Statistics:
Visits: 1,086 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Distorsiuni ale comunicarii in organizatia militara
Q: | Intreaba despre Distorsiuni ale comunicarii in organizatia militara |
Circulaţia informaţiei între transmiţător şi receptor, în organizaţia militară, înţelegerea corectă a mesajelor nu sunt stânjenite numai barierele comunicaţionale anterior menţionate, ci şi de aşa numitele "distorsiuni" de percepţie. Dintre acestea menţionăm efectul halo, percepţia defensivă, polarizarea percepţiei.
Efectul halo. Prima impresie asupra unei persoane duce la evaluări pozitive sau negative, care influenţează percepţia şi spusele afectând astfel, intercomunicarea prin prezenţa unor judecăţi de valoare care, de fapt, nu corespund în totalitate cu atitudinea şi comportamentul acelei persoane. Avem de-a face cu aşa numitul efect halo, ce înconjoară un "nimb" o persoan ă, lucru ce ne face ca uneori, să refuzăm să acceptăm că ea poate greşi, când primele impresii au fost pozitive sau stăruim a o menţine sub judecăţi negative, chiar dacă aceasta a avut realizări remarcabile.
Percepţia defensivă, constă în menţinerea unei impresii anterior formate despre ceva ori cineva, chiar dacă informaţiile ulterioare sunt nefavorabile. Dacă unui lider militar i se raportează ceva despre subunitate ce clatină impresia sa anterioară despre aceasta, este posibil ca dialogul pe această problemă să fie evitat ori chiar îl refuzat în virtutea impresiilor sale anterioare. Avem de-a face aici, cu tendinţa de a auzi numai ceea ce ne-am obişnuit să auzim, să ignorăm, pur şi simplu informaţiile ce vin în dezacord cu ceea ce cunoaştem. Percepţia defensivă se manifestă şi ca un factor de rezistenţă la schimbare.
Polarizarea percepţiei. Tendinţa obişnuită este să identificăm calităţile persoanelor şi mesajelor acestora prin cuvinte ce denotă extreme, ca bun-rău, interesant-neinteresant, instruit-neinstruit,ş.a. Cu alte cuvinte, avem de-a face cu înţelegeri luminoase sau întunecate, ce ignoră paleta largă a "griului", care este atât de bogată în informaţii. Este un fel de a judeca comod, facil, care nu presupune un efort intelectual deosebit dar care nu este productiv pentru comunicarea interumană.
Efectul halo. Prima impresie asupra unei persoane duce la evaluări pozitive sau negative, care influenţează percepţia şi spusele afectând astfel, intercomunicarea prin prezenţa unor judecăţi de valoare care, de fapt, nu corespund în totalitate cu atitudinea şi comportamentul acelei persoane. Avem de-a face cu aşa numitul efect halo, ce înconjoară un "nimb" o persoan ă, lucru ce ne face ca uneori, să refuzăm să acceptăm că ea poate greşi, când primele impresii au fost pozitive sau stăruim a o menţine sub judecăţi negative, chiar dacă aceasta a avut realizări remarcabile.
Percepţia defensivă, constă în menţinerea unei impresii anterior formate despre ceva ori cineva, chiar dacă informaţiile ulterioare sunt nefavorabile. Dacă unui lider militar i se raportează ceva despre subunitate ce clatină impresia sa anterioară despre aceasta, este posibil ca dialogul pe această problemă să fie evitat ori chiar îl refuzat în virtutea impresiilor sale anterioare. Avem de-a face aici, cu tendinţa de a auzi numai ceea ce ne-am obişnuit să auzim, să ignorăm, pur şi simplu informaţiile ce vin în dezacord cu ceea ce cunoaştem. Percepţia defensivă se manifestă şi ca un factor de rezistenţă la schimbare.
Polarizarea percepţiei. Tendinţa obişnuită este să identificăm calităţile persoanelor şi mesajelor acestora prin cuvinte ce denotă extreme, ca bun-rău, interesant-neinteresant, instruit-neinstruit,ş.a. Cu alte cuvinte, avem de-a face cu înţelegeri luminoase sau întunecate, ce ignoră paleta largă a "griului", care este atât de bogată în informaţii. Este un fel de a judeca comod, facil, care nu presupune un efort intelectual deosebit dar care nu este productiv pentru comunicarea interumană.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 20 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :