Statistics:
Visits: 1,417 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Principiul proprietatii in democratie la scolarii mici
Q: | Intreaba despre Principiul proprietatii in democratie la scolarii mici |
Democraţia presupune existenţa unor valori precum libertatea, dreptatea şi egalitatea . Acestea reprezintă repere pe baza cărora s-au creat normele ce reglementează viaţa în societate.
Oamenii trebuie să trăiască în libertate. Cetăţenii trebuie să aibă dreptul la conduite şi opinii proprii şi totodată să se bucure de securitate personală, a domiciliului şi a bunurilor pe care le posedă .
Proprietatea se defineÅŸte prin :
• Ansamblul bunurilor pe care le stăpâneşte o persoană, o familie sau o instituţie;
• Ansamblul drepturilor pe care o persoană , o familie sau o instituţie le are asupra unor bunuri;
• Raportul social privind dreptul unei persoane, familii sau ins tituţie asupra lucrurilor.
Bunurile se pot afla în proprietate privată ori în proprietate publică.
Proprietatea privată sau particulară are un caracter personal. Proprietarul are controlul deplin asupra bunurilor pe care le posedă, putând interzice altor persoane să le întrebuinţeze.
Proprietatea publică nu are caracter personal.
Ea presupune folosirea bunurilor în comun; o persoană care utilizează un bun aflat în proprietate publică nu poate interzice altora să îl întrebuinţeze . Bunurile şi serviciile publice sunt oferite de către stat tuturor celor care au nevoie de ele.
Dreptul de proprietate este apărat de lege, care pedepseşte încălcarea lui.
Astfel se întâmplă în caz de furt , tâlhărie sau abuz în administrarea unor bunuri.
Drepturile nu pot exista fără responsabilităţi .
Dreptul de proprietate este garantat prin Constituţie , iar încălcarea lui se sancţionează.
Proprietatea publică este în principal proprietate statului. Dreptul de proprietate este dreptul de a dispune de un lucru în mod exclusiv şi absolut , în limitele stabilite de lege.
Statul democratic respectă şi protejează dreptul de proprietate. Atunci când el este încălcat , statul intervine prin măsuri cu caracter corectiv.
Proprietatea constituie o problemă esenţială a mecanis-mului social şi politic.
Aspectul moral al proprietăţii intervine prin necesitatea cultivării unei atitudini adecvate faţă de avutul propriu , al altora şi faţă de cel public.
În programa şcolară se face apel la tipurile de proprietate: al meu , al tău, al nostru.
Copiii trebuie să înţeleagă că nimeni nu poate poseda decât ceea ce obţine prin efort propriu, că proprietatea este garantată în societate, prin exemple concrete la nivelul de înţelegere al copiilor , asigură o iniţiere în acest sens a viitorilor cetăţeni.
La toate vârstele , copiii ştiu ce le aparţine şi ce nu şi pot înţelege ce este un furt. Ei înţeleg mai greu ce semnificaţie are proprietate colectivă.
Pe plan psihologic, copiii sunt uşor posesivi, colecţionari, acaparatori chiar.
Dar în acelaşi timp, ei ştiu să fie generoşi cu cei pe care-i iubesc. Pe de altă parte , ei ştiu că un obiect încorporează şi valoare afectivă, de aceea îndrăgesc foarte mult darul.
Nu întotdeauna se poate schimba atitudinea copiilor faţă de proprietate , dar dacă-i stimulăm să reflecteze asupra unor aspecte privind proprietatea, se pregăteşte fondul perceptiv pentru înţelegerea ulterioară a acestei noţiuni.
Proprietatea poate fi sursă a răului existent în societate. Proprietatea generează invidie, rivalitate, lăcomie.
Este necesar să-i determinăm pe copii să descopere atitudini referitoare la posesie :
Avariţia, invidia, egoismul, acapararea, generozitatea, egalitatea şi să găsească mijloacele de apreciere, să formuleze judecăţi de valoare.
Vocabularul copiilor trebuie sa devena mai bogat cu cuvinte precum: proprietate, proprietar, a împrumuta, furt, domeniu public, bun colectiv, impozit, moştenire, testament, patrimoniu.
Existenţa sau nu a proprietăţii influenţează în mod hotărâtor relaţiile dintre oameni şi acţiunile pe care aceştia le iniţiază :
„Respectă proprietatea altuia!â€
„Nu îţi însuÅŸi un obiect care nu-Å£i aparÅ£ine fără consimţământul proprietaruluiâ€
„FoloseÅŸte cu grijă obiectele împrumutate ÅŸi înapoiază-le la timpâ€.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Oamenii trebuie să trăiască în libertate. Cetăţenii trebuie să aibă dreptul la conduite şi opinii proprii şi totodată să se bucure de securitate personală, a domiciliului şi a bunurilor pe care le posedă .
Proprietatea se defineÅŸte prin :
• Ansamblul bunurilor pe care le stăpâneşte o persoană, o familie sau o instituţie;
• Ansamblul drepturilor pe care o persoană , o familie sau o instituţie le are asupra unor bunuri;
• Raportul social privind dreptul unei persoane, familii sau ins tituţie asupra lucrurilor.
Bunurile se pot afla în proprietate privată ori în proprietate publică.
Proprietatea privată sau particulară are un caracter personal. Proprietarul are controlul deplin asupra bunurilor pe care le posedă, putând interzice altor persoane să le întrebuinţeze.
Proprietatea publică nu are caracter personal.
Ea presupune folosirea bunurilor în comun; o persoană care utilizează un bun aflat în proprietate publică nu poate interzice altora să îl întrebuinţeze . Bunurile şi serviciile publice sunt oferite de către stat tuturor celor care au nevoie de ele.
Dreptul de proprietate este apărat de lege, care pedepseşte încălcarea lui.
Astfel se întâmplă în caz de furt , tâlhărie sau abuz în administrarea unor bunuri.
Drepturile nu pot exista fără responsabilităţi .
Dreptul de proprietate este garantat prin Constituţie , iar încălcarea lui se sancţionează.
Proprietatea publică este în principal proprietate statului. Dreptul de proprietate este dreptul de a dispune de un lucru în mod exclusiv şi absolut , în limitele stabilite de lege.
Statul democratic respectă şi protejează dreptul de proprietate. Atunci când el este încălcat , statul intervine prin măsuri cu caracter corectiv.
Proprietatea constituie o problemă esenţială a mecanis-mului social şi politic.
Aspectul moral al proprietăţii intervine prin necesitatea cultivării unei atitudini adecvate faţă de avutul propriu , al altora şi faţă de cel public.
În programa şcolară se face apel la tipurile de proprietate: al meu , al tău, al nostru.
Copiii trebuie să înţeleagă că nimeni nu poate poseda decât ceea ce obţine prin efort propriu, că proprietatea este garantată în societate, prin exemple concrete la nivelul de înţelegere al copiilor , asigură o iniţiere în acest sens a viitorilor cetăţeni.
La toate vârstele , copiii ştiu ce le aparţine şi ce nu şi pot înţelege ce este un furt. Ei înţeleg mai greu ce semnificaţie are proprietate colectivă.
Pe plan psihologic, copiii sunt uşor posesivi, colecţionari, acaparatori chiar.
Dar în acelaşi timp, ei ştiu să fie generoşi cu cei pe care-i iubesc. Pe de altă parte , ei ştiu că un obiect încorporează şi valoare afectivă, de aceea îndrăgesc foarte mult darul.
Nu întotdeauna se poate schimba atitudinea copiilor faţă de proprietate , dar dacă-i stimulăm să reflecteze asupra unor aspecte privind proprietatea, se pregăteşte fondul perceptiv pentru înţelegerea ulterioară a acestei noţiuni.
Proprietatea poate fi sursă a răului existent în societate. Proprietatea generează invidie, rivalitate, lăcomie.
Este necesar să-i determinăm pe copii să descopere atitudini referitoare la posesie :
Avariţia, invidia, egoismul, acapararea, generozitatea, egalitatea şi să găsească mijloacele de apreciere, să formuleze judecăţi de valoare.
Vocabularul copiilor trebuie sa devena mai bogat cu cuvinte precum: proprietate, proprietar, a împrumuta, furt, domeniu public, bun colectiv, impozit, moştenire, testament, patrimoniu.
Existenţa sau nu a proprietăţii influenţează în mod hotărâtor relaţiile dintre oameni şi acţiunile pe care aceştia le iniţiază :
„Respectă proprietatea altuia!â€
„Nu îţi însuÅŸi un obiect care nu-Å£i aparÅ£ine fără consimţământul proprietaruluiâ€
„FoloseÅŸte cu grijă obiectele împrumutate ÅŸi înapoiază-le la timpâ€.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, scolari, proprietate, acaparare, posesie, vocabular, dreptate, libertate, egalitate |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 29 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :