FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,855
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Investigarea relatiei scoala-familie

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Investigarea relatiei scoala-familie

 Q:   Intreaba despre Investigarea relatiei scoala-familie       
Scoala si familia sunt cei doi piloni de rezistenta ai educatiei, iar intre acestia si mediul extrascolar sau extrafamiliar penduleaza copilul, obiect si subiect al educatiei.

Colaborarea scolii cu familia trebuie sa se axeze in mod firesc pe calitatea educatiei: obiective superioare, cai si mijloace superioare. In acest scop, am intreprins o cercetare experimentala, urmarind studierea posibilitatilor concrete de optimizare a comunicarii scoala-familie si a consecintelor pe care aceasta optimizare le implica. Cercetarea a parcurs urmatoarele trei etape ale unui an scolar:

- etapa documentarii teoretice si a sintezei datelor furnizate de demersul investigativ de factura constatativa, fapt ce a condus la formularea ipotezelor experimentale;
- etapa esantionarii populatiei stu diate;
- etapa realizarii designului experimental, respectiv a proiectarii etapelor de pretest, experiment propriu-zis, posttest si a continutului acestora.

In mod concret, investigarea s-a realizat pe baza activitatii desfasurate in cadrul lectoratelor cu parintii si a studiului de caz la clasele a IV-a, cuprinzand clase experiment “e” si clase de control “C”.
Din temele dezbatute in cadrul lectoratelor amintim: minciuna la copii, timiditatea excesiva, egoismul, de ce vin unii copii incruntati la scoala, insuccesele scolare.
Chestionarele propuse in cele doua etape (atat pentru parinti, cat si pentru copii) au evidentiat diferente de ordin cantitativ si calitativ.
Dam spre exemplificare un chestionar pentru parinti, realizat in etapa demersului investigativ.



Chestionar pentru parinti
1. Va intrebati in fiecare zi copilul despre ce s-a intamplat la scoala ?
• Intotdeauna.
• De cele mai multe ori.
• Rareori.
• Niciodata.
2. Se intampla des ca parerea/atitudinea dumneavoastra fata de copil sa nu fie in concordanta cu cea a invatatoarei ?
• Da.
• Nu.
• Nu stiu.
3. Este necesar sa insiste copilul dumneavoastra pentru a participa la sedintele cu parintii ?
• Da.
• Nu.
• Uneori.
4. Tineti cont de parerea invatatoarei ?
• Intotdeauna.
• De cele mai multe ori.
• Rareori.
• Niciodata.
5. Credeti ca e important sa mergeti la scoala din cand in cand si sa va interesati de copilul dumneavoastra ?
• Da.
• Nu.
• Nu stiu.
6. Care credeti ca este cea mai buna metoda prin intermediul careia invatatoarea ar trebui sa tina legatura cu dumneavoastra ?
• Bilete.
• Telefoane.
• Sedinte.
• Lectorate.
• Intalnirile individuale.
• Altele (mentionati care).
7. Invatatoarea reprezinta pentru dumneavoastra:
• Un colaborator.
• Un sprijin.
• Un indrumator pentru copil.
• Un prestator de servicii.
• Un specialist.
8. Implicarea dumneavoastra in activitatea scolara a copilului este:
• Un drept.
• O obligatie.
9. In ce fel a evoluat relatia dumneavoastra cu scoala in urma lectoratelor cu parintii ?
• Relatia nu s-a imbunatatit.
• Inteleg mai bine problemele copilului si ma implic in rezolvarea lor.
• Prezenta la lectorate mi-a imbunatatit relatia directa cu invatatoarea.
• Participarea la lectorate mi-a creat deprinderea de a pastra legatura cu scoala.
10. Atunci cand acasa apar probleme care ar putea afecta situatia scolara a copilului, o informati pe invatatoare despre aceste probleme ?
• Intotdeauna.
• Depinde de natura problemelor.
• Rareori.
• Niciodata.

Redam mai jos interpretarea a doi dintre itemii chestionarului.

7. Invatatoarea reprezinta pentru dumneavoastra:
• Un colaborator
E=28,5% C=20,1%
• Un sprijin
E=6,7% C=9,7%
• Un indrumator pentru copil
E=25,6 % C=22,8%
• Un prestator de servicii
E=16,5% C=18,5%
• Un specialist
E=22,7% C=28,9%

9. In ce fel a evoluat relatia dumneavoastra cu scoala in urma lectoratelor cu parintii ?
• Relatia nu s-a imbunatatit.
E=6,7%
• Inteleg mai bine problemele copilului si ma implic in rezolvarea lor.
E=43,5%
• Mi-a imbunatatit relatia directa cu invatatoarea.
E=22,5%
• Mi-a creat deprinderea de a pastra legatura cu scoala.
E=27,5%

Concluzii :

• Alegand o tematica interesanta si modalitati adecvate de dezbatere, participarea parintilor la lectorate va fi benefica.
• Vom putea folosi intens parintii in rezolvarea diferitelor probleme ale clasei sau ale scolii.
• Vom putea ridica astfel calitatea educatiei.
Referinte:
Baban, Adriana, (2001), Consiliere educationala, Ed. Universitara Clujeana, Cluj-Napoca.
Berge, Andrei, (1968), Defectele copilului, E.D.P., Bucuresti.
Neacsu, Ioan, (1978), Motivatie si invatare, E.D.P., Bucuresti.


Tag-uri: investigare, scoala, familie, relatie, colaborare



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 25 January '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :