Statistics:
Visits: 1,203 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Este oare iubirea conjugala un sentiment durabil si profund?
Q: | Intreaba despre Este oare iubirea conjugala un sentiment durabil si profund? |
Avand în vedere că în analiza disfuncţiilor globale ale structurii rolului familial am relevat aspecte semnificative privind toate cele patru componente importante ale acestuia (rolul sexual-afectiv şi procreativ, rolul parental, rolul organizatoric-administrativ, rolul relaţional şi de integrare socială), am considerat necesar, în raport cu obiectivul central al lucrării noastre, să aprofundam unele aspecte definitorii pentru diada conjugală în realizarea unora dintre aceste roluri. Din acest motiv, am urmărit în mod special o abordare psihosocială a disfuncţiilor afectiv-sexuale şi procreative ale cuplului, problemă mai puţin abordată în literatura de specialitate din acest punct de vedere.
„O singură pasiune, dragostea, este capabilă să răspundă la nevoia umană de comuniune cu lumea, respectând întru totul integritatea şi individualitatea fiinţei" este de părere E. Fromm (1983).
Este oare iubirea conjugală doar un sentiment durabil şi profund care leagă două fiinţe umane de sex opus, este ea doar expresia „pură şi absolută" a comunicării prin care Şinele „îşi împlineşte făptura printr-un Altul, care trebuie să fie în cele din urmă un alt eu însumi" ? (C. Mircea, 1979).
După opinia sociologilor, îngloband sensul generic al dragostei, iubirea conjugală reală tinde la a fi într-o oarecare măsură şi altceva. Ea este creaţia comună a două personalităţi, una prin intermediul celeilalte, în situaţia specifică şi complexă a partenerităţii maritale, al cărui cadru sigur, socialmente recunoscut şi respectat este căsătoria. Iubirea conjugală atunci cand este reală, este în primul rand un mod autentic de a fi ,.unul cu celălalt, unul prin celălalt şi unul pentru celălalt", un mod complet de a convieţui prin intercomunicare, intercunoaştere şi intermodelare mutuală, în sensul dezvoltării şi împlinirii celor două persoane angajate în completa lor fiinţare biopsihosocială.
Interacţiunea conjugală naşte şi renaşte iubirea dintre soţi, care ea însăşi are forţa de a metamorfoza comportamente, atitudini, motivaţii, disponibilităţi de rol nebănuite, aspiraţii şi idei, îmbogăţind şi maturizand continuu profilul psihosocial şi afectiv-spiritual al bărbatului şi femeii. Dar tot interacţiunea conjugală, atunci cand se structurează astfel încat nu permite dezvoltarea şi „creaţia mutuală" a personalităţilor consorţilor, este cea care „ucide" şi „alienează" iubirea sau nici măcar nu îi permite să se constituie.
„O singură pasiune, dragostea, este capabilă să răspundă la nevoia umană de comuniune cu lumea, respectând întru totul integritatea şi individualitatea fiinţei" este de părere E. Fromm (1983).
Este oare iubirea conjugală doar un sentiment durabil şi profund care leagă două fiinţe umane de sex opus, este ea doar expresia „pură şi absolută" a comunicării prin care Şinele „îşi împlineşte făptura printr-un Altul, care trebuie să fie în cele din urmă un alt eu însumi" ? (C. Mircea, 1979).
După opinia sociologilor, îngloband sensul generic al dragostei, iubirea conjugală reală tinde la a fi într-o oarecare măsură şi altceva. Ea este creaţia comună a două personalităţi, una prin intermediul celeilalte, în situaţia specifică şi complexă a partenerităţii maritale, al cărui cadru sigur, socialmente recunoscut şi respectat este căsătoria. Iubirea conjugală atunci cand este reală, este în primul rand un mod autentic de a fi ,.unul cu celălalt, unul prin celălalt şi unul pentru celălalt", un mod complet de a convieţui prin intercomunicare, intercunoaştere şi intermodelare mutuală, în sensul dezvoltării şi împlinirii celor două persoane angajate în completa lor fiinţare biopsihosocială.
Interacţiunea conjugală naşte şi renaşte iubirea dintre soţi, care ea însăşi are forţa de a metamorfoza comportamente, atitudini, motivaţii, disponibilităţi de rol nebănuite, aspiraţii şi idei, îmbogăţind şi maturizand continuu profilul psihosocial şi afectiv-spiritual al bărbatului şi femeii. Dar tot interacţiunea conjugală, atunci cand se structurează astfel încat nu permite dezvoltarea şi „creaţia mutuală" a personalităţilor consorţilor, este cea care „ucide" şi „alienează" iubirea sau nici măcar nu îi permite să se constituie.
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 30 August '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :