FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 812
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Cum trebuie luate deciziile la serviciu

Tag-uri Populare


relatii   cuplu   familie   societate   inteligenta   lider   psihic   social   interactiune   individ   stres   frumusete   sanatate   ingrijire   medic   comunicare   tratament   relatie   teama   limbaj   iubire   tinerete   bautura   sevraj   batranete   boala   placebo   acceptare   efect   gesturi   parteneri   medicamente   pastile   sentimente   oameni   dorinta  

All Tags

Famous Forum

 

Cum trebuie luate deciziile la serviciu

 Q:   Intreaba despre Cum trebuie luate deciziile la serviciu       
Cum trebuie luate deciziile la serviciu Decizia reprezintă momentul cheie şi, bineînţeles, funcţia de bază a exercitării conducerii. Ea reprezintă o veritabilă emanaţie intelectuală a celui care conduce, cu consecinţe esenţiale în realizarea obiectivelor propuse, dar şi cu efecte psihologice concrete asupra subalternilor.

în adoptarea deciziilor există mai multe capcane ; cea mai frecventă este tendinţa unor şefi de a adopta decizii incomplete, neclare, bazate pe simple aprecieri şi păreri şi nu pe o analiză profundă a datelor existente. Asemenea decizii sfârşesc prin a fi inoperante. Cauzele rezidă fie în pripeală, fie în incompetenţă, fie datorită firii influenţabile a conducătorului.

Tendinţa unor şefi de a decide totul duce la supraîncărcarea lor cu sarcini, la pierderea din vedere a esenţialului, la tutelarea subalternilor, la tensiuni inutile şi dăunătoare. Este indicată luarea deciziilor chiar la locul execuţiei, împreună cu cei care urmează să le înfăptuiască. Astfel, se economiseşte timp şi se evită multe erori.
De asemenea, este bine ca deciziile importante să fie luate în prima parte a zilei de muncă, când atât cel care conduce, cât şi subalternii, vor beneficia de o mai mare capacitate de discernământ. La sfârşitul programului de muncă survine oboseala intelectuală dar şi o diminuare a iniţiativei şi interesului.

Respectarea planurilor adoptate anterior, ducerea lucrurilor până la capăt, este necesar să constituie preocuparea esenţială a conducătorului.
Este indicat ca după adoptarea deciziilor importante, pentru organizarea îndeplinirii lor, să fie angrenate ajutoarele directe ale celui ce conduce (repartizarea de sarcini, stabilirea de termene, etc).

Din cauza unei slabe organizări a muncii, uneori, se întâmplă ca unele decizii bune să devină ineficiente, ca urmare a proastei transmiteri la subalterni a înţelegerii defectuoase sau a unor omisiuni.


Tag-uri: lider, psihic, inteligenta



Categorie: Psihologie  - ( Psihologie - Archiva)

Data Adaugarii: 25 September '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :