Statistics:
Visits: 812 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cum trebuie luate deciziile la serviciu
Q: | Intreaba despre Cum trebuie luate deciziile la serviciu |
Decizia reprezintă momentul cheie şi, bineînţeles, funcţia de bază a exercitării conducerii. Ea reprezintă o veritabilă emanaţie intelectuală a celui care conduce, cu consecinţe esenţiale în realizarea obiectivelor propuse, dar şi cu efecte psihologice concrete asupra subalternilor.
în adoptarea deciziilor există mai multe capcane ; cea mai frecventă este tendinţa unor şefi de a adopta decizii incomplete, neclare, bazate pe simple aprecieri şi păreri şi nu pe o analiză profundă a datelor existente. Asemenea decizii sfârşesc prin a fi inoperante. Cauzele rezidă fie în pripeală, fie în incompetenţă, fie datorită firii influenţabile a conducătorului.
Tendinţa unor şefi de a decide totul duce la supraîncărcarea lor cu sarcini, la pierderea din vedere a esenţialului, la tutelarea subalternilor, la tensiuni inutile şi dăunătoare. Este indicată luarea deciziilor chiar la locul execuţiei, împreună cu cei care urmează să le înfăptuiască. Astfel, se economiseşte timp şi se evită multe erori.
De asemenea, este bine ca deciziile importante să fie luate în prima parte a zilei de muncă, când atât cel care conduce, cât şi subalternii, vor beneficia de o mai mare capacitate de discernământ. La sfârşitul programului de muncă survine oboseala intelectuală dar şi o diminuare a iniţiativei şi interesului.
Respectarea planurilor adoptate anterior, ducerea lucrurilor până la capăt, este necesar să constituie preocuparea esenţială a conducătorului.
Este indicat ca după adoptarea deciziilor importante, pentru organizarea îndeplinirii lor, să fie angrenate ajutoarele directe ale celui ce conduce (repartizarea de sarcini, stabilirea de termene, etc).
Din cauza unei slabe organizări a muncii, uneori, se întâmplă ca unele decizii bune să devină ineficiente, ca urmare a proastei transmiteri la subalterni a înţelegerii defectuoase sau a unor omisiuni.
în adoptarea deciziilor există mai multe capcane ; cea mai frecventă este tendinţa unor şefi de a adopta decizii incomplete, neclare, bazate pe simple aprecieri şi păreri şi nu pe o analiză profundă a datelor existente. Asemenea decizii sfârşesc prin a fi inoperante. Cauzele rezidă fie în pripeală, fie în incompetenţă, fie datorită firii influenţabile a conducătorului.
Tendinţa unor şefi de a decide totul duce la supraîncărcarea lor cu sarcini, la pierderea din vedere a esenţialului, la tutelarea subalternilor, la tensiuni inutile şi dăunătoare. Este indicată luarea deciziilor chiar la locul execuţiei, împreună cu cei care urmează să le înfăptuiască. Astfel, se economiseşte timp şi se evită multe erori.
De asemenea, este bine ca deciziile importante să fie luate în prima parte a zilei de muncă, când atât cel care conduce, cât şi subalternii, vor beneficia de o mai mare capacitate de discernământ. La sfârşitul programului de muncă survine oboseala intelectuală dar şi o diminuare a iniţiativei şi interesului.
Respectarea planurilor adoptate anterior, ducerea lucrurilor până la capăt, este necesar să constituie preocuparea esenţială a conducătorului.
Este indicat ca după adoptarea deciziilor importante, pentru organizarea îndeplinirii lor, să fie angrenate ajutoarele directe ale celui ce conduce (repartizarea de sarcini, stabilirea de termene, etc).
Din cauza unei slabe organizări a muncii, uneori, se întâmplă ca unele decizii bune să devină ineficiente, ca urmare a proastei transmiteri la subalterni a înţelegerii defectuoase sau a unor omisiuni.
Tag-uri: lider, psihic, inteligenta |
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 25 September '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :