FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 339
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Sistemul de microclimat artifical

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Sistemul de microclimat artifical

 Q:   Intreaba despre Sistemul de microclimat artifical       
Sistemul de microclimat artifical În diferite încăperi ale navei există cauze care fac ca aerul atmosferic din aceste încăperi, după un anumit timp, să nu mai corespundă condiţiilor normale de viaţă necesare omului. Cauzele principale care determină înrăutăţirea calităţii aerului din încăperi sunt legate de funcţionarea agregatelor termice ale navei, existenţa diferitelor lichide la bord care, prin evaporare, schimbă conţinutul aerului, precum şi consumul de oxigen de către om. Astfel, este necesar ca aerul din încăperi să fie periodic sau continuu împrospătat cu aer atmosferic. Acest lucru îl îndeplineşte sistemul de microclimat artificial care, după rolul pe care îl îndeplineşte la bordul navei, cuprinde: instalaţia de ventilaţie, instalaţia de condiţionare, instalaţia de uscar e, instalaţia de încălzire, instalaţia de răcire (frigorific) şi instalaţia de regenerare (cazul navelor submersibile).

Instalaţia de ventilaţie are rolul de a înlocui aerul din încăperi şi de a îndepărta excedentul de căldură, vaporii de apă şi gazele nocive, introducând aer proaspăt din exterior şi evacuând aerul degradat. După modul cum se execută ventilaţia, aceasta poate fi: naturală, artificială.

Instalaţia de ventilaţie naturală a încăperilor realizează ventilarea prin curentul de aer ce se formează datorită greutăţilor specifice diferite ale aerului cald din încăpere şi aerul rece din atmosfera înconjurătoare sau datorită efectelor aerodinamice.

Instalaţia de ventilaţie artificială se compune din ventilatoare şi tubulaturi de canalizare a aerului în sau din încăperi. Instalaţia de ventilaţie artificială poate fi executată după principiul constructiv autonom sau în grup. În orice situaţie, ventilatoarele sunt montate în locuri speciale, cu posibilitatea de acţionare locală sau de la distanţă.

Instalaţia de uscare a aerului limitează umiditatea relativă a aerului exterior, pentru a evita distrugerea echipamentelor şi a structurilor metalice prin formarea de condens. Pentru a se realiza uscarea aerului, se folosesc absorbanţi solizi (silicagel, alumogel, ferogel) şi lichizi (clorură de litiu, clorură de calciu). Absorbantul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să nu fie coroziv, să se regenereze uşor (restabilindu-şi proprietăţile iniţiale), să nu fie volatil. Absorbţia se datorează diferenţei de presiune dintre mediul înconjurător şi cea a stratului de absorbant.
Instalaţia frigorifică asigură condiţiile de confort pentru echipaj, în anotimpurile calde şi păstrarea mărfurilor şi a proviziilor. Procesul răcirii depinde de suprafaţa schimbătorului de căldură ca şi de temperatura agentului de răcire. Răcirea aerului se produce prin amestecarea aerului răcit cu aerul ce spală suprafaţa de răcire. Dacă răcirea aerului se realizează la o umiditate absolută contantă, atunci are loc un proces de răcire uscat. Dacă răcirea aerului se realizează concomitent cu reducerea umidităţii absolute, avem un proces de răcire umed.

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: sistem, nave, instalatie de ventilatie, ambarcatiuni



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 15 September '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :