Statistics:
Visits: 870 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Anxiosul sau cel care se îngrijoreaza pentru toate si din orice
Q: | Intreaba despre Anxiosul sau cel care se îngrijoreaza pentru toate si din orice |
Feriti-va de cei care sunt anxiosi; în ziua când nu le va mai fi frica de nimic, vor conduce lumea (Tonino Benacquista)
Calm pâna acum, calm întreaga viata.(Koan zen)
Anxiosul se tulbura, se framânta, îsi face griji pentru fleacuri. îsi imagineaza adevarate drame acolo unde ele nu exista si se gândeste mereu la ce e mai rau. Iata cum putem recunoaste un anxios.
îngrijorarea este o emotie normala, pe care toata lumea o traieste din când în când, pâna la un anumit punct. De exemplu, atunci când avem un interviu de angajare, este normal sa fim nelinistiti, sa avem emotii. In fata unei provocari, încercam sa ne pregatim si bineînteles ca asta ne îngrijoreaza oarecum. Dar anxiosul traieste într-o continua agitatie, put ând chiar sa-i faca sa sufere pe cei din anturajul sau.
Ati observat ca un coleg este mereu cu un pas înainte, se pregateste cu constiinciozitate pentru fiecare proiect, se îngrijoreaza pentru orice rezultat, verifica totul de mai multe ori si este tot timpul încordat? Puteti pune pariu ca acesta este o persoana anxioasa. Daca faceti echipa, iar dumneavoastra nu va îngrijorati foarte usor, puteti conta pe simtul sau de responsabilitate. Asta este partea buna a lucrurilor. Persoana anxioasa lucreaza bine în general. Spun „în general" pentru ca dincolo de un anumit prag îi va fi greu sa îsi pastreze concentrarea. Dar puteti fi linistit: o asemenea persoana face o treaba excelenta.
Când este vorba despre un sef, va puteti da seama ca e o persoana anxioasa daca va întreaba adesea acelasi lucru, daca e împatimit de munca (vine devreme si pleaca târziu), daca nu agreeaza situatiile neprevazute. Un client anxios va va suna de trei-patru ori pentru acelasi detaliu; nu-i va conveni sa amânati cu o zi data livrarii (bineînteles, este posibil sa fie vorba despre o întârziere cu efecte grave, dar va veti da seama daca e mai curând o problema de neliniste); vi se va adresa pe un ton amabil si tâmp în acelasi timp... Indiferent daca este angajatul, seful, clientul sau asociatul dumneavoastra, anxiosul se enerveaza chiar si dintr-un fleac. îsi imagineaza ce e mai rau, iar asta poate schimba si dispozitia dumneavoastra si a lui.
Anxiosul:
• munceste mult;
• pare calm, dar reactioneaza prost în situatii neprevazute;
• verifica totul de mai multe ori;
• la o întâlnire, ajunge mereu înainte;
• este încordat fizic;
• îsi face griji pentru fleacuri;
• în orice situatie, pune raul în fata;
• este prudent si grijuliu cu ceea ce are legatura cu mediul sau;
• poate avea dificultati de concentrare; vorbeste de nelinistile sale; oboseste repede, respira superficial.
A-I îmblânzi sau a coexista
Trebuie sa stiti despre colegul dumneavoastr a anxios ca este foarte sensibil la felul in care actionati si reactionati; este deci important sa nu-l enervati si mai mult si sa-l linistiti când e posibil. în acelasi timp, fie ca vreti sa va împrieteniti, fie sa va tineti la distanta, trebuie sa aveti grija sa nu vedeti lucrurile în felul sau. Gânditi-va si pastraţi o anumita distanta psihica. Modalitatile simple de a reactiona pot detensiona discursul sau agitat. Daca, de exemplu, aveti întâlnire cu un anxios, fiti bine pregatit întotdeauna; nu îl surprindeti cu declaratii neasteptate, nu îl puneti într-o situatie care sa îl enerveze. îi veti câstiga încrederea daca îi veti dovedi ca sunteti o persoana serioasa si de încredere, pregatindu-va corespunzator pentru orice sarcina sau proiect. Anxiosul poate fi întâlnit în toate mediile, la toate nivelurile si poate fi, tot atât de bine, sef sau angajat.
Daca îi apreciati felul de a fi, iar el se nelinisteste pentru planul lunar de vânzari, nu încercati sa-i bagati brusc mintile în cap; asculta ti-l si lasati-l sa-si duca ideea pâna la capat.
Iata, de exemplu, ce i-ati putea spune :
Anxiosul X: Sunt sigur ca nu ne vom atinge obiectivul de vânzari pe luna aceasta.
Dumneavoastra: Nu? De ce?
Anxiosul X: Deoarece cutarica a renuntat în ultima clipa si... precum si...
Dumneavoastra: Dar daca nu îl atingem luna aceasta si recuperam luna viitoare ar fi o solutie buna, nu credeti? Care ar fi consecintele reale ?
în nici un caz sa nu-i spuneti din prima: „Iar te agiti degeaba! ". Mai degraba lasati-l sa-si exprime gândurile pentru a si le înlatura. Lasându-l pe anxios sa vorbeasca despre posibilele consecinte ale materializarii temerilor sale, îl ajutati, de fapt, sa-si alunge gândurile negre: aducându-l în planul real, concret, îl determinati sa vorbeasca despre ceea ce ar putea sau nu ar putea sa se întâmple.
Se poate sa va doriti, de asemenea, sa stati departe de o astfel de persoana. Daca aceasta va oboseste peste masura, fie ati stat prea mult în preajma unor asemenea oameni, fie aveti chiar dumneavoastra tendinta de a fi asa. Si într-un caz, si în celalalt, decât sa va feriti de aceasta persoana, mai bine vorbiti-i, fara a ramâne prea mult în compania ei. într-adevar, anxietatea se diminueaza, în general, datorita contactelor interpersonale dese si scurte. Daca însa e prea mult pentru dumneavoastra, vorbiti cu acei colegi care parca s-au obisnuit cu ideea pentru a vedea cum au reusit. Poate ca ei au gasit atitudinea potrivita!
Calm pâna acum, calm întreaga viata.(Koan zen)
Anxiosul se tulbura, se framânta, îsi face griji pentru fleacuri. îsi imagineaza adevarate drame acolo unde ele nu exista si se gândeste mereu la ce e mai rau. Iata cum putem recunoaste un anxios.
îngrijorarea este o emotie normala, pe care toata lumea o traieste din când în când, pâna la un anumit punct. De exemplu, atunci când avem un interviu de angajare, este normal sa fim nelinistiti, sa avem emotii. In fata unei provocari, încercam sa ne pregatim si bineînteles ca asta ne îngrijoreaza oarecum. Dar anxiosul traieste într-o continua agitatie, put ând chiar sa-i faca sa sufere pe cei din anturajul sau.
Ati observat ca un coleg este mereu cu un pas înainte, se pregateste cu constiinciozitate pentru fiecare proiect, se îngrijoreaza pentru orice rezultat, verifica totul de mai multe ori si este tot timpul încordat? Puteti pune pariu ca acesta este o persoana anxioasa. Daca faceti echipa, iar dumneavoastra nu va îngrijorati foarte usor, puteti conta pe simtul sau de responsabilitate. Asta este partea buna a lucrurilor. Persoana anxioasa lucreaza bine în general. Spun „în general" pentru ca dincolo de un anumit prag îi va fi greu sa îsi pastreze concentrarea. Dar puteti fi linistit: o asemenea persoana face o treaba excelenta.
Când este vorba despre un sef, va puteti da seama ca e o persoana anxioasa daca va întreaba adesea acelasi lucru, daca e împatimit de munca (vine devreme si pleaca târziu), daca nu agreeaza situatiile neprevazute. Un client anxios va va suna de trei-patru ori pentru acelasi detaliu; nu-i va conveni sa amânati cu o zi data livrarii (bineînteles, este posibil sa fie vorba despre o întârziere cu efecte grave, dar va veti da seama daca e mai curând o problema de neliniste); vi se va adresa pe un ton amabil si tâmp în acelasi timp... Indiferent daca este angajatul, seful, clientul sau asociatul dumneavoastra, anxiosul se enerveaza chiar si dintr-un fleac. îsi imagineaza ce e mai rau, iar asta poate schimba si dispozitia dumneavoastra si a lui.
Anxiosul:
• munceste mult;
• pare calm, dar reactioneaza prost în situatii neprevazute;
• verifica totul de mai multe ori;
• la o întâlnire, ajunge mereu înainte;
• este încordat fizic;
• îsi face griji pentru fleacuri;
• în orice situatie, pune raul în fata;
• este prudent si grijuliu cu ceea ce are legatura cu mediul sau;
• poate avea dificultati de concentrare; vorbeste de nelinistile sale; oboseste repede, respira superficial.
A-I îmblânzi sau a coexista
Trebuie sa stiti despre colegul dumneavoastr a anxios ca este foarte sensibil la felul in care actionati si reactionati; este deci important sa nu-l enervati si mai mult si sa-l linistiti când e posibil. în acelasi timp, fie ca vreti sa va împrieteniti, fie sa va tineti la distanta, trebuie sa aveti grija sa nu vedeti lucrurile în felul sau. Gânditi-va si pastraţi o anumita distanta psihica. Modalitatile simple de a reactiona pot detensiona discursul sau agitat. Daca, de exemplu, aveti întâlnire cu un anxios, fiti bine pregatit întotdeauna; nu îl surprindeti cu declaratii neasteptate, nu îl puneti într-o situatie care sa îl enerveze. îi veti câstiga încrederea daca îi veti dovedi ca sunteti o persoana serioasa si de încredere, pregatindu-va corespunzator pentru orice sarcina sau proiect. Anxiosul poate fi întâlnit în toate mediile, la toate nivelurile si poate fi, tot atât de bine, sef sau angajat.
Daca îi apreciati felul de a fi, iar el se nelinisteste pentru planul lunar de vânzari, nu încercati sa-i bagati brusc mintile în cap; asculta ti-l si lasati-l sa-si duca ideea pâna la capat.
Iata, de exemplu, ce i-ati putea spune :
Anxiosul X: Sunt sigur ca nu ne vom atinge obiectivul de vânzari pe luna aceasta.
Dumneavoastra: Nu? De ce?
Anxiosul X: Deoarece cutarica a renuntat în ultima clipa si... precum si...
Dumneavoastra: Dar daca nu îl atingem luna aceasta si recuperam luna viitoare ar fi o solutie buna, nu credeti? Care ar fi consecintele reale ?
în nici un caz sa nu-i spuneti din prima: „Iar te agiti degeaba! ". Mai degraba lasati-l sa-si exprime gândurile pentru a si le înlatura. Lasându-l pe anxios sa vorbeasca despre posibilele consecinte ale materializarii temerilor sale, îl ajutati, de fapt, sa-si alunge gândurile negre: aducându-l în planul real, concret, îl determinati sa vorbeasca despre ceea ce ar putea sau nu ar putea sa se întâmple.
Se poate sa va doriti, de asemenea, sa stati departe de o astfel de persoana. Daca aceasta va oboseste peste masura, fie ati stat prea mult în preajma unor asemenea oameni, fie aveti chiar dumneavoastra tendinta de a fi asa. Si într-un caz, si în celalalt, decât sa va feriti de aceasta persoana, mai bine vorbiti-i, fara a ramâne prea mult în compania ei. într-adevar, anxietatea se diminueaza, în general, datorita contactelor interpersonale dese si scurte. Daca însa e prea mult pentru dumneavoastra, vorbiti cu acei colegi care parca s-au obisnuit cu ideea pentru a vedea cum au reusit. Poate ca ei au gasit atitudinea potrivita!
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 09 April '12
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :