Statistics:
Visits: 839 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Un bun sef stie sa isi organizeze timpul
Q: | Intreaba despre Un bun sef stie sa isi organizeze timpul |
Numărul activităţilor unui şef este considerabil şi are tendinţa de a spori continuu, solicitându-l pe acesta în cele mai diferite direcţii, obligându-l să-şi întrerupă munca, s-o fragmenteze, să treacă la o nouă sarcină, fără să o fi dus la bun sfârşit pe cea anterioară.
In condiţiile actuale liderul nu mai poate să efectueze o singură acţiune, parcurgând toate etapele actului de conducere, de la studierea realităţii la evaluarea rezultatelor şi, apoi, să treacă la alta ; el este nevoit să efectueze mai multe acţiuni simultan, în condiţiile în care una este la stadiul de diagnoză, alta în cel de decizie, iar în a treia trebuie să urmărească motivarea su balternilor sau evaluarea rezultatelor. întrucât factorul timp este neextensibil, neînmagazinabil, nerecuperalbil şi neînlocuibil, singura alternativă este ca acesta să fie utilizat cu cât mai mare eficienţă.
Oricât de cumpătat am întrebuinţa timpul, el nu poate fi economisit. Cei care conduc nu utilizează eficient timpul, datorită unor factori cum ar fi : rezolvarea unor probleme nesoluţionate de subalterni : convorbiri telefonice prelungite ; întreruperea din activitate de către colaboratori şi subalterni ; prelungirea inutilă a unor analize sau şedinţe ; probleme neplanificate ; nerespectarea unui plan de activitate zilnică ; nedelegarea unor sarcini subalternilor din dorinţa de a le rezolva singur ; nestabilirea priorităţilor în muncă ; tergiversarea unor acţiuni ; discuţii nelegate de probleme de serviciu.
Dacă la sfârşit de săptămână am pune în balanţă timpul consumat cu probleme curente, uneori minore, şi cel consumat cu probleme majore, vom constata că celor minore le-am acordat timp mai mult. Vom vedea, astfel, că am pierdut mult timp fiindcă n-am stabilit priorităţile, urgenţa activităţilor sau a problemelor ce le avem de rezolvat. Cel care conduce e bine să se ocupe de problemele importante, iar pentru celelalte să-şi folosească ajutoarele pentru a le rezolva.
O cale de sporire a eficienţei folosirii timpului este delegarea, realizându-se astfel, anumite obiective prin intermediul subalternilor. Când se delegă îndeplinirea unor sarcini să nu se uite că nu se delegă şi responsabilitatea.
Pentru sarcina delegată, în faţa eşalonului superior, nu răspunde cine o îndeplineşte, ci acela care a delegat.
Organizarea riguroasă a şedinţelor şi analizelor reprezintă a altă cale de sporire a eficienţei timpului. Când cineva îndeplineşte o sarcină şi este întrerupt, îi sunt necesare până la zece minute pentru adaptarea psihică cu problema la care lucra înainte de întrerupere. Dacă în opt ore de program cineva este întrerupt de zece ori, el va pierde aproape două ore din timpul de muncă, la care se mai adaugă şi patruzeci-şaîzeci de tu necesare adaptării psihice (acomodarea) la începutul luci Deci, prin evitarea întreruperilor în timpul lucrului se va economisi timp extrem de important.
In condiţiile actuale liderul nu mai poate să efectueze o singură acţiune, parcurgând toate etapele actului de conducere, de la studierea realităţii la evaluarea rezultatelor şi, apoi, să treacă la alta ; el este nevoit să efectueze mai multe acţiuni simultan, în condiţiile în care una este la stadiul de diagnoză, alta în cel de decizie, iar în a treia trebuie să urmărească motivarea su balternilor sau evaluarea rezultatelor. întrucât factorul timp este neextensibil, neînmagazinabil, nerecuperalbil şi neînlocuibil, singura alternativă este ca acesta să fie utilizat cu cât mai mare eficienţă.
Oricât de cumpătat am întrebuinţa timpul, el nu poate fi economisit. Cei care conduc nu utilizează eficient timpul, datorită unor factori cum ar fi : rezolvarea unor probleme nesoluţionate de subalterni : convorbiri telefonice prelungite ; întreruperea din activitate de către colaboratori şi subalterni ; prelungirea inutilă a unor analize sau şedinţe ; probleme neplanificate ; nerespectarea unui plan de activitate zilnică ; nedelegarea unor sarcini subalternilor din dorinţa de a le rezolva singur ; nestabilirea priorităţilor în muncă ; tergiversarea unor acţiuni ; discuţii nelegate de probleme de serviciu.
Dacă la sfârşit de săptămână am pune în balanţă timpul consumat cu probleme curente, uneori minore, şi cel consumat cu probleme majore, vom constata că celor minore le-am acordat timp mai mult. Vom vedea, astfel, că am pierdut mult timp fiindcă n-am stabilit priorităţile, urgenţa activităţilor sau a problemelor ce le avem de rezolvat. Cel care conduce e bine să se ocupe de problemele importante, iar pentru celelalte să-şi folosească ajutoarele pentru a le rezolva.
O cale de sporire a eficienţei folosirii timpului este delegarea, realizându-se astfel, anumite obiective prin intermediul subalternilor. Când se delegă îndeplinirea unor sarcini să nu se uite că nu se delegă şi responsabilitatea.
Pentru sarcina delegată, în faţa eşalonului superior, nu răspunde cine o îndeplineşte, ci acela care a delegat.
Organizarea riguroasă a şedinţelor şi analizelor reprezintă a altă cale de sporire a eficienţei timpului. Când cineva îndeplineşte o sarcină şi este întrerupt, îi sunt necesare până la zece minute pentru adaptarea psihică cu problema la care lucra înainte de întrerupere. Dacă în opt ore de program cineva este întrerupt de zece ori, el va pierde aproape două ore din timpul de muncă, la care se mai adaugă şi patruzeci-şaîzeci de tu necesare adaptării psihice (acomodarea) la începutul luci Deci, prin evitarea întreruperilor în timpul lucrului se va economisi timp extrem de important.
Tag-uri: lider, psihic, inteligenta |
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 25 September '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :