FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,377
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Promovarea valorilor standard : demnitate, egalitate, libertate

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Promovarea valorilor standard : demnitate, egalitate, libertate

 Q:   Intreaba despre Promovarea valorilor standard : demnitate, egalitate, libertate       
Promovarea valorilor standard : demnitate, egalitate, libertate Succesul unei democratii intr-o tara , depinde in mare masura de gradul in care cetatenii ei isi insusesc principiile , practicile si valorile democratiei . Educatia pentru cetatenie democratica urmareste dezvoltarea unei societati mai bune prin promovarea unor valori standard : demnitatea , egalitatea , libertatea , dreptatea demersul vizeaza formarea bunului cetatean , in sensul transmiterii de cunostinte , dezvoltarii de deprinderi si atitudini care sa-i permita individului sa inteleaga modul in care societatea trebuie sa functioneze si sa contribuie la dezvoltarea societatii respective.

Abilitatile de buni cetateni se formeaza in familie , in comunitate , prin mass – media . cercetarile de p sihopedagogie atesta faptul ca formarea profilului moral al personalitatii este un proces indelungat care isi are originea in familie si ca se continua in intreaga perioada de scolaritate , consolidandu-se pe tot parcursul vietii .

Asadar , rolul important si major , in educarea viitorului cetatean ii revine scolii , care trebuie sa se asigure ca educatia moral – civicaeste un demers care incepe de la varste mici si se continua pe tot prcursul vietii .
In atentia scolii , a invatatorilor si a profesorilor , sta cunoasterea procesului formarii constiintei si conduitei morale , legatura care se stabileste intre latura morala si alte laturi ale educatiei , in vederea formarii convingerilor , sentimentelor si obisnuintelor morale , pentru a gasi cele mai bune strategii de dezvoltare a procesului.

Se are in vedere realizarea educatiei civice nu numai in cadrul orelor cu specific , dar si in cadrul altor discipline de studiu si se continua cu activitati extracurriculare si extrascolare .

In conditiile cresterii volumului informatiilor care pot fi asimilate in afara scolii , este nevoie ca scoala sa-si redefineasca rolul si conceptia procesului instructiv – educativ si sa preia elemente specifice cresterii eficientei educatiei moral – civice .

Activitatile extrascolare capata un rol foarte important , fiind menite sa completeze intr-un mod armonios activitatea scolara si dau elevilor prilejul de a exersa practici democratice , atat in scoala , cat si in societate .
Prin activitatile de acest gen se rezolva atat probleme ale scolii cat si ale comunitatii . participantii de la aceste actiuni sunt elevii , dar si parintii , precum si alti membri ai comunitatii .

Activitatile extrascolare care care urmaresc educatia moral –civica a elevilor reprezinta modalitati educative flexibile , care au rolul important in dezvoltarea spiritului civic , valorificarea resurselor locale , precum si dezvoltarea unor comunitati civilizate .
Aceste activitati se pot desfasura in scoala , sau in afara ei avantajele educatiei extrascolare sunt :

1) este in raport de complementaritate cu educatia formala
2) se caracterizeaza prin varietate si flexibilitate
3) activitatile permit folosirea unor tehnici de lucru variate , in functie de continuturile alese
4) activitatile se desfasoara in colaborare cu familiile , sau anumite institutii din comunitate
5) permite favorizarea spiritului democratic , a interesului pentru viata sociala si politica .

Ca urmare, activitatea extrascolara care este desfasurata de scoli , constituie o oportunitate in directia eficientizarii si valorificarii educatiei moral civice a elevilor.

Educatia moral - civica este o actiune complexa , rezultat al impletirii mai multor factori a caror actiune independenta se intrepatrunde cu a celorlalti , se influenteaza , si se completeaza reciproc.

O astfel de imbinare a factorilor este necesara , iar la rezultatele obtinute contribuie impletirea celr doua actiuni : famila si scoala . aceasta relatie este cea care isi pune amprenta asupra devenirii fiintei umane educate

Familia este nucleul societatii si indeplineste functii variate , in acelasi timp fiind primul mediu educativ cu care intra in contact copilul scolar . ea isi pune amprenta inca de timpuriu asupra copilului , actionand din punct de vedere fizic , fiziologic , intelectual , moral , estetic , religios .

Scoala reprezinta factorul principal in formarea copilului , este cea care stabileste potentialul fiecaruia dintre copii si doreste sa-l dezvolte in conformitate cu cerintele societatii respective .

Relatia scoala – familie are un rol din ce in ce mai important , cu atat mai mult , cu cat ele nu pot functiona una fara cealalta.

Succesul activitatii educative este un rezultat comun si depinde de modul in care ele relationeaza

O data cu intrarea in scoala , copilul traieste in doua planuri diferite – unul al familiei incarcat de afectivitate , celalalt al scolii , incarcat de exigente .

Daca aceste medii se sustin si se completeaza , ele asigura o buna integrare a copilului in activitatea scolara .

Formele de colaborare dintre familie si scoala trebuie sa puna in evidenta ca cele doua medii sunt inseparabile iar actiunile lor il duc pe copil acolo unde ele isi propun .

Activitatea acestor doi parteneri educationali se axeaza in principal pe calitatea educatiei , obiective superioare , cai si mijloace superioare, ajutandu-l pe copil :

- sa respecte normele morale si legile convietuirii interumane
- sa identifice drepturile si responsabilitatile individuale in vederea aplicarii corecte si respectarii legilor societatii in care acestea sunt prevazute
- cultivarea respectului si responsabilitatii fata de sine si fata de ceilalti
- cultivarea respectului fata de valorile umane in general si fata de munca in special cultivarea respectului pentru cultura si civilizatie
o cunoasterea si insusirea modalitatilor de organizare si petrecere a timpului liber
o premisa reusitei activitatii in educarea moral – civica a micilor scolari o constituie cunoasterea de catre invatator a copiilor incredintati pentru a fi educati , dar si a parintilor acestora .
o penrtu incurajarea colaborarii dintre scoala si familie in domeniul educatiei civice a elevilor am adoptat urmatoarele masuri :
o informarea parintilor cu privire la proiectele de educatie civica ale scolii
o editarea si diseminarea unor materiale informative
o proiectarea activitatilor de educatie civica in colaborare cu parintii o organizarea unor activitati care pot sa favorizeze comunicarea si cunoasterea reciproca dintre invatator si parinti
o cresterea initiativei consiliilor de parinti in atragerea tuturor parintilor in activitatea educativa a scolii
o organizarea unor excursii , activitati sportive , activitati artistice la care participa , pe langa parinti si alti membri ai comunitatii
o organizarea unor activitati educative in folosul parintilor

In cadrul acestui parteneriat educativ , un rol important am acordat comunicarii . pentru a avea o comunicare activa , am urmarit respectarea unor reguli :
 sa fie eliminata orice prejudecata cu privire la cei care comunica
 sa fie respectate trasaturile individuale
 sa fie gasite punctele comune
 sa se creeze o atmosfera placuta , destinsa
 sa fie incurajat dialogul
 sa fie evitata agresivitatea

In acest context , prin parteneriatul scoala – familie , s-a urmarit ca proiectele comune desfasurate sa contribuie la transformarea scolilor in piloni ai educatiei civice de calitate.

Pentru a raspunde cerintelor integrarii europene , dar si particularitatilor societatii romanesti s-a impus respectarea urmatoarelor directii :

 cresterea capacitatii scolii de a desfasura activitati de educatie civica in colaborare cu familia
 sporirea competentelor profesionale ale cadrelor didactice si a parintilor
 incurajarea educatiei copiilor pentru cetatenie democratica si implicarea lor in activitati de educatie civica
 principiile de la care s-a pornit au fost ca :
 pregatirea copiilor ca buni cetateni nu se poate realizaexclusiv in orele special alocate in curriculumul scolr
 educatia civica de buna calitate presupune proiecte ale scolii in colaborare cu familia .
Sursa Imaginii: freeschoolclipart.com


Tag-uri: promovarea, educare, demnitate, egalitate



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 31 January '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :