FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 685
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Instalatia de remorcare

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Instalatia de remorcare

 Q:   Intreaba despre Instalatia de remorcare       
Instalatia de remorcare Instalaţia de remorcare asigură legătura dintre nava remorcher şi navele remorcate, cu ajutorul parâmelor de remorcare, legate de babalele de remorcare. Orice navă trebuie să poată asigura remorcarea altei nave sau să poată fi remorcată.

Navele specializate pentru remorcarea cu parâmă (remorchere de tractare) sunt dotate cu: cârlige de remorcare, vinciuri de remorcare, curbe de remorcă, blocuri de ghidare a parâmelor.

Cârligele remorcherelor se amplasează, pe cât posibil, imediat în pupa centrului de masă al navei şi cât mai jos, pentru a le mări manevrabilitatea şi stabilitatea transversală.
Parâmele de remorcare au rolul de a transmite la convoiul remorcat, prin tractare, forţa necesară învingerii rezistenţei la înaintare.

Parâmele de remorcare lucrează în condiţii defavorabile, datorită variaţiei periodice a tensiunii, mai ales în cazul remorcării pe apă agitată şi la tragerea navelor eşuate, precum şi datorită acţiunii corozive a apei. Variaţia periodică a tensiunii din parâmă provoacă, la rândul ei, frecări de alunecare pe curbele de remorcă sau în nările de parapet, însoţite de uzuri de abraziune la firele exterioare ale parâmei. Materialele din care sunt confecţionate parâmele de remorcare pot fi: metalice, vegetale (cânepă, manila, etc.), sintetice.

Pe lângă cerinţele de mai sus, parâmele vinciurilor automate de remorcare trebuie să permită înfăşurarea în mai multe straturi, pentru orice tensiuni, în limitele de variaţie a forţei periferice a mecanismului de acţionare.

Pentru orice tip de navă, lungimea şi forţa totală de rupere a parâmei de remorcare se pot determina în funcţie de caracteristica de dotare a navei. Dotarea remorcherelor cu parâme de remorcare se face în funcţie de tracţiunea nominală la cârlig, impunând un coeficient de siguranţă supraunitar k între forţa de rupere a parâmei Fr şi tracţiunea la cârlig T.

Cârligele de remorcare sunt elemente de bază ale instalaţiei de remorcare, fiind principalele dispozitive de prindere de remorcher a capătului liber al parâmei de remorcare. Cârligele de remorcare acceptate în exploatare sunt de tip închis, permiţând eliberarea parâmei de remorcare numai la comandă. Pentru preluarea şocurilor din parâmă, ele sunt prevăzute cu amortizoare axiale. Cârligele de remorcare închise, cu amortizor, sunt utilizate la remorcherele de navigaţie interioară, mixtă şi maritimă. O variantă perfecţionată a acestui tip de cârlig, folosită pentru remorcarea maritimă, dispune de amortizoare hidraulice.

Articol scris de Alexandru Pintilie


Tag-uri: instalatie, remorcare, nave, ambarcatiuni, carlige



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 04 August '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :