FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,328
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Sisteme specifice navelor de tip petrolier

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Sisteme specifice navelor de tip petrolier

 Q:   Intreaba despre Sisteme specifice navelor de tip petrolier       
Sisteme specifice navelor de tip petrolier Prin construcţia lor, navele petroliere şi tancurile sunt destinate să transporte în tancuri ţiţei brut sau produse albe. Specificul mărfii transportate impune existenţa unor instalaţii de bord adecvate, pentru încărcarea-descărcarea mărfii, evacuarea din tancuri a gazelor, curăţirea şi spălarea tancurilor, încălzirea mărfurilor vâscoase, măsurarea nivelului în tancuri, protecţia antiincendiu, golirea tancurilor etc.
Principalele condiţii specifice impuse instalaţiilor caracteristice navelor petroliere şi tancurilor, sunt: prevenirea incendiilor şi a poluării apei de mare; vehicularea rapidă a mărfii la încărcare şi descărcare; prevenirea degradării mărfii transportate.
Datorită vâscozităţii apreciabile a produselor petroliere grele, în tubulatur ile de transport rezultă pante hidraulice mari. Înălţimea de aspiraţie de (5...6) mCA a pompelor de marfă corespunde unor lungimi relativ mici de tubulatură de aspiraţie. Petrolul se ambarcă cu ajutorul pompelor instalate pe uscat, la danele petroliere şi se debarcă cu pompele navei.

Instalaţiile de marfă evacuează cea mai mare parte a mărfii, iar cele de curăţire asigură evacuarea ultimului strat de petrol şi a reziduurilor, în scopul curăţirii tancurilor. Instalaţiile de spălare se folosesc pentru îndepărtarea din tancuri a reziduurilor grele, mai ales atunci când în tancul respectiv urmează să se transporte un produs petrolier mai uşor sau apă de balast. De asemenea, se impune ca tancurile să fie spălate la intrarea navei în reparaţie.

În scopul prevenirii poluării apei de mare prin descărcările de hidrocarburi petroliere, conform normelor internaţionale, navele petroliere noi, cu tonaj peste 150 TRB, trebuie să dispună de tancuri de decantare, de capacitate cel puţin 3% din capacitatea de transport a navei. Toate petroliere trebuie să fie dotate cu câte un sistem de supraveghere şi control al descărcărilor de hidrocarburi, prevăzute cu dispozitiv înregistrator de hidrocarburi care opresc deversarea dacă nu sunt respectate concentraţiile din normele internaţionale. De asemenea, în conformitate cu aceleaşi norme internaţionale, toate navele petroliere şi tancurile, construcţie nouă, vor fi prevăzute cu dublu fund, iar navele aflate în exploatare urmând a fi dotate cu dublu fund.

La suprafaţa mărfii din tancuri se degajă vapori de produse petroliere. Instalaţiile de evacuare a gazelor asigură comunicaţia cu atmosfera a tancurilor de marfă atunci când, din cauze termice, apar diferenţe mari de presiune între interiorul acestora şi atmosferă.
Tancurile de marfă se degazează în scopul evacuării vaporilor de petrol, nocivi pentru om şi periculoşi în privinţa incendiilor. Degazarea poate fi combinată cu spălarea tancurilor sau poate fi realizată separat, prin aburire.

Pentru asigurarea posibilităţii de aspiraţie a produselor petroliere grele, de vâscozitate mare, înainte de pompare, acestea se încălzesc cu ajutorul serpentinelor amplasate pe fundul tancurilor sau numai în zona sorburilor.
sursă imagine: comunicatemedia.ro

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave petroliere, transport naval



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 21 January '09


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :