Statistics:
Visits: 9,653 Votes: 1 Fame Riser |
Fame Rank
1
Fame Riser
|
|||||||||||
Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
Q: | Intreaba despre Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta |
Plecand de la premisa ca in actualul context educational educatia civica se profileaza ca un demers complex ale carui dimensiuni: educatia pentru democratie si civism, educatia pentru drepturile omului, educatia pentru pace si toleranta, educatia interculturala etc., se inscrie intr-o noua paradigma, care isi propune extinderea problematic al scolii si al familiei catre mediul socio – cultural in ansamblul sau precum si de la premisa ca obiectivul principal al intregului proces educational si in mod expres al procesului didactic este formarea cetateanului activ, bine informat si responsabil, capabil de implicare in viata sociala, vom concluziona: este nevoie de o reforma scolara, reforma flexibila care sa permita elevilor sa se manifeste in mod creativ.
Cunoasterea abilitatilor intele ctuale, afective sau psihomotorii, a capacitatilor creatoare ale elevilor pot fi de un real folos profesorului diriginte si pot fi valorificate in mod corespunzator prin antrenarea acestora, in programe, in proiecte care sa vizeze pe o parte abordarea interdisciplinara a anumitor teme, iar pe de alta parte implicarea in viata comunitatii. Una dintre temele tratate la orele de dirigentie si care a avut un impact deosebit asupra elevilor mei a fost “De ce avem nevoie de toleranta in societate?”.
Mi-am propus ca obiective: definirea conceptului de toleranta, identificarea situatiilor in care atitudinea indivizilor, institutiilor si societatilor este toleranta, indentificarea situatiilor in care atitudinea indivizilor, institutiilor si societatilor este intoleranta, valorificarea informatiilor dobindite la: sociologie, filosofie, istorie, geografie, din alte surse de informare; formarea si dezvoltarea unor capacitati de comunicare, a unor deprinderi corespunzatoare unor atitudini sanatoase, de combatere a actiunilor intolerante de la scoala, din familie, din grupul de prieteni.
Lectia a avut drept motto “diversitatea nu este ceva rau, ci un bine” Jhon Stuart Mill.
Acceptarea diferentelor este elementul esential al existentei noastre ca fiinte sociale.
Toleranta inseamna cunoasterea, recunoasterea si acceptarea modului de a fi diferit al persoanelor sau grupurilor.
Aceasta presupune alegerea deliberata de a nu interzice, de a nu impiedica sau de a interveni in comportamentul unei persoane sau al unui grup chiar daca noi dezaprobam acea purtare si avem si cunostintele si puterea de a o interzice sau impiedica.
Am analizat situatii concrete:
a) pozitia ocupata de elev in clasa prin valorificarea datelor despre status-ul de elev;
b) analiza status-ului de fiu, fiica a clarificat situatia in familie;
c) prin prezentarea caracteristicilor status-ului si rolului social de prieten, coleg, lider al grupului, am analizat situatia din grupul de prieteni, colectivul de elevi ai liceului nostru.
Intrucat clasa a XII –a G este o clasa de profil uman, specializarea socio – uman, iar in programa scolara sunt prevazute un numar de noua optionale, iar printre acestea figureaza optionalul “Metode si tehnici sociologice” si optionalul “Filosofia valorii” am reusit sa valorific si sa integrez in acelasi timp in lectie anumite instrumente si tehnici de investigare sociologice – chestionar, interviu, studiu de caz pe aceasta tema, dar si informatii cu privire la incadrarea temei propuse intr-un sistem de valori propriu personalitatii x, y, z; dar si a personalitatii de grup.
Am demonstrat ca:
1) intoleranta duce la incalcarea libertatii si demnitatii persoanelor prin privarea de libertate, marginalizare, persecutie sau chiar suprimare fizica a acelor care se fac “vinovati” de a fi diferiti;
2) ideea de superioritate sau a unui grup uman asupra altuia este foarte periculoasa;
3) intoleranta in multe din formele sale este inca prezenta in aproape toate tarile si de aceea forme ale intolerantei precum discriminarea, rasismul, intoleranta religioasa nu trebuie sa ramana exclusiv in sfera de preocupari a guvernului, fiecare persoana trebuie sa se opuna oricaror expresii sau actiuni intolerante;
4) intoleranta este responsabilitate si valoare;
5) intoleranta inseamna respectul drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului.
Ca activitate practica am propus realizarea unui portofoliu pe tema “Toleranta – intoleranta religioasa in societatea contemporana”.
Iata si un chestionar pe care personal va sfatuiesc sa il aplicati la orele de dirigentie :
1. Considerati ca romanii sunt in general mai toleranti decat ceilalti europeni?
2. Sunteti de parere ca aderarea la Uniunea Europeana va aduce modificari in mentalitatea cetatenilor romani cu privire la toleranta?
3. Ce parere aveti despre felul in care minoritatile sunt tratare in Romania?
4. Daca ati fi pusi in situatia de a alege, ati dori sa fiti vecin cu un: a) rrom; b)evreu; c) handicapat; d) homosexual; e) bolnav HIV; g) nu conteaza.
5. In familia dumneavoastra, cine este mai tolerant, mama sau tata?
6. Tolerati persoane de aceeasi orientare religioasa sau de o alta orientare?
7. Daca ar fi sa puneti in balanta sentimentele dumneavoastra, balanta ar inclina spre: a) iubire si prietenie; b) ura si respingere.
8. In liceul dumneavoastra profesorii sunt toleranti cu elevii?
9. In liceul dumneavoastra elevii isi tolereaza profesorii?
10. Toleranta este responsabilitate sau valoare?
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Cunoasterea abilitatilor intele ctuale, afective sau psihomotorii, a capacitatilor creatoare ale elevilor pot fi de un real folos profesorului diriginte si pot fi valorificate in mod corespunzator prin antrenarea acestora, in programe, in proiecte care sa vizeze pe o parte abordarea interdisciplinara a anumitor teme, iar pe de alta parte implicarea in viata comunitatii. Una dintre temele tratate la orele de dirigentie si care a avut un impact deosebit asupra elevilor mei a fost “De ce avem nevoie de toleranta in societate?”.
Mi-am propus ca obiective: definirea conceptului de toleranta, identificarea situatiilor in care atitudinea indivizilor, institutiilor si societatilor este toleranta, indentificarea situatiilor in care atitudinea indivizilor, institutiilor si societatilor este intoleranta, valorificarea informatiilor dobindite la: sociologie, filosofie, istorie, geografie, din alte surse de informare; formarea si dezvoltarea unor capacitati de comunicare, a unor deprinderi corespunzatoare unor atitudini sanatoase, de combatere a actiunilor intolerante de la scoala, din familie, din grupul de prieteni.
Lectia a avut drept motto “diversitatea nu este ceva rau, ci un bine” Jhon Stuart Mill.
Acceptarea diferentelor este elementul esential al existentei noastre ca fiinte sociale.
Toleranta inseamna cunoasterea, recunoasterea si acceptarea modului de a fi diferit al persoanelor sau grupurilor.
Aceasta presupune alegerea deliberata de a nu interzice, de a nu impiedica sau de a interveni in comportamentul unei persoane sau al unui grup chiar daca noi dezaprobam acea purtare si avem si cunostintele si puterea de a o interzice sau impiedica.
Am analizat situatii concrete:
a) pozitia ocupata de elev in clasa prin valorificarea datelor despre status-ul de elev;
b) analiza status-ului de fiu, fiica a clarificat situatia in familie;
c) prin prezentarea caracteristicilor status-ului si rolului social de prieten, coleg, lider al grupului, am analizat situatia din grupul de prieteni, colectivul de elevi ai liceului nostru.
Intrucat clasa a XII –a G este o clasa de profil uman, specializarea socio – uman, iar in programa scolara sunt prevazute un numar de noua optionale, iar printre acestea figureaza optionalul “Metode si tehnici sociologice” si optionalul “Filosofia valorii” am reusit sa valorific si sa integrez in acelasi timp in lectie anumite instrumente si tehnici de investigare sociologice – chestionar, interviu, studiu de caz pe aceasta tema, dar si informatii cu privire la incadrarea temei propuse intr-un sistem de valori propriu personalitatii x, y, z; dar si a personalitatii de grup.
Am demonstrat ca:
1) intoleranta duce la incalcarea libertatii si demnitatii persoanelor prin privarea de libertate, marginalizare, persecutie sau chiar suprimare fizica a acelor care se fac “vinovati” de a fi diferiti;
2) ideea de superioritate sau a unui grup uman asupra altuia este foarte periculoasa;
3) intoleranta in multe din formele sale este inca prezenta in aproape toate tarile si de aceea forme ale intolerantei precum discriminarea, rasismul, intoleranta religioasa nu trebuie sa ramana exclusiv in sfera de preocupari a guvernului, fiecare persoana trebuie sa se opuna oricaror expresii sau actiuni intolerante;
4) intoleranta este responsabilitate si valoare;
5) intoleranta inseamna respectul drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului.
Ca activitate practica am propus realizarea unui portofoliu pe tema “Toleranta – intoleranta religioasa in societatea contemporana”.
Iata si un chestionar pe care personal va sfatuiesc sa il aplicati la orele de dirigentie :
1. Considerati ca romanii sunt in general mai toleranti decat ceilalti europeni?
2. Sunteti de parere ca aderarea la Uniunea Europeana va aduce modificari in mentalitatea cetatenilor romani cu privire la toleranta?
3. Ce parere aveti despre felul in care minoritatile sunt tratare in Romania?
4. Daca ati fi pusi in situatia de a alege, ati dori sa fiti vecin cu un: a) rrom; b)evreu; c) handicapat; d) homosexual; e) bolnav HIV; g) nu conteaza.
5. In familia dumneavoastra, cine este mai tolerant, mama sau tata?
6. Tolerati persoane de aceeasi orientare religioasa sau de o alta orientare?
7. Daca ar fi sa puneti in balanta sentimentele dumneavoastra, balanta ar inclina spre: a) iubire si prietenie; b) ura si respingere.
8. In liceul dumneavoastra profesorii sunt toleranti cu elevii?
9. In liceul dumneavoastra elevii isi tolereaza profesorii?
10. Toleranta este responsabilitate sau valoare?
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, dirigentie, uniunea europeana, civism, democratie, cultura, reforma scolara |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 29 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :