Statistics:
Visits: 1,070 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Elemente de arta a comunicarii - impermeabilitatea comunicarii
Q: | Intreaba despre Elemente de arta a comunicarii - impermeabilitatea comunicarii |
Impermeabilitatea comunicării se înregistrează la două niveluri. Primul nivel este când emiţătorul deduce că receptorul nu l-a înţeles deorece nu-1 stimează, nu-1 agrează, nu-l simpatizează şi deci nu-l apreciază. în acest timp receptorul poate crede despre sine că este stimat. Aşadar, receptorul nu este în dezacord cu emiţătorul, dar ignoră sau interpretează greşit mesajul. La acest nivel impermeabilitatea poate avea loc şi datorită receptorului, care se consideră în total dezacord cu sursa producătoare de mesaj.
Cauzele pot fi de natură subiectivă- simpatii, antipatii- dar şi cu origine în experienţele anterioare, în care a fost dezamăgit fie de altcineva apropiat, fie chiar de el. Evitarea unor asemenea situaţii poate fi realizată numai printr-o cunoaştere reciprocă între emiţător şi receptor.
Un al doilea nivel al impermeabilităţii poate fi datorat condiţiilor în care se desfăşoară comunicarea. Cauzele pot fi dependente de canale, de mijloacele folosite pentru emisie şi/sau pentru recepţie ori de perturbaţiile zgomotele care însoţesc procesul. Eliminarea se realizează intervenind în fiecarea nod sau momental comunicării
Dialectica povestire-discurs
Comunicarea în care nu vorbesc decât evenimentele, acestea povestindu-se singure, în care nu există cineva care vorbeşte, este povestirea unei experienţe ştiinţifice deorece în acest caz comunicarea este centrată pe referent.
Vorbitorul afirmă adevăruri care nu îngăduie să fie discutate pentru că nu-i aparţin. Enunţurile au o formă strict afirmativă. Povestirea se consideră astfel a fi comunicarea cea mai obiectivă. Urmărind să convingă şi apelând prin excelenţă, la raţional, solicită povestitorului "maximă obiectivare. Cu acelaşi scop de a convinge, dar diferit de povestire ca strategie este discursul.
Aceasta este o formă a subiectivităţii. în cadrul discursului mijloacele de influenţă se bazează pe autoritatea emiţătorului şi pe ştiinţa acestuia de a-şi fundamenta adevărurile. Este de remarcat că notorietatea emiţătorului, dincolo de situaţiile în care acesta reprezintă o instituţie prestigioasă ori puternică, este dată şi sporită tot de ştiinţa argumentării şi convingerii.-întotdeauna emiţătorul fie că reprezintă o instituţie sau pe sine, are o obligaţia respectării faptelor, chiar dacă vorbitorul ocupă un loc central. Ca formă, discursul se apropie de enunţul cotidian în care funcţiei asertorice i se alătură funcţia expresivă, folosind exclamaţia şi persoana întâi, care suprimă distanţele- şi cea cognitiva, utilizandu-se si interogativul si imperativul .
Cauzele pot fi de natură subiectivă- simpatii, antipatii- dar şi cu origine în experienţele anterioare, în care a fost dezamăgit fie de altcineva apropiat, fie chiar de el. Evitarea unor asemenea situaţii poate fi realizată numai printr-o cunoaştere reciprocă între emiţător şi receptor.
Un al doilea nivel al impermeabilităţii poate fi datorat condiţiilor în care se desfăşoară comunicarea. Cauzele pot fi dependente de canale, de mijloacele folosite pentru emisie şi/sau pentru recepţie ori de perturbaţiile zgomotele care însoţesc procesul. Eliminarea se realizează intervenind în fiecarea nod sau momental comunicării
Dialectica povestire-discurs
Comunicarea în care nu vorbesc decât evenimentele, acestea povestindu-se singure, în care nu există cineva care vorbeşte, este povestirea unei experienţe ştiinţifice deorece în acest caz comunicarea este centrată pe referent.
Vorbitorul afirmă adevăruri care nu îngăduie să fie discutate pentru că nu-i aparţin. Enunţurile au o formă strict afirmativă. Povestirea se consideră astfel a fi comunicarea cea mai obiectivă. Urmărind să convingă şi apelând prin excelenţă, la raţional, solicită povestitorului "maximă obiectivare. Cu acelaşi scop de a convinge, dar diferit de povestire ca strategie este discursul.
Aceasta este o formă a subiectivităţii. în cadrul discursului mijloacele de influenţă se bazează pe autoritatea emiţătorului şi pe ştiinţa acestuia de a-şi fundamenta adevărurile. Este de remarcat că notorietatea emiţătorului, dincolo de situaţiile în care acesta reprezintă o instituţie prestigioasă ori puternică, este dată şi sporită tot de ştiinţa argumentării şi convingerii.-întotdeauna emiţătorul fie că reprezintă o instituţie sau pe sine, are o obligaţia respectării faptelor, chiar dacă vorbitorul ocupă un loc central. Ca formă, discursul se apropie de enunţul cotidian în care funcţiei asertorice i se alătură funcţia expresivă, folosind exclamaţia şi persoana întâi, care suprimă distanţele- şi cea cognitiva, utilizandu-se si interogativul si imperativul .
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 18 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :