FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 425
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Sistemul frigorific

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Sistemul frigorific

 Q:   Intreaba despre Sistemul frigorific       
Sistemul frigorific Crearea condiţiilor atmosferice optime în unele încăperi călduroase ale navei numai cu ajutorul instalaţiei obişnuite de ventilaţie, practic este greu de realizat. Menţinerea temperaturii normale în încăperile călduroase ale navei, precum şi în compartimentele unde cerinţele tehnice impun menţinerea unei temperaturi scăzute, se realizează prin răcirea artificială a aerului în instalaţii speciale, denumite instalaţii frigorifice

Instalaţia frigorifică asigură condiţiile de confort pentru echipaj, în anotimpurile calde şi păstrarea mărfurilor şi a proviziilor. Procesul răcirii depinde de suprafaţa schimbătorului de căldură ca şi de temperatura agentului de răcire. Răcirea aerului se produce prin amestecarea aerului răcit cu aerul ce spală suprafa ţa de răcire.

Dacă răcirea aerului se realizează la o umiditate absolută contantă, atunci are loc un proces de răcire uscat, iar în cazul răcirii aerului, concomitent cu reducerea umidităţii absolute, un proces de răcire umed.

Instalaţiile care introduc aer răcit în încăperi pot fi: de joasă presiune, respectiv de înaltă presiune.

Spre deosebire de instalaţiile terestre, instalaţiile frigorifice navale funcţionează în condiţii speciale. Astfel, prezenţa pereţilor etanşi impune instalarea mai multor staţii independente pentru producerea frigului artificial. Din aceste motive, pentru răcirea aerului se folosesc baterii de răcire (schimbătoare de căldură). O răcire corespunzătoare a aerului se obţine când viteza de circulaţie a apei în baterii este mai mare de 1 m/s [1].

Prin reducerea artificială a temperaturii încăperii răcite şi menţinerea constantă a temperaturii scăzute este necesar a se elimina continuu o anumită cantitate de căldură din încăperea respectivă. Conform celui de-al doilea principiu al termodinamicii, căldura nu va trece de la sine de la un corp la altul. Acest schimb se poate realiza numai printr-un proces de compensare realizat de o maşină frigorifică, cu ajutorul unui agent frigorific.

După principiul de funcţionare, maşinile frigorifice se împart în trei grupe principale: cu compresor, cu vacuum şi prin absorbţie [2].
Cea mai largă răspândire la bordul navelor o au maşinile frigorifice cu compresor (fig. a), procesul de răcire realizându-se prin comprimare mecanică de vapori. Aceste maşini sunt utilizate pentru răcirea camerelor de provizii, a magaziilor de muniţie şi a aerului atmosferic destinat reducerii temperaturii în încăperile călduroase.
Ciclul ideal de funcţionare al maşinii frigorifice este ciclul Carnot inversat (fig. b) iar în fig. c, este reprezentat ciclul Carnot în diagrama zp-i. Parcurgând ciclul Carnot în sens invers, se poate produce frig într-un spaţiu izolat, cu aport de lucru mecanic din exterior şi cedând căldură la o sursă caldă.

Autor : Alexandru Pintilie

Bibliografie:
[1] Dragomir Ion ş.a. Maşini termice şi instalaţii navale portuare. Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1989;
[2] Iancu Petre. Sisteme hidraulice navale. Bucureşti, Editura Militară, 1963.


Tag-uri: instalatie frigorifica, nave, ambarcatiuni, temperatura



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 02 October '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :