FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 3,288
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Elemente de arta a comunicarii - contextul comunicarii

Tag-uri Populare


relatii   social   interactiune   individ   geografie   relief   natura   ape   minerale   timp   distractie   plimbare   relaxare   vacanta   dragoste   educatie   romania   soare   casa   muzeu   plante   literatura   vedete   religie   vise   copii   pasiune   societate   pamant   amabilitate   ghiveci   eleganta   evolutie   madonna   familie   copilarie  

All Tags

Famous Forum

 

Elemente de arta a comunicarii - contextul comunicarii

 Q:   Intreaba despre Elemente de arta a comunicarii - contextul comunicarii       
Arta de a comunica a preocupat permanent pe oameni, chiar şi atunci când aparent, grija pentru ea ocupa un loc secundar. Cunoscută sub numele de artă a oratoriei, retorică sau neoretorică arta de a comunica rămâne expresia epocii şi a culturii în care se manifestă.

Prin urmare, arta comunicării este aferentă fenomenelor sociale, politice şi culturale, ţinând seama de permanenta oscilaţie dintre funcţia integratoare şi cea de diferenţiere a comunicării umane. Născută în epoca demosului antic, arta oratorică apare mai întâi ca o sintagmă a desfăşurării pledoariei judiciare. Retorica era o armă ce trebuia utilizată după norme riguros însuşite. Prin Platon şi Aristotel, retorica va cunoaşte momentul filozofic, dobândind conştiinţa vie a limbajului.
Din practică se transformă într-o teorie a comunicării şi argumentării, în ştiinţă a persuasiunii care vizează omul în marea sa complexitate socială.
Contextul comunicării

In evidenţierea aspectului de artă a comunicării se va analiza o problematică complexă legată de contextul, acceptul, respingerea şi impermeabilitatea comunicării, condiţiile optimei comunicări, strategii ale persuasiunii, figuri de stil, ethosul comunicării, ş.a.

Contextul comunicării are o deosebită importanţă pentru obţinerea adeziunii sau refuzul acesteia de către destinatar. Este cel care determină semnificaţiile mesajelor, deorece, în timpul comunicării nu se transmit numai informaţii ci şi semnificaţii.

Fără semnificaţiile determinate de context, gesturile şi cuvintele nu dobândesc valoare pentru celălalt. Nimic nu se exprimă decât în urma evaluării exacte a factorilor contextuali, care presupun nu numai alegerea mijloacelor, ci şi structurilor argumentării.

Contextul, facilitează înţelesul simbolurilor folosite de interlocutori, deorece niciodată simbolurile nu sunt univoce. Cadrul contextual favorizează conţinutul semnificativ al mesajului, iar comunicarea se realizează proporţional cu respectarea şi valorificarea acestui cadru.
Orice operă îşi dobândeşte adevărata valoare numai integrându-se în epocă, Ia fel cum orice act al artistului, se justifică numai raportându-l la contextul în care s-a produs.

însăşi arta de a comunica are atât legile, structurile, mijloacele cât şi scopurile condiţionate de fiecare epocă în parte, de aşteptările acesteia şi interesele ei. La nivelul aceleiaşi epoci, la nivelul aceloraşi obiective şi în condiţiile alegerii aceloraşi structuri argumentative contextul îşi pătrează valoare.


Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii



Categorie: Diverse  - ( Diverse - Archiva)

Data Adaugarii: 18 October '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :