Statistics:
Visits: 1,289 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Modalitati de optimizare a unor probleme de fizica
Q: | Intreaba despre Modalitati de optimizare a unor probleme de fizica |
Problemele de extremum formează o categorie aparte în cadrul mai general al problemelor de optimizare. Până nu demult aceste probleme erau dezvoltate mai ales de către matematicieni, deoarece problemele în cauză, denumite de maxim şi minim reprezintă o excelentă posibilitate pentru aplicarea calculului diferenţial în practică. In ultimul timp fizica tratează mai atent problemele de optimizare, inclusiv cele de extremum.
In rezolvarea acestora, intervine în mod expres pe lângă aplicarea imor metode de calcul şi efectuarea unor operaţii de dificultate sporită, cum ar fi:
- determinarea valorilor extreme ale unor mărimi fizice care sunt funcţii de o altă mărime fizică sau geometrică
- reprezentarea graficÃ„Æ ’ a unei mărimi fizice ca o funcÅ£ie de altă mărime fizică sau geometrică
- generalizarea mai multor rezultate deţinute în problemele particulare într-o primă reunire a acestora într-o problemă generală
- discutarea fenomenelor ce au loc într-o problemă după valorile mărimilor fizice, după valorile fizice şi geometrice care intervin
- folosirea în calcule a unor mărimi şi operaţii matematice mai dificile, accesibile ultimilor ani de liceu.
In problemele de maxim şi minim apar în decursul rezolvării una sau mai multe mărimi fizice ce depind de o altă mărime fizică sau geometrică din aceeaşi problemă considerată ca variabilă independentă. Prin enunţ se cere să se determine extremele mărimilor funcţiei.
După exprimarea mărimii a cărei extremum se cere, în funcţie de mărimea considerată variabilă, se efectuează derivata primei în raport cu cea de-a doua.
Din anularea derivatei rezultă una sau mai multe valori ale variabilei care se introduc în expresia mărimii funcţie determinând astfel valorile extreme ale acesteia din urmă.
Tabloul de variaţii al mărimii-funcţie, reprezentarea sa grafică sau sensul derivatei a doua pentru valorile variabilei ce anulează prima derivată decid dacă extremul căutat este un minim sau maxim.
Dacă noţiunea de derivată nu este cunoscută rezolvarea problemei de extremum presupune artificii bazate pe proprietăţi ale trinomului de gradul II pe natura şi semnul rădăcinilor în funcţie de discriminant, pe proprietăţile funcţiilor trigonometrice mărginite (sin si cos), prin utilizarea unor inegalităţi celebre.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
In rezolvarea acestora, intervine în mod expres pe lângă aplicarea imor metode de calcul şi efectuarea unor operaţii de dificultate sporită, cum ar fi:
- determinarea valorilor extreme ale unor mărimi fizice care sunt funcţii de o altă mărime fizică sau geometrică
- reprezentarea graficÃ„Æ ’ a unei mărimi fizice ca o funcÅ£ie de altă mărime fizică sau geometrică
- generalizarea mai multor rezultate deţinute în problemele particulare într-o primă reunire a acestora într-o problemă generală
- discutarea fenomenelor ce au loc într-o problemă după valorile mărimilor fizice, după valorile fizice şi geometrice care intervin
- folosirea în calcule a unor mărimi şi operaţii matematice mai dificile, accesibile ultimilor ani de liceu.
In problemele de maxim şi minim apar în decursul rezolvării una sau mai multe mărimi fizice ce depind de o altă mărime fizică sau geometrică din aceeaşi problemă considerată ca variabilă independentă. Prin enunţ se cere să se determine extremele mărimilor funcţiei.
După exprimarea mărimii a cărei extremum se cere, în funcţie de mărimea considerată variabilă, se efectuează derivata primei în raport cu cea de-a doua.
Din anularea derivatei rezultă una sau mai multe valori ale variabilei care se introduc în expresia mărimii funcţie determinând astfel valorile extreme ale acesteia din urmă.
Tabloul de variaţii al mărimii-funcţie, reprezentarea sa grafică sau sensul derivatei a doua pentru valorile variabilei ce anulează prima derivată decid dacă extremul căutat este un minim sau maxim.
Dacă noţiunea de derivată nu este cunoscută rezolvarea problemei de extremum presupune artificii bazate pe proprietăţi ale trinomului de gradul II pe natura şi semnul rădăcinilor în funcţie de discriminant, pe proprietăţile funcţiilor trigonometrice mărginite (sin si cos), prin utilizarea unor inegalităţi celebre.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: fizica, probleme, optimizare |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 17 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :