Statistics:
Visits: 3,571 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Educatia Morala si Educatia Religios-Morala
Q: | Intreaba despre Educatia Morala si Educatia Religios-Morala |
EDUCAŢIA MORALĂ implică ideea de „complexitate“, deoarece fenomenul moral în sine implică trebuinţele şi relaţiile morale, individuale sau de grup, moravurile sau deprinderile morale; acestea fac parte din structura fenomenului moral, la care se adaugă şi nivelurile constitutive ale comportamentului uman. Personalitatea activă şi creatoare a omului, formată prin educaţie trebuie să fie armonioasă, capabilă să exercite rolurile cu care societatea o investeşte, să se dezvolte liber şi integral.
- Majoritatea pedagogilor consideră că personalitatea aceasta activă,
armonioasă şi creatoare, care se dezvoltă liber şi integral, trebuie să fie AUTONOMĂ(în om,nu în afara lui). Omul est e în acelaşi timp şi propriul său legiuitor şi propriul său supus.
În morala creştină, omul nu este creatorul propriei sale fiinţe (căci Dumnezeu
este creatorul omului) şi nici al raţiunii existenţei sale, deci nu poate fi propriul său legiuitor moral şi nici creatorul orânduirii morale în cadrul căreia el îşi desfăşoară activitatea. Din punct de vedere creştin-ortodox, legea morală este HETERONOMĂ (în afara omului), aceasta fiind de fapt o TEONOMIE (în Dumnezeu), deoarece Dumnezeu este, în ultimă analiză, izvorul tuturor legilor morale.
- Morala creştin-ortodoxă respectă libertatea de gândire şi de acţiune a
fiecărui om; nimeni nu obligă pe nimeni să adere forÅ£at la o morală sau alta, nimeni nu obligă pe nimeni să CREADÄ‚ în Dumnezeu ÅŸi SÄ‚ RESPECTE legile sale morale. Dacă respecÅ£i legea morală a lui Dumnezeu, nu înseamnă că eÅŸti “fanaticâ€. Dacă a respecta â€Decalogul†şi “Legea iubirii†este fanatism religios, atunci ar trebui or să se redefinească termenul â€fanatismâ€, ori să se răstoarne întregul sistem de valori cultural-creÅŸtine.
- Omul alege LIBER să respecte legile lui Dumnezeu prin propria sa voinţă ÅŸi nu prin constrângere. La ÅŸcoală, elevului i se prezintă învăţătura creÅŸtin-ortodoxă depre Dumnezeu ÅŸi despre legile sale morale, însă el nu este CONSTRÂNS să le ÅŸi accepte ! Elevul va hotărî dacă va accepta, la sfârÅŸitul acÅ£iunii actului educativ (educaÅ£ional), învăţătura de credinţă despre Dumnezeu ÅŸi Legile Sale Morale; numai el va hotărâ dacă va trăi ÅŸi se va comporta din punct de vedere moral â€religios†sau “nonreligiosâ€. De aceea elevul, omul, trebuie să fie educat “moral†şi “religios-moralâ€: pentru a-ÅŸi putea manifesta dreptul de alegere. Cunoscând, elevul poate alege: modul de interpretare a lumii ÅŸi a vieÅ£ii, în care poate trăi ca om pe această lume, între BINE ÅŸi RÄ‚U.Pentru că poÅ£i trăi ÅŸi educat moral într-un sens religios, dar poÅ£i trăi educat moral ÅŸi în sens nereligios, trebuie să cunoÅŸti “realitatea†morală a ambelor sensuri, pentru a putea alege.
DiferenÅ£a dintre cele două sensuri ale educaÅ£iei morale (religioase sau laice) este -dacă putem spune astfel- în punctele de “referinţăâ€:
- morală laică-se raportează la experienţa generală de viaţă a oamenilor şi
experienţa moral- individuală a acestora;
- morală religioasă- se raportează la Dumnezeu-Omul Mântuitorul Iisus
-Hristos-model desăvârşit al moralei creştine- şi în acelaşi timp la modul moral raţional de viaţă al omului în relaţia lui cu Dumnezeu,cu semenii şi cu sine însuşi.
Putem deci aprecia că între cele două este doar distincţie, nu opoziţie.
Nu pledăm pentru o educaÅ£ie (strictă ÅŸi constângătoare) obligatoriu religios-morală, cât pledăm pentru înÅ£elegerea necesităţii ÅŸi posibilităţi ca prin aceasta să încercăm să-i facem pe copii (elevi-tineri)mai buni, mai înÅ£elepÅ£i, mai drepÅ£i. Temeiul comportamentului moral-religios este respectarea Legii morale a Lui Dumnezeu-“Decalogulâ€, “Fericirile†şi “Legea iubirii†; cel care crede în Dumnezeu, îl iubeÅŸte pe Dumnezeu ÅŸi-i respectă poruncile, care i-au fost date omului , nu ca pe un chin, ci ca un îndreptar, pentru viaţă în iubire nesfârÅŸită a lui Dumnezeu faţă de om. Abia după ce, prin cunoaÅŸterea învăţăturii despre Dumnezeu ÅŸi a Legii Sale morale, omul, prin propria sa voinţă ÅŸi din iubire pentru Dumnezeu, acceptă respectarea poruncilor lui Dumnezeu ÅŸi le integrează în propriul comportament, aplicându-le în relaÅ£iile cu semeni, putem spune că omul se uneÅŸte tainic, mistic, după har, cu Dumnezeu. La contemplaÅ£ia lui Dumnezeu se ajunge prin respectarea Legilor Morale ale lui Dumnezeu ÅŸi nu invers.
În şcoala românească azi trebuie să lăsăm elevul să aibă acces şi la educaţia moral-religioasă şi la educaţia morală laică.
Deşi valorile morale în religia creştină se fundamentează, în/ pe Dumnezeu, viaţa morală rămâne ceea ce este în esenţa sa: realizarea liberă a valorilor morale, căci credinciosul rămâne cu libertatea sa de a alege. Termenii de personalitate morală creştină şi libertate, conlucrează şi se întrepătrund reciproc :“omul are două aripi: harul şi libertatea†şi pe amândouă le are de la Dumnezeu.
Fiinţa moralităţii în religia creştină îndreptăţeşte o concepţie teonomă, fiindcă persoana noastră nu împlineşte o lege străină nouă, ci legea propriei noastre fiinţe. Omul credincios cunoaşte şi respectă astfel valorile şi normele date de Creatorul său şi prin aceasta ascultă de poruncile Acestuia, dar nu împotriva naturii sale, ci tocmai în conformitate cu ea. Pentru creştin, binele moral este inseparabil de noţiunea de Dumnezeu, deci a face bine este sinonim cu a face voia lui Dumnezeu, din iubire pentru Dumnezeu,aproapele, sine. Educaţia este un fenomen pur omenesc; animalele pentru a deveni ceea ce sunt, nu au nevoie de educaţie, dar omul, pentru a deveni OM, trebuie să capete o educaţie corespunzătoare. Educaţia este asociată omenescului, exlude hazardul, pentru a se înfăptui urmăreşte realizarea unui scop liber ales şi în ea stă un element fundamental: legătura SPIRITUALĂ dintre OM şi OM. Factorii esenţiali într-o asemenea legătură rămăn iubirea, încrederea şi libertatea.
Din punct de vedere creştin-ortodox, educaţia religios morală încearcă să perfecţioneze omul, creaţie a lui Dumnezeu, în cu şi prin Hristos, Dumnezeu-Omul. Ca şi Creaţia absolută, ea(educaţia) se bazează pe dragostea dintre oameni. Din dragoste izvorăşte încrederea, iar acolo unde este iubire şi încredere izvorăşte LIBERTATEA. Fără libertate, nu poate exista viaţa morală (Libertatea înţeleasă ca disciplină spiritualizată).
Educaţia religios-morală creştină este o acţiune specific umană, care se desfăşoară conştient de către un EDUCATOR, conform unui PLAN şi unei METODE bine precizate. Ea este susţinută de iubire, de încredere şi de HARUL lui Dumnezeu şi are drept scop realizarea caracterului religios-moral cu desăvârşirea lui în personalitatea creştină.
Educaţia este o acţiune care vizează întregul, armonia trup-suflet din om. Sufletul însă, ca esenţă spirituală şi deci superioară, stăpâneşte corpul şi-l conduce spre ţintele sau idealurile făurite de el sau descoperite de Dumnezeu. Prin educaţie se poate nădăjdui realizarea unităţii morale, unitate ce dirijează apoi în mod statornic viaţa şi toate acţiunile omului. Astfel se realizează şi caracterul moral.
Educaţia religioasă este o componentă a formării spirituale a omului,care presupune asimilarea şi operarea în viaţa de zi cu zi cu noţiuni ce ţin de cultura religioasă, de formarea în spiritul moralei creştine prin iubirea de Dumnezeu, de aproapele ,de sine. Religia creştină este un mod de viaţă şi doreşte să formeze la elevi anumite atitudini în faţa lumii,vieţii şi a morţii.În viaţa omului,educaţia religioasă poate aduce mai multă bunătate,echilibru şi rezistenţă în faţa problemelor curente, a dificultăţilor şi încercărilor. Sentimentul religios este o sursă de energie şi de putere morală,deoarece avem în faţă modelul perfecţiunii:Dumnezeu-Omul Iisus Hristos, Mântuitorul nostru.
Educaţia religioasă nu se confundă cu catehizarea şi exclude prozelitismul şi constrângerea.
EDUCAŢIA RELIGIOS-MORALĂ face loc unui element esenţial: harul lui Dumnezeu. Forţele omului şi încercările sale nu pot duce la împlinire nimic fără ajutorul lui Dumnezeu. Fiul Lui Dumnezeu S-a Întrupat şi cu scopul de a se face educator al oamenilor şi a dus la ultima desăvârşire şi chipul educatorului creştin. În El, cu El, prin El, prin urcarea la culmea unde a purtat El firea omenească pe calea schimbării şi neincetatei creşteri în duh, stă TAINA EDUCAŢIEI RELIGIOS-MORALE: TAINA JERTFEI CELUI MAI MARE PUSĂ ÎN RIDICAREA SPRE SINE A CELUI MAI MIC, TAINA RIDICĂRII LA DESĂVÂRŞIREA CREŞTINĂ.
Referinte :
1. Bontaş, Ioan, – „Pedagogie“, Ed. All, Buc. 1994
2. Călugăru, Dumitru, pr. prof. – „Catehetica“, manual pentru Institutele teologice, E.I.B.M. al B.O.R., Buc. 1984
3. CucoÅŸ, C.-“EducaÅ£ia religioasă.ConÅ£inut ÅŸi forme de realizareâ€,E.D.P.,Buc. 1996
4. Maciuc, Irina-“Introducere în studiul educaÅ£iei cu privire specială asupra educaÅ£iei religioaseâ€, Ed.Reportografiei Universităţii Craiova, Craiova 1999
5. Stoica, Marin,-„Pedagogie ÅŸi psihologieâ€, Ed. Gheorghe Alexandru, Craiova, 2002
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
- Majoritatea pedagogilor consideră că personalitatea aceasta activă,
armonioasă şi creatoare, care se dezvoltă liber şi integral, trebuie să fie AUTONOMĂ(în om,nu în afara lui). Omul est e în acelaşi timp şi propriul său legiuitor şi propriul său supus.
În morala creştină, omul nu este creatorul propriei sale fiinţe (căci Dumnezeu
este creatorul omului) şi nici al raţiunii existenţei sale, deci nu poate fi propriul său legiuitor moral şi nici creatorul orânduirii morale în cadrul căreia el îşi desfăşoară activitatea. Din punct de vedere creştin-ortodox, legea morală este HETERONOMĂ (în afara omului), aceasta fiind de fapt o TEONOMIE (în Dumnezeu), deoarece Dumnezeu este, în ultimă analiză, izvorul tuturor legilor morale.
- Morala creştin-ortodoxă respectă libertatea de gândire şi de acţiune a
fiecărui om; nimeni nu obligă pe nimeni să adere forÅ£at la o morală sau alta, nimeni nu obligă pe nimeni să CREADÄ‚ în Dumnezeu ÅŸi SÄ‚ RESPECTE legile sale morale. Dacă respecÅ£i legea morală a lui Dumnezeu, nu înseamnă că eÅŸti “fanaticâ€. Dacă a respecta â€Decalogul†şi “Legea iubirii†este fanatism religios, atunci ar trebui or să se redefinească termenul â€fanatismâ€, ori să se răstoarne întregul sistem de valori cultural-creÅŸtine.
- Omul alege LIBER să respecte legile lui Dumnezeu prin propria sa voinţă ÅŸi nu prin constrângere. La ÅŸcoală, elevului i se prezintă învăţătura creÅŸtin-ortodoxă depre Dumnezeu ÅŸi despre legile sale morale, însă el nu este CONSTRÂNS să le ÅŸi accepte ! Elevul va hotărî dacă va accepta, la sfârÅŸitul acÅ£iunii actului educativ (educaÅ£ional), învăţătura de credinţă despre Dumnezeu ÅŸi Legile Sale Morale; numai el va hotărâ dacă va trăi ÅŸi se va comporta din punct de vedere moral â€religios†sau “nonreligiosâ€. De aceea elevul, omul, trebuie să fie educat “moral†şi “religios-moralâ€: pentru a-ÅŸi putea manifesta dreptul de alegere. Cunoscând, elevul poate alege: modul de interpretare a lumii ÅŸi a vieÅ£ii, în care poate trăi ca om pe această lume, între BINE ÅŸi RÄ‚U.Pentru că poÅ£i trăi ÅŸi educat moral într-un sens religios, dar poÅ£i trăi educat moral ÅŸi în sens nereligios, trebuie să cunoÅŸti “realitatea†morală a ambelor sensuri, pentru a putea alege.
DiferenÅ£a dintre cele două sensuri ale educaÅ£iei morale (religioase sau laice) este -dacă putem spune astfel- în punctele de “referinţăâ€:
- morală laică-se raportează la experienţa generală de viaţă a oamenilor şi
experienţa moral- individuală a acestora;
- morală religioasă- se raportează la Dumnezeu-Omul Mântuitorul Iisus
-Hristos-model desăvârşit al moralei creştine- şi în acelaşi timp la modul moral raţional de viaţă al omului în relaţia lui cu Dumnezeu,cu semenii şi cu sine însuşi.
Putem deci aprecia că între cele două este doar distincţie, nu opoziţie.
Nu pledăm pentru o educaÅ£ie (strictă ÅŸi constângătoare) obligatoriu religios-morală, cât pledăm pentru înÅ£elegerea necesităţii ÅŸi posibilităţi ca prin aceasta să încercăm să-i facem pe copii (elevi-tineri)mai buni, mai înÅ£elepÅ£i, mai drepÅ£i. Temeiul comportamentului moral-religios este respectarea Legii morale a Lui Dumnezeu-“Decalogulâ€, “Fericirile†şi “Legea iubirii†; cel care crede în Dumnezeu, îl iubeÅŸte pe Dumnezeu ÅŸi-i respectă poruncile, care i-au fost date omului , nu ca pe un chin, ci ca un îndreptar, pentru viaţă în iubire nesfârÅŸită a lui Dumnezeu faţă de om. Abia după ce, prin cunoaÅŸterea învăţăturii despre Dumnezeu ÅŸi a Legii Sale morale, omul, prin propria sa voinţă ÅŸi din iubire pentru Dumnezeu, acceptă respectarea poruncilor lui Dumnezeu ÅŸi le integrează în propriul comportament, aplicându-le în relaÅ£iile cu semeni, putem spune că omul se uneÅŸte tainic, mistic, după har, cu Dumnezeu. La contemplaÅ£ia lui Dumnezeu se ajunge prin respectarea Legilor Morale ale lui Dumnezeu ÅŸi nu invers.
În şcoala românească azi trebuie să lăsăm elevul să aibă acces şi la educaţia moral-religioasă şi la educaţia morală laică.
Deşi valorile morale în religia creştină se fundamentează, în/ pe Dumnezeu, viaţa morală rămâne ceea ce este în esenţa sa: realizarea liberă a valorilor morale, căci credinciosul rămâne cu libertatea sa de a alege. Termenii de personalitate morală creştină şi libertate, conlucrează şi se întrepătrund reciproc :“omul are două aripi: harul şi libertatea†şi pe amândouă le are de la Dumnezeu.
Fiinţa moralităţii în religia creştină îndreptăţeşte o concepţie teonomă, fiindcă persoana noastră nu împlineşte o lege străină nouă, ci legea propriei noastre fiinţe. Omul credincios cunoaşte şi respectă astfel valorile şi normele date de Creatorul său şi prin aceasta ascultă de poruncile Acestuia, dar nu împotriva naturii sale, ci tocmai în conformitate cu ea. Pentru creştin, binele moral este inseparabil de noţiunea de Dumnezeu, deci a face bine este sinonim cu a face voia lui Dumnezeu, din iubire pentru Dumnezeu,aproapele, sine. Educaţia este un fenomen pur omenesc; animalele pentru a deveni ceea ce sunt, nu au nevoie de educaţie, dar omul, pentru a deveni OM, trebuie să capete o educaţie corespunzătoare. Educaţia este asociată omenescului, exlude hazardul, pentru a se înfăptui urmăreşte realizarea unui scop liber ales şi în ea stă un element fundamental: legătura SPIRITUALĂ dintre OM şi OM. Factorii esenţiali într-o asemenea legătură rămăn iubirea, încrederea şi libertatea.
Din punct de vedere creştin-ortodox, educaţia religios morală încearcă să perfecţioneze omul, creaţie a lui Dumnezeu, în cu şi prin Hristos, Dumnezeu-Omul. Ca şi Creaţia absolută, ea(educaţia) se bazează pe dragostea dintre oameni. Din dragoste izvorăşte încrederea, iar acolo unde este iubire şi încredere izvorăşte LIBERTATEA. Fără libertate, nu poate exista viaţa morală (Libertatea înţeleasă ca disciplină spiritualizată).
Educaţia religios-morală creştină este o acţiune specific umană, care se desfăşoară conştient de către un EDUCATOR, conform unui PLAN şi unei METODE bine precizate. Ea este susţinută de iubire, de încredere şi de HARUL lui Dumnezeu şi are drept scop realizarea caracterului religios-moral cu desăvârşirea lui în personalitatea creştină.
Educaţia este o acţiune care vizează întregul, armonia trup-suflet din om. Sufletul însă, ca esenţă spirituală şi deci superioară, stăpâneşte corpul şi-l conduce spre ţintele sau idealurile făurite de el sau descoperite de Dumnezeu. Prin educaţie se poate nădăjdui realizarea unităţii morale, unitate ce dirijează apoi în mod statornic viaţa şi toate acţiunile omului. Astfel se realizează şi caracterul moral.
Educaţia religioasă este o componentă a formării spirituale a omului,care presupune asimilarea şi operarea în viaţa de zi cu zi cu noţiuni ce ţin de cultura religioasă, de formarea în spiritul moralei creştine prin iubirea de Dumnezeu, de aproapele ,de sine. Religia creştină este un mod de viaţă şi doreşte să formeze la elevi anumite atitudini în faţa lumii,vieţii şi a morţii.În viaţa omului,educaţia religioasă poate aduce mai multă bunătate,echilibru şi rezistenţă în faţa problemelor curente, a dificultăţilor şi încercărilor. Sentimentul religios este o sursă de energie şi de putere morală,deoarece avem în faţă modelul perfecţiunii:Dumnezeu-Omul Iisus Hristos, Mântuitorul nostru.
Educaţia religioasă nu se confundă cu catehizarea şi exclude prozelitismul şi constrângerea.
EDUCAŢIA RELIGIOS-MORALĂ face loc unui element esenţial: harul lui Dumnezeu. Forţele omului şi încercările sale nu pot duce la împlinire nimic fără ajutorul lui Dumnezeu. Fiul Lui Dumnezeu S-a Întrupat şi cu scopul de a se face educator al oamenilor şi a dus la ultima desăvârşire şi chipul educatorului creştin. În El, cu El, prin El, prin urcarea la culmea unde a purtat El firea omenească pe calea schimbării şi neincetatei creşteri în duh, stă TAINA EDUCAŢIEI RELIGIOS-MORALE: TAINA JERTFEI CELUI MAI MARE PUSĂ ÎN RIDICAREA SPRE SINE A CELUI MAI MIC, TAINA RIDICĂRII LA DESĂVÂRŞIREA CREŞTINĂ.
Referinte :
1. Bontaş, Ioan, – „Pedagogie“, Ed. All, Buc. 1994
2. Călugăru, Dumitru, pr. prof. – „Catehetica“, manual pentru Institutele teologice, E.I.B.M. al B.O.R., Buc. 1984
3. CucoÅŸ, C.-“EducaÅ£ia religioasă.ConÅ£inut ÅŸi forme de realizareâ€,E.D.P.,Buc. 1996
4. Maciuc, Irina-“Introducere în studiul educaÅ£iei cu privire specială asupra educaÅ£iei religioaseâ€, Ed.Reportografiei Universităţii Craiova, Craiova 1999
5. Stoica, Marin,-„Pedagogie ÅŸi psihologieâ€, Ed. Gheorghe Alexandru, Craiova, 2002
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatia morala, educatia religios-morala, personalitate, religios, scoala |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 07 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :