FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 9,653
Votes: 1
Fame Riser
          
Fame Rank
1
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta

 Q:   Intreaba despre Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta       
Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta Plecand de la premisa ca in actualul context educational educatia civica se profileaza ca un demers complex ale carui dimensiuni: educatia pentru democratie si civism, educatia pentru drepturile omului, educatia pentru pace si toleranta, educatia interculturala etc., se inscrie intr-o noua paradigma, care isi propune extinderea problematic al scolii si al familiei catre mediul socio – cultural in ansamblul sau precum si de la premisa ca obiectivul principal al intregului proces educational si in mod expres al procesului didactic este formarea cetateanului activ, bine informat si responsabil, capabil de implicare in viata sociala, vom concluziona: este nevoie de o reforma scolara, reforma flexibila care sa permita elevilor sa se manifeste in mod creativ.

Cunoasterea abilitatilor intele ctuale, afective sau psihomotorii, a capacitatilor creatoare ale elevilor pot fi de un real folos profesorului diriginte si pot fi valorificate in mod corespunzator prin antrenarea acestora, in programe, in proiecte care sa vizeze pe o parte abordarea interdisciplinara a anumitor teme, iar pe de alta parte implicarea in viata comunitatii. Una dintre temele tratate la orele de dirigentie si care a avut un impact deosebit asupra elevilor mei a fost “De ce avem nevoie de toleranta in societate?”.

Mi-am propus ca obiective: definirea conceptului de toleranta, identificarea situatiilor in care atitudinea indivizilor, institutiilor si societatilor este toleranta, indentificarea situatiilor in care atitudinea indivizilor, institutiilor si societatilor este intoleranta, valorificarea informatiilor dobindite la: sociologie, filosofie, istorie, geografie, din alte surse de informare; formarea si dezvoltarea unor capacitati de comunicare, a unor deprinderi corespunzatoare unor atitudini sanatoase, de combatere a actiunilor intolerante de la scoala, din familie, din grupul de prieteni.

Lectia a avut drept motto “diversitatea nu este ceva rau, ci un bine” Jhon Stuart Mill.

Acceptarea diferentelor este elementul esential al existentei noastre ca fiinte sociale.

Toleranta inseamna cunoasterea, recunoasterea si acceptarea modului de a fi diferit al persoanelor sau grupurilor.

Aceasta presupune alegerea deliberata de a nu interzice, de a nu impiedica sau de a interveni in comportamentul unei persoane sau al unui grup chiar daca noi dezaprobam acea purtare si avem si cunostintele si puterea de a o interzice sau impiedica.

Am analizat situatii concrete:

a) pozitia ocupata de elev in clasa prin valorificarea datelor despre status-ul de elev;
b) analiza status-ului de fiu, fiica a clarificat situatia in familie;
c) prin prezentarea caracteristicilor status-ului si rolului social de prieten, coleg, lider al grupului, am analizat situatia din grupul de prieteni, colectivul de elevi ai liceului nostru.

Intrucat clasa a XII –a G este o clasa de profil uman, specializarea socio – uman, iar in programa scolara sunt prevazute un numar de noua optionale, iar printre acestea figureaza optionalul “Metode si tehnici sociologice” si optionalul “Filosofia valorii” am reusit sa valorific si sa integrez in acelasi timp in lectie anumite instrumente si tehnici de investigare sociologice – chestionar, interviu, studiu de caz pe aceasta tema, dar si informatii cu privire la incadrarea temei propuse intr-un sistem de valori propriu personalitatii x, y, z; dar si a personalitatii de grup.

Am demonstrat ca:

1) intoleranta duce la incalcarea libertatii si demnitatii persoanelor prin privarea de libertate, marginalizare, persecutie sau chiar suprimare fizica a acelor care se fac “vinovati” de a fi diferiti;

2) ideea de superioritate sau a unui grup uman asupra altuia este foarte periculoasa;

3) intoleranta in multe din formele sale este inca prezenta in aproape toate tarile si de aceea forme ale intolerantei precum discriminarea, rasismul, intoleranta religioasa nu trebuie sa ramana exclusiv in sfera de preocupari a guvernului, fiecare persoana trebuie sa se opuna oricaror expresii sau actiuni intolerante;

4) intoleranta este responsabilitate si valoare;

5) intoleranta inseamna respectul drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului.

Ca activitate practica am propus realizarea unui portofoliu pe tema “Toleranta – intoleranta religioasa in societatea contemporana”.

Iata si un chestionar pe care personal va sfatuiesc sa il aplicati la orele de dirigentie :

1. Considerati ca romanii sunt in general mai toleranti decat ceilalti europeni?
2. Sunteti de parere ca aderarea la Uniunea Europeana va aduce modificari in mentalitatea cetatenilor romani cu privire la toleranta?
3. Ce parere aveti despre felul in care minoritatile sunt tratare in Romania?
4. Daca ati fi pusi in situatia de a alege, ati dori sa fiti vecin cu un: a) rrom; b)evreu; c) handicapat; d) homosexual; e) bolnav HIV; g) nu conteaza.
5. In familia dumneavoastra, cine este mai tolerant, mama sau tata?
6. Tolerati persoane de aceeasi orientare religioasa sau de o alta orientare?
7. Daca ar fi sa puneti in balanta sentimentele dumneavoastra, balanta ar inclina spre: a) iubire si prietenie; b) ura si respingere.
8. In liceul dumneavoastra profesorii sunt toleranti cu elevii?
9. In liceul dumneavoastra elevii isi tolereaza profesorii?
10. Toleranta este responsabilitate sau valoare?
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: educatie, dirigentie, uniunea europeana, civism, democratie, cultura, reforma scolara



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 29 November '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :