FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,396
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Principiul proprietatii in democratie la scolarii mici

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Principiul proprietatii in democratie la scolarii mici

 Q:   Intreaba despre Principiul proprietatii in democratie la scolarii mici       
Principiul proprietatii in democratie la scolarii mici Democraţia presupune existenţa unor valori precum libertatea, dreptatea şi egalitatea . Acestea reprezintă repere pe baza cărora s-au creat normele ce reglementează viaţa în societate.

Oamenii trebuie să trăiască în libertate. Cetăţenii trebuie să aibă dreptul la conduite şi opinii proprii şi totodată să se bucure de securitate personală, a domiciliului şi a bunurilor pe care le posedă .

Proprietatea se defineÅŸte prin :

• Ansamblul bunurilor pe care le stăpâneşte o persoană, o familie sau o instituţie;
• Ansamblul drepturilor pe care o persoană , o familie sau o instituţie le are asupra unor bunuri;
• Raportul social privind dreptul unei persoane, familii sau ins tituţie asupra lucrurilor.

Bunurile se pot afla în proprietate privată ori în proprietate publică.
Proprietatea privată sau particulară are un caracter personal. Proprietarul are controlul deplin asupra bunurilor pe care le posedă, putând interzice altor persoane să le întrebuinţeze.

Proprietatea publică nu are caracter personal.
Ea presupune folosirea bunurilor în comun; o persoană care utilizează un bun aflat în proprietate publică nu poate interzice altora să îl întrebuinţeze . Bunurile şi serviciile publice sunt oferite de către stat tuturor celor care au nevoie de ele.
Dreptul de proprietate este apărat de lege, care pedepseşte încălcarea lui.
Astfel se întâmplă în caz de furt , tâlhărie sau abuz în administrarea unor bunuri.

Drepturile nu pot exista fără responsabilităţi .
Dreptul de proprietate este garantat prin Constituţie , iar încălcarea lui se sancţionează.
Proprietatea publică este în principal proprietate statului. Dreptul de proprietate este dreptul de a dispune de un lucru în mod exclusiv şi absolut , în limitele stabilite de lege.

Statul democratic respectă şi protejează dreptul de proprietate. Atunci când el este încălcat , statul intervine prin măsuri cu caracter corectiv.
Proprietatea constituie o problemă esenţială a mecanis-mului social şi politic.

Aspectul moral al proprietăţii intervine prin necesitatea cultivării unei atitudini adecvate faţă de avutul propriu , al altora şi faţă de cel public.

În programa şcolară se face apel la tipurile de proprietate: al meu , al tău, al nostru.
Copiii trebuie să înţeleagă că nimeni nu poate poseda decât ceea ce obţine prin efort propriu, că proprietatea este garantată în societate, prin exemple concrete la nivelul de înţelegere al copiilor , asigură o iniţiere în acest sens a viitorilor cetăţeni.
La toate vârstele , copiii ştiu ce le aparţine şi ce nu şi pot înţelege ce este un furt. Ei înţeleg mai greu ce semnificaţie are proprietate colectivă.

Pe plan psihologic, copiii sunt uşor posesivi, colecţionari, acaparatori chiar.

Dar în acelaşi timp, ei ştiu să fie generoşi cu cei pe care-i iubesc. Pe de altă parte , ei ştiu că un obiect încorporează şi valoare afectivă, de aceea îndrăgesc foarte mult darul.

Nu întotdeauna se poate schimba atitudinea copiilor faţă de proprietate , dar dacă-i stimulăm să reflecteze asupra unor aspecte privind proprietatea, se pregăteşte fondul perceptiv pentru înţelegerea ulterioară a acestei noţiuni.

Proprietatea poate fi sursă a răului existent în societate. Proprietatea generează invidie, rivalitate, lăcomie.

Este necesar să-i determinăm pe copii să descopere atitudini referitoare la posesie :

Avariţia, invidia, egoismul, acapararea, generozitatea, egalitatea şi să găsească mijloacele de apreciere, să formuleze judecăţi de valoare.

Vocabularul copiilor trebuie sa devena mai bogat cu cuvinte precum: proprietate, proprietar, a împrumuta, furt, domeniu public, bun colectiv, impozit, moştenire, testament, patrimoniu.

Existenţa sau nu a proprietăţii influenţează în mod hotărâtor relaţiile dintre oameni şi acţiunile pe care aceştia le iniţiază :

„Respectă proprietatea altuia!”

„Nu îţi însuşi un obiect care nu-ţi aparţine fără consimţământul proprietarului”

„Foloseşte cu grijă obiectele împrumutate şi înapoiază-le la timp”.

sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: educatie, scolari, proprietate, acaparare, posesie, vocabular, dreptate, libertate, egalitate



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 29 November '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :