FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 839
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Un bun sef stie sa isi organizeze timpul

Tag-uri Populare


relatii   cuplu   familie   societate   inteligenta   lider   psihic   social   interactiune   individ   stres   frumusete   sanatate   ingrijire   medic   comunicare   tratament   relatie   teama   limbaj   iubire   tinerete   bautura   sevraj   batranete   boala   placebo   acceptare   efect   gesturi   parteneri   medicamente   pastile   sentimente   oameni   dorinta  

All Tags

Famous Forum

 

Un bun sef stie sa isi organizeze timpul

 Q:   Intreaba despre Un bun sef stie sa isi organizeze timpul       
Un bun sef stie sa isi organizeze timpul Numărul activităţilor unui şef este considerabil şi are tendinţa de a spori continuu, solicitându-l pe acesta în cele mai diferite direcţii, obligându-l să-şi întrerupă munca, s-o fragmenteze, să treacă la o nouă sarcină, fără să o fi dus la bun sfârşit pe cea anterioară.

In condiţiile actuale liderul nu mai poate să efectueze o singură acţiune, parcurgând toate etapele actului de conducere, de la studierea realităţii la evaluarea rezultatelor şi, apoi, să treacă la alta ; el este nevoit să efectueze mai multe acţiuni simultan, în condiţiile în care una este la stadiul de diagnoză, alta în cel de decizie, iar în a treia trebuie să urmărească motivarea su balternilor sau evaluarea rezultatelor. întrucât factorul timp este neextensibil, neînmagazinabil, nerecuperalbil şi neînlocuibil, singura alternativă este ca acesta să fie utilizat cu cât mai mare eficienţă.

Oricât de cumpătat am întrebuinţa timpul, el nu poate fi economisit. Cei care conduc nu utilizează eficient timpul, datorită unor factori cum ar fi : rezolvarea unor probleme nesoluţionate de subalterni : convorbiri telefonice prelungite ; întreruperea din activitate de către colaboratori şi subalterni ; prelungirea inutilă a unor analize sau şedinţe ; probleme neplanificate ; nerespectarea unui plan de activitate zilnică ; nedelegarea unor sarcini subalternilor din dorinţa de a le rezolva singur ; nestabilirea priorităţilor în muncă ; tergiversarea unor acţiuni ; discuţii nelegate de probleme de serviciu.

Dacă la sfârşit de săptămână am pune în balanţă timpul consumat cu probleme curente, uneori minore, şi cel consumat cu probleme majore, vom constata că celor minore le-am acordat timp mai mult. Vom vedea, astfel, că am pierdut mult timp fiindcă n-am stabilit priorităţile, urgenţa activităţilor sau a problemelor ce le avem de rezolvat. Cel care conduce e bine să se ocupe de problemele importante, iar pentru celelalte să-şi folosească ajutoarele pentru a le rezolva.
O cale de sporire a eficienţei folosirii timpului este delegarea, realizându-se astfel, anumite obiective prin intermediul subalternilor. Când se delegă îndeplinirea unor sarcini să nu se uite că nu se delegă şi responsabilitatea.
Pentru sarcina delegată, în faţa eşalonului superior, nu răspunde cine o îndeplineşte, ci acela care a delegat.

Organizarea riguroasă a şedinţelor şi analizelor reprezintă a altă cale de sporire a eficienţei timpului. Când cineva îndeplineşte o sarcină şi este întrerupt, îi sunt necesare până la zece minute pentru adaptarea psihică cu problema la care lucra înainte de întrerupere. Dacă în opt ore de program cineva este întrerupt de zece ori, el va pierde aproape două ore din timpul de muncă, la care se mai adaugă şi patruzeci-şaîzeci de tu necesare adaptării psihice (acomodarea) la începutul luci Deci, prin evitarea întreruperilor în timpul lucrului se va economisi timp extrem de important.


Tag-uri: lider, psihic, inteligenta



Categorie: Psihologie  - ( Psihologie - Archiva)

Data Adaugarii: 25 September '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :