, conflicte,
injurii, tipete) si sunt considerate situatii tolerabile si obisnuite în orice scoala, în
contextul social actual (violenta verbala a strazii, a mass-mediei etc.). În acelasi domeniu al violentei verbale au fost mentionate cu frecventa ridicata si jignirile cu referire la trasaturile fizice sau psihice ale colegilor, comportament determinat deseori de specificul vârstei adolescentei, când elevii devin mai atenti si mai critici cu privire la diferite caracteristici fizice sau psihice, proprii sau ale celorlalti.
În comparatie cu elevii din zonele rurale (unde nivelul de dezvoltare socio-economica a familiilor este de obicei omogen la nivelul unei comunitati), este de presupus ca elevii din scolile urbane provin din familii cu nivel socio-economic foarte variat. De aici apar si diferente privind modul cum se îmbraca, banii de buzunar, obiectele personale utilizate în spatiul scolii (rechizite, telefon mobil etc.).
Ca si în cazul altor forme de violenta între elevi, cauzele agresivitatii fizice – „expresie culturala a frustrarii în spatiul scolii” pot fi diverse: consecinte ale imobilitatii elevilor în clasa pe parcursul duratei unei activitati didactice (si, de aici, nevoia de miscare în timpul recreatiei, care poate genera agresivitate fizica între elevi); lipsa unei „culturi a jocului”, ceea de face ca jocul sa se transforme în agresivitate fizica: copiii nu mai stiu sa se joace, nu mai sunt învatati cum sa faca acest lucru trasaturile specifice vârstei (nevoia de libertate si de manifestare a propriei individualitati, de impunere într-un grup, inclusiv prin violenta fizica); aparitia unor „gasti” ca manifestare a subculturilor scolare; provenienta din medii socio-familiale si culturale foarte diferite sau defavorizante etc.
Când si unde se manifesta violenta între elevi?
Formele variate ale violentei între elevi se manifesta diferit în contexte diferite. Pauza presupune un timp si un spatiu în care elevii nu se afla sub stricta supraveghere a cadrelor didactice si care ofera posibilitatea relatiilor directe între elevi (care sunt limitate pe parcursul activitatii didactice din cauza metodelor de predare, a conceperii si repartizarii sarcinilor de învatare, a asezarii mobilierului scolar etc.). Toate acestea permit manifestarea diferitelor atitudini si comportamente, inclusiv a celor care tin de domeniul violentei între elevi.
Cine fata de cine este violent?
Un alt aspect a fost cel referitor la tipurile de elevi/colectivitati între care apar manifestari de violenta. Cele mai frecvente situatii de violenta se întâlnesc între elevii din aceeasi clasa (aproximativ 60% dintre raspunsurile directorilor si cele ale elevilor). Ponderea ridicata a unor astfel de situatii se explica prin faptul ca interactiunea dintre elevii aceleiasi clase este mai frecventa decât relatiile elevilor din clase diferite (în timpul orelor si al altor activitati scolare, în pauze, în cercurile de prieteni), fapt care creeaza premisele aparitiei mai multor situatii de violenta între elevi. De asemenea, cu frecventa ridicata au fost mentionate si situatii de violenta între elevi din clase diferite, de acelasi nivel scolar. Între elevii care frecventeaza diferite niveluri de învatamânt apar forme specifice de violenta: bataie, agresivitate verbala, furturi etc. Aceste forme de violenta au fost cu pondere mai ridicata la nivelul scolilor cu clase I-VIII (unde diferenta de vârsta dintre copiii din clasele mici fata de cei din clasele finale, de pâna la 8 ani), comparativ cu unitatile de învatamânt post obligatoriu. În cazul acestor forme de violenta, cel mai adesea, copii de vârsta mai mica sunt victimele elevilor din clasele mai mari.
Tag-uri: violenta, elevi, obraznicie, lupte, certuri, conflicte, injurii, tipete, agresivitate, gasti |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 28 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :