FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 821
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Mjiloace de combatere a violentei scolare cauzate de televiziune

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Mjiloace de combatere a violentei scolare cauzate de televiziune

 Q:   Intreaba despre Mjiloace de combatere a violentei scolare cauzate de televiziune       
Mjiloace de combatere a violentei scolare cauzate de televiziune Cresterea fara precedent a cazurilor de violenta din scoli este un motiv de ingrijorare pentru toti factorii educativi.

Ultimul studiu realizat de specialistii Institutului de Stiinte ale Educatiei pune in evidenta urmatoarele aspecte:
- in 90,8% din scolile generale ale Romaniei se manifesta violenta intre elevi, in 38% elevii fiind violenti fata de profesori, in 26,8% cazuri profesorii fiind violenti fata de elevi.

Cauzele comportamentului agresiv al copiilor si adolescentilor sunt multiple. O parte dintre ele au fost realizate chiar de catre elevi intr-un sondaj de opinie realizat de catre CNA si dat publicitatii in decembrie 2005.

Majoritatea elevilor chestionaţi cred ca şcoala are cea mai mare influenta in ceea ce priveşte însuşirea unor valori civice si socio-profesion ale ca: libertatea de expresie, creativitatea, competenta, comportamentul activ, cultura civica, spiritul de competiţie, formarea culturala, succesul, patriotismul. Deci, sursa violentei din scoli nu este reprezentata de valori promovate aici sau in modelele de comportament pe care profesorii le propun elevilor.

Familia apare in opinia elevilor drept păstrătoare a unor valori etico-morale fundamentale precum adevărul si respectul, compasiunea si generozitatea. Ele sunt apreciate de toate categoriile de elevi ca fiind invatate de la familie in proporţie de 64% pentru adevăr si de 76% pentru respect.

Conform aceluiaşi sondaj al CNA, 67% dintre elevii de şcoala primara, 77,1% dintre cei de gimnaziu si 75% dintre liceeni au declarat ca urmăresc programele televizate, in medie, cate 3 ore pe zi si chiar mai mult in week-end. Elevii de toate vârstele asociază televiziunea cu vedetismul, sexualitatea, lipsa de scrupule, violenta (intre 67-77%), vulgaritatea/agresivitatea (intre 55-66%), minciuna, senzaţionalul, imbogatirea. Aproape 34% dintre elevii chestionaţi au declarat ca scenele de violenta ii îngrozesc si le induc un sentiment de nesiguranţa, intre 4-11% au tulburări de somn, mai ales cei din categoria de vârsta 7-10 ani, iar aproximativ 4% considera ca actele de violenta vizionate ii ajuta sa acţioneze in acelaşi fel in relaţiile cu alţii.

Cum putem combate aceasta cultura dominata de violenta?

In primul rând, trebuie sa conştientizam dimensiunile fenomenului si efectele sale negative asupra comportamentului copiilor (evident, alături de alte cauze).

In al doilea rând, rezolvarea problemei -violenta scolara- nu se poate realiza decât prin efortul comun al tuturor factorilor implicaţi in educaţie,cei mai importanţi fiind şcoala si familia. Parteneriatul familie-şcoala are in acest context un rol foarte important.

In practica şcolara exista mai multe modalitati de colaborare a invatatorilor cu familiile elevilor:

- şedinţe cu părinţii –cadrul organizat al unor analize riguroase asupra influentei exercitate de diferiţi factori, printre care si televiziunea asupra copiilor.
- lecţiile si serbările ţinute in fata părinţilor permit familiei sa vadă manifestările elevilor, rezultatele muncii lor, trăirile si comportamentul acestora; aceste activitati vor fi urmate de analize bazate pe discuţii sincere, stima, cointeresare in obţinerea eficientei maxime in educarea copilului.
- vizitele la domiciliul elevilor sunt momente in care se realizează o cunoaştere amănunţita a împrejurărilor de viata pe care le traiste copilul. Acum pot fi discutate si probleme legate de prezenta TV in viata sa.

Invatatorul va afla care sunt motivele pentru care membrii familiei se
uita la TV. Va face diferenţa intre motivele de lunga durata si cele momenta-
ne (de exemplu de alternativa pentru timpul liber sau comportamentul părinţilor).
Părinţii vir fi sfatuiti in privinţa rolului TV in viata de zi cu zi a copilului:

1. Interdictiile
* Generează lupta pentru putere dintre adulţi si copii
* Scot la iveala rezistenta copiilor
* Dau naştere la proteste
* Nu reduc orele petrecute in fata TV

2. Programul zilnic
* TV nu se substituie programului zilnic
* Durata de vizionare limitata in concordanta cu celelalte activitati

3. Pozitionare
TV nu trebuie sa fie in centrul spaţiului de locuit ci intr-un colt liniştit, aşezarea sa semnalând ca nu ocupa un loc central in viata familiei

4 . Selectia
*Alegerea emisiunilor pentru copii pe un anumit interval
*Negocierea care si cate emisiuni pot fi urmărite

5. Mijloc de informare
* TV nu este o recompensa
* Nu este pedeapsa, nici babysitter

6. Colectivitate
*Copiii nu trebuie sa vizioneze singuri programe TV
*De cate ori se poate, partenerii copiilor sa fie tot copii, pentru ca nivelul acestora de receptare e mai bun decât al adulţilor

7. Discutiile
* Părinţii sa renunţe la interogare, ameninţare, ridiculizare in fata TV

8.Prelucrarea
* Copiii vad si receptează altfel emisiunile decât adulţii, de aceea
mai repede cele văzute prin munca si gesturi. Ei au nevoie de dinamism in fata TV pentru a se decongestiona de frica, de agresivitate

9. Reprelucrarea
* Copiii au nevoie de timp, durata fiind variabila la fiecare copil in funcţie de cat de puternic este acesta afectat emoţional

* Adulţii trebuie sa aştepte pana când copilul se oferă el însuşi sa discute. Cei mari nu trebuie sa-si ascund aparerile, ci sa participe activ si sa discute cu copilul.

Cadrul didactic trebuie sa acţioneze pentru combaterea efectelor negative ale TV asupra comportamentului elevilor si prin educarea acestora in spiritul prieteniei si tolerantei.

Inca de la cele mai fragede vârste, elevii trebuie ca libertatea reprezintă atributul cel mai de preţ al omului. Copilul trebuie sa inteleaga ca nu-si poate alege singur conduita, deoarece libertatea sa de acţiune ar putea restrânge libertatea aproapelui sau. El va fi invitat sa acţioneze doar după ce cere sfatul părintelui sau al cadrelor didactice. Va respecta regulile grupului in care a intrat-clasa. I se vor oferi modele pozitive de comportament, vor fi orientaţi in alegerea prietenilor. In acest sens se pot folosi textele din manuale, jocurile de rol, dramatizările.

Iată câteva dintre jocurile pe care le-am folosit:

*Prietenul imaginar-copiii si imagineaza ca ajung la o casa, la un prieten de care vor discuta

*Floarea fermecata-Elevii isi transmit unul altuia o floare, spunând o calitate a unui prieten

*Scrisori de la prietenii mei-corespondenta intre elevii din şcoala sau din afara ei

De asemenea, activităţile desfăşurate in perechi, in grup au eficienta sporita deoarece conduc la relaţii de colaborare, cooperare, buna înţelegere, toleranta.

In clasele a III-a si a IV-a la sfârşitul capitolului „Relaţiile dintre oameni in cadrul grupului” se pot da teste, pentru ca Invatatorul sa cunoască modul in care elevii percep anumite situaţii privind relaţiile de prietenie. De exemplu:

1. Ce este prietenia?
2. Ce aştepţi de la un prieten?
3. Prietenii tai sunt la fel ce tine sau diferiţi?

Se pot realiza si proiecte („Prietenul adevărat”, „Copilăria”, etc.), povestioare create si publicate in revistele şcolare.
De-a lungul scolaritatii copiii vor fi invatati ca, trăind intr-o colectivitate, au anumite îndatoriri fata de alţii, ca problemele lor devin probleme ale grupului.

De asemenea, vor înţelege ca îndeplinirea unor îndatoriri nu este un lucru greu, daca, de mici, încearcă sa respecte, sa ajute, sa fie politicoşi cu cei din jur.

Părinţii vor fi permanent implicaţi in viata scolii, [participând alături de copii la diverse activitati (spectacole, serbări, întâlniri cu elevi de la alte scoli, concursuri, excursii).

In concluzie parteneriatul familie-şcoala are importanta hotărâtoare in combaterea violentei şcolare.

In fiecare din noi, adulţii, orice vârsta am avea, exista un copil.
Nu-l suprimaţi! Lăsaţi-l sa respire! Daţi-i viata! Ajutaţi-l! Uitaţi pen-tru o clipa cine sunteţi si redeveniţi copii.Aici, pe planeta copilăriei vei redescoperi adevărul, frumuseţea si dragostea..Jucati-va alături de copii! Prin joc transmitem afectiv si cognitiv interesul pentru cunoas-tere,pentru acţiune, pentru frumosul natural si uman.
Educatorii si elevii au un singur profesor comun: DRAGOSTEA.
sursa imaginii : clipartheaven.com


Tag-uri: combatere, scoala, violenta, televiziune, agresivitate



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 22 January '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :