Statistics:
Visits: 3,250 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Jocul de rol in activitatea de la gradinita
Q: | Intreaba despre Jocul de rol in activitatea de la gradinita |
Integrarea organica a jocului de rol in activitatea de invatare a scolarilor mici este de natura sa contribuie la realizarea unor importante obiective ale formarii personalitatii copilului. Scolarul mic trebuie sa simta ca este acceptat asa cum este,ca se doreste intalnirea cu el, ca vine la scoala sa desfasoare o activitate ce-i solicita efort in cooperarea cu ceilalti copii,cu educatorul, intr-o atmosfera de securitate, de bucurie sin u numai sa reproduca in competitii cu ceilalti, ceea ce a invatat.
Invatarea prin efort personal si in grup, prin manifestarea independentei in actiune, gandire si exprimare, insotita de bucurie si satisfactie, va fi temeinica si va genera noi interese de cunoastere. Prin folosirea jocului de rol se poate instaura un climat favorabil conlucrarii fructuas e intre copii in rezolvarea sarcinilor jocului, se creeaza o tonalitate afectiv pozitiva de intelegere si existenta in respectarea regulilor,se stimuleaza dorinta copiilor de participare. In joc, invatatorul poate sugera copiilor sa incerce sa exploreze mai multe alternative, se poate integra in grupul de elevi in scopul clarificarii unor directii de actiune sau pentru selectarea celor mai favorabile solutii.
Prin intermediul jocului de rol se pot asimila noi informatii, se pot verifica si consolida anumite cunostiinte, priceperi si deprinderi, se pot dezvolta capacitate cognitive, affective si volitive ale copiilor, se pot educa trasaturi ale personalitatii creatoare, se pot asimila modele de relatii interpersonale, se pot forma atitudini si convingeri.
Copiii pot invata sa utilizeze bine informatiile in mod democratic, timpul, spatial si materialele puse la dispozitie, li se poate dezvolta spiritual de observatie, spiritual critic si autocritic, capacitatea anticipativ-predictiva, divergenta si convergenta gandirii, flexibilitatea si fluiditatea. Poate fi solicitata capacitatea elevilor de a se orienta intr-o anumita situatie, de a pune solutii, de a le analiza si opta corecta,de a extrapola consecintele unei situatii concrete, de a interpreta si evalua anumite experiente, fenomene,etc.
Manifestand creativitate, invatatorul va determina avantul libertatii si creativitatii elevilor sai, va realize echilibrul intre preocuparile pentru formarea gandirii logice, rationale, depasind intelegerea ingusta, eronata, potrivit careea libertatea de manifestare si creatie a copiilor se dezvolta spontan. Aplicand cu pricepere jocul de rol, invatatorul trebuie sa poata valorifica unele din bogatele resurse formative-educative ale acestuia in angajarea personalitatii copilului de a desfasura o activitate ce solicita effort sustinut, dar intr-o atmosfera de cooperare si intelegere.
Invatarea este o activitate serioasa, ce solicita efort voluntar pentru punerea in actiune a disponibilitatilor interne ale psihicului.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Invatarea prin efort personal si in grup, prin manifestarea independentei in actiune, gandire si exprimare, insotita de bucurie si satisfactie, va fi temeinica si va genera noi interese de cunoastere. Prin folosirea jocului de rol se poate instaura un climat favorabil conlucrarii fructuas e intre copii in rezolvarea sarcinilor jocului, se creeaza o tonalitate afectiv pozitiva de intelegere si existenta in respectarea regulilor,se stimuleaza dorinta copiilor de participare. In joc, invatatorul poate sugera copiilor sa incerce sa exploreze mai multe alternative, se poate integra in grupul de elevi in scopul clarificarii unor directii de actiune sau pentru selectarea celor mai favorabile solutii.
Prin intermediul jocului de rol se pot asimila noi informatii, se pot verifica si consolida anumite cunostiinte, priceperi si deprinderi, se pot dezvolta capacitate cognitive, affective si volitive ale copiilor, se pot educa trasaturi ale personalitatii creatoare, se pot asimila modele de relatii interpersonale, se pot forma atitudini si convingeri.
Copiii pot invata sa utilizeze bine informatiile in mod democratic, timpul, spatial si materialele puse la dispozitie, li se poate dezvolta spiritual de observatie, spiritual critic si autocritic, capacitatea anticipativ-predictiva, divergenta si convergenta gandirii, flexibilitatea si fluiditatea. Poate fi solicitata capacitatea elevilor de a se orienta intr-o anumita situatie, de a pune solutii, de a le analiza si opta corecta,de a extrapola consecintele unei situatii concrete, de a interpreta si evalua anumite experiente, fenomene,etc.
Manifestand creativitate, invatatorul va determina avantul libertatii si creativitatii elevilor sai, va realize echilibrul intre preocuparile pentru formarea gandirii logice, rationale, depasind intelegerea ingusta, eronata, potrivit careea libertatea de manifestare si creatie a copiilor se dezvolta spontan. Aplicand cu pricepere jocul de rol, invatatorul trebuie sa poata valorifica unele din bogatele resurse formative-educative ale acestuia in angajarea personalitatii copilului de a desfasura o activitate ce solicita effort sustinut, dar intr-o atmosfera de cooperare si intelegere.
Invatarea este o activitate serioasa, ce solicita efort voluntar pentru punerea in actiune a disponibilitatilor interne ale psihicului.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: joc, rol, educatie, gradinita, educatoare, scolari mici, activitate, personalitate, formare |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 04 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :