Statistics:
Visits: 1,147 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Un bun psiholog este un bun lider
Q: | Intreaba despre Un bun psiholog este un bun lider |
Arta de a conduce constă tocmai în capacitatea de a te pune în locul altuia şi de a considera lucrurile din punctul lui de vedere, tot atât cât şi din al tău propriu.
Lumea este plină de indivizi lacomi, egoişti şi mărginiţi. De aceea, omul excepţional, care îşi dă osteneala de a servi pe alţii cu generozitate, este admirat de toţi ceilalţi : „Omul care se poate pune în locul celorlalţi, care înţelege mecanismul gândurilor lor, acela nu trebuie să fie îngrijorat de ceea ce viitorul îi rezervă", arăta cunoscutul economist Young.
Pentru a câştiga prietenia oamenilor, să nu cruţăm osteneala de a face lucruri care cer timp, gândire şi abnegaţie. Atunci când primiţi pe cineva, făceţi-o cu căldură şi ou respect. Sarcasmele şi insultele niciodată nu conving. Prin autocontrol şi stăpânire de sine trebuie evitată orice rezistenţă făţişă la părerile interlocutorilor. O părere exprimată cu modestie şi condescendenţă va fi acceptată rapid.
Când avem de-a face cu un şef extrem de nervos, la care, pe măsură ce vorbeşte, starea lui de iritare creşte, fiind pe punctul de a aduce chiar şi injuri, e bine să-i arătăm că îl ascultăm cu maximum de atenţie. Ulterior îi vom explica calm, că am înţeles gravitatea stărilor de fapt şi ne asumăm personal responsabilitatea soluţionării problemei în cauză. Vom vedea că surescitarea acestuia se „topeşte". El devine cooperant. Partenerul de discuţie nu se contrazice, nu i se arată că greşeşte; diplomaţia în conversaţie este cheia atingerii scopului propus.
Când suntem siguri că avem dreptate, cu tact şi blândeţe îi vom determina şi pe alţii să-şi însuşească punctul, nostru de vedere. Dar a aproba totul e de obicei ignoranţă, după cum a nu aproba nimic este răutate. Oamenii superiori, atunci când greşesc, au tăria să recunoască sincer şi deschis, iar rezultatele acestei atitudini sunt totdeauna pozitive.
Pentru a câştiga un om de partea ta, trebuie mai întâi să-l convingi că eşti prietenul lui sincer. Bunătatea şi blândeţea sunt mai puternice decât violenţa şi furia. Când vrei să-ţi convingi auditoriul, evită să ridici de la începutul conversaţiei problemele cu care nu eşti de acord. La început, subliniază punctele cu care eşti de aceeaşi părere, apoi faptul că ai aceleaşi scopuri, că te deosebeşti numai în ceea ce priveşte mijloacele de a ajunge la ele. Un răspuns negativ, tranşant, rămâne o piedică greu de trecut.
Nu este deajuns să faci binele, ci trebuie să fii tu însuţi bun şi să nu uiţi niciodată că viciile sunt mai cunoscute dacă sălăşuiesc în oameni de seamă.
Totdeauna liderul trebuie să se străduiască să vadă capătul drumului, pe când ceilalţi se pot mulţumi şi numai cu un crâmpei de drum. Convingerea liderului că există soluţie de rezolvare la orice, constituie o latură necesară procesului de conducere. Nu există necazuri de nerezolvat, iar soluţia o vei găsi totdeauna singur. Se pune doar condiţia de a fi calm şi încrezător în forţele proprii.
Certurile fac mult rău, determină un mare consum de energie psihică şi ne creează o tristă reputaţie în societate, abătându-ne de la activităţi utile şi rentabile.
Lumea este plină de indivizi lacomi, egoişti şi mărginiţi. De aceea, omul excepţional, care îşi dă osteneala de a servi pe alţii cu generozitate, este admirat de toţi ceilalţi : „Omul care se poate pune în locul celorlalţi, care înţelege mecanismul gândurilor lor, acela nu trebuie să fie îngrijorat de ceea ce viitorul îi rezervă", arăta cunoscutul economist Young.
Pentru a câştiga prietenia oamenilor, să nu cruţăm osteneala de a face lucruri care cer timp, gândire şi abnegaţie. Atunci când primiţi pe cineva, făceţi-o cu căldură şi ou respect. Sarcasmele şi insultele niciodată nu conving. Prin autocontrol şi stăpânire de sine trebuie evitată orice rezistenţă făţişă la părerile interlocutorilor. O părere exprimată cu modestie şi condescendenţă va fi acceptată rapid.
Când avem de-a face cu un şef extrem de nervos, la care, pe măsură ce vorbeşte, starea lui de iritare creşte, fiind pe punctul de a aduce chiar şi injuri, e bine să-i arătăm că îl ascultăm cu maximum de atenţie. Ulterior îi vom explica calm, că am înţeles gravitatea stărilor de fapt şi ne asumăm personal responsabilitatea soluţionării problemei în cauză. Vom vedea că surescitarea acestuia se „topeşte". El devine cooperant. Partenerul de discuţie nu se contrazice, nu i se arată că greşeşte; diplomaţia în conversaţie este cheia atingerii scopului propus.
Când suntem siguri că avem dreptate, cu tact şi blândeţe îi vom determina şi pe alţii să-şi însuşească punctul, nostru de vedere. Dar a aproba totul e de obicei ignoranţă, după cum a nu aproba nimic este răutate. Oamenii superiori, atunci când greşesc, au tăria să recunoască sincer şi deschis, iar rezultatele acestei atitudini sunt totdeauna pozitive.
Pentru a câştiga un om de partea ta, trebuie mai întâi să-l convingi că eşti prietenul lui sincer. Bunătatea şi blândeţea sunt mai puternice decât violenţa şi furia. Când vrei să-ţi convingi auditoriul, evită să ridici de la începutul conversaţiei problemele cu care nu eşti de acord. La început, subliniază punctele cu care eşti de aceeaşi părere, apoi faptul că ai aceleaşi scopuri, că te deosebeşti numai în ceea ce priveşte mijloacele de a ajunge la ele. Un răspuns negativ, tranşant, rămâne o piedică greu de trecut.
Nu este deajuns să faci binele, ci trebuie să fii tu însuţi bun şi să nu uiţi niciodată că viciile sunt mai cunoscute dacă sălăşuiesc în oameni de seamă.
Totdeauna liderul trebuie să se străduiască să vadă capătul drumului, pe când ceilalţi se pot mulţumi şi numai cu un crâmpei de drum. Convingerea liderului că există soluţie de rezolvare la orice, constituie o latură necesară procesului de conducere. Nu există necazuri de nerezolvat, iar soluţia o vei găsi totdeauna singur. Se pune doar condiţia de a fi calm şi încrezător în forţele proprii.
Certurile fac mult rău, determină un mare consum de energie psihică şi ne creează o tristă reputaţie în societate, abătându-ne de la activităţi utile şi rentabile.
Tag-uri: lider, psihic, inteligenta |
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 25 September '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :