FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,079
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Priceperea de a lauda si rabdarea de a asculta

Tag-uri Populare


relatii   cuplu   familie   societate   inteligenta   lider   psihic   social   interactiune   individ   stres   frumusete   sanatate   ingrijire   medic   comunicare   tratament   relatie   teama   limbaj   iubire   tinerete   bautura   sevraj   batranete   boala   placebo   acceptare   efect   gesturi   parteneri   medicamente   pastile   sentimente   oameni   dorinta  

All Tags

Famous Forum

 

Priceperea de a lauda si rabdarea de a asculta

 Q:   Intreaba despre Priceperea de a lauda si rabdarea de a asculta       
Lauda este o probă de bun gust al omului care ştie să pre-ţuiască lucrurile. Cine cunoaşte valoarea lucrului bine făcut va şti să-1 aprecieze şi la alţii. Este o politeţe să recunoşti priceperea altuia. Unii sunt obişnuiţi să critice şi să ponegrească totul, iar alţii preţuiesc mai mult mediocritatea, pentru că de competenţă le este frică. A aprecia munca altora este o înţelepciune şi o calitate a omului drept şi cinstit. Liderul competent îşi preţuieşte toţi subalternii pentru că a găsit în fiecare ceva bun şi ştie cu ce preţ se fac lucrurile bune, pe când omul incapabil îi dispreţuieşte pe toţi, din ignoranţă şi preferinţă pentru rău şi urât. Succesele proprii nu ţi le lăuda singur, lasă-i pe alţii s-o facă. Păstrează discreţie asupra propriilor eforturi şi realizări şi vei fi apreciat mai mult.

Cu toţii suntem oameni normali, obişnuiţi cu împliniri şi neîmpliniri, cu bucurii şi necazuri şi este o normalitate să fim modeşti. Cu merite sau fără, învingători sau învinşi, şi noi, şi duşmanii noştri străbatem acelaşi drum la capătul căruia ne aşteaptă „marea trecere", cum spune Blaga, după care nu rămâne decât amintirea faptelor noastre bune, deoarece ce a fost urât se uită mai repede. Când vorbeşti mult, vinzi, iar când asculţi, cumperi. Şi tot aşa se poate spune că cel ce vorbeşte seamănă, iar cel ce ascultă culege. Când încearcă să convingă pe cineva, cei mai mulţi oameni vorbesc mult. E mai bine să-l laşi pe celălalt să-şi „golească sacul". Când celălalt vorbeşte şi-l întrerupi, în mod sigur nu te va asculta. Acordă-i întreaga atenţie, ,căci partenerii de dialog preferă să vorbească de propriile lor merite, decât să asculte poves-tindu-se despre ale altora.

lîntr-o discuţie, opiniile şi concluziile proprii nu se impun cu orice preţ ; omul inteligent le sugestionează şi îl lasă pe celălalt să le descopere şi, în felul acesta, să trăiască cu impresia că, la ideea sau opinia respectivă, are şi el o contribuţie, în acest caz, totdeauna se va declara de acord şi o va sprijini. Această manieră de a purta dialogul imprimă subalternilor entuziasm, respect şi încredere.
Dacă îţi creezi prestigiul de om deschis şi îţi aduni des subalternii şi îi asculţi, tratându-i cu consideraţie, îţi consolidezi prestigiul propriu şi respectul acestora. E un talent a şti să-ţi pui subalternii la treabă din proprie iniţiativă, căci vor munci cu zel şi pasiune, iar a impune ceva cu forţa e dovadă de slăbiciune şi neputinţă. Discuţiile sterile mai mult păgubesc decât servesc şi cine pricepe aceasta nu se va strădui să convertească pe neîncrezători sau să convingă pe defetişti. El va avea o răbdare infinită şi nu va încerca să-şi impună voinţa în faţa nimănui.


Tag-uri: lider, psihic, inteligenta



Categorie: Psihologie  - ( Psihologie - Archiva)

Data Adaugarii: 28 September '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :