Statistics:
Visits: 1,621 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Modelul comportamental - legatura familie, scoala, comunitate
Q: | Intreaba despre Modelul comportamental - legatura familie, scoala, comunitate |
Deschiderile oferite de transformările produse în societatea românească de după 1989 în procesul instructiv mi-au permis să iniţiez o serie de activităţi educaţionale ce depăşesc cu mult graniţele orelor de curs având convingerea că numai printr-o deschidere largă spre cunoaştere ne putem păstra şi conserva valorile, ne putem înţelege mai bine, ne putem numi „oameni ai planetei†şi mai ales ne putem cunoaşte şi ne putem îndeplini visurile şi aspiraţiile.
Toate aceste convingeri le putem transmite copiilor, oamenilor ajutându-i să înainteze folosindu-ne de experienţa profesională, actul pedagogic, de creativitate şi chiar de îndrăzneală uneori temerară.
Alăt uri de şcoală care asigură maxima comunicare între generaţii, familia şi comunitatea au o deosebită valoare în formarea personalităţii copilului.
Fiecare om vine pe lume cu o anumită zestre nativă, apoi graţie climatului afectiv din familie, copilul cunoaşte lumea din jur printr-un permanent dialog cu cei mari, învaţă şi poate să iubească, comunică, se ghidează după anumite modele, imită diferite acţiuni până îşi formează propriile valori, propriile principii despre lume despre viaţă.
Lecţiile cu accentuat caracter practic, care obligă la observaţie, la intervenţie personală, dar şi la cooperare plac şi descătuşează energiile mintale şi sufleteşti. Limbile se dezleagă cu uşurinţă şi bucuriile reuşitelor vor fi evidente.
Întrebaţi la o oră de activitate educativă/dirigenţie: „Ce vreţi să deveniţi?†veţi primi răspunsuri ca: învăţător, primar, popă, doctor, poliţist dar şi domnişoară, mamă etc.
Prin prezentarea acestor modele comportamentale, pe cât posibil într-o comunitate veţi observa îmbunătăţirea rezultatelor şcolare şi o însuşire mai bună a valorilor morale.
Una este să le vorbeşti despre cele mai importante funcţii în comunitate (primar, popă, poliţist etc.) şi alta este să vorbească ei însuşi cu oamenii care reprezintă aceste funcţii.
La o lecţie de istorie le puteţi prezenta tot felul de lecturi, citate, ilustraţii etc., despre al doilea război mondial, ei îşi vor însuşi aceste noţiuni care se vor uita în timp şi altceva este ca acesta să fie povestit de un bătrân care a participat la război.
Veţi vedea interesul pentru lecţie şi legătura care se realizează prin comunicare între copil şi omul matur marcat de negurile vremii.
Degeaba povestiţi despre obiceiuri şi tradiţii elevilor dumneavoastră dacă nu luaţi parte împreună cu ei şi oamenii din comunitatea locală la şezători, clăci (scărmânatul lânii, depăşunatul porumbului etc.) la slujbele de la biserică, nu eralizaţi împreună cu comunitatea locală un muzeu al satului unde să se păstreze aceste lucruri cate ţin viu trecutul. Veţi vedea ce mult se mândresc şi nu vor mai conteni povestind despre ce-au realizat.
Îi învăţaţi pe copii să nu fure, să nu lovească, să nu mintă, dar nu i-aţi dus niciodată la o secţie de poliţie să concretizeze consecinţeleactelor negative.
Le spuneţi cum să-şi păstreze sănătatea, dar nu le-aţi arătat cum arată un spital, ce dureros este sa fi bolnav. O să constataţi nu numai respectarea regulilor de igienă pentru a nu se îmbolnăvi, dar şi dorinţa de a deveni omul care salvează vieţi – doctorul.
Exemple de prezentare a modelelor comportamentale sunt multe, dar tu ca dascăl, modelator de suflete trebuie să doreşti să creezi acea comuniune familie – şcoală – comunitate în primul rând fiind sincer cu tine însuţi şi cu ceilalţi în tot ce faci şi ce grăieşti, fiind dispus să înveţi mereu, alergând alături într-o cursă pentru cunoaştere către un ţel.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Toate aceste convingeri le putem transmite copiilor, oamenilor ajutându-i să înainteze folosindu-ne de experienţa profesională, actul pedagogic, de creativitate şi chiar de îndrăzneală uneori temerară.
Alăt uri de şcoală care asigură maxima comunicare între generaţii, familia şi comunitatea au o deosebită valoare în formarea personalităţii copilului.
Fiecare om vine pe lume cu o anumită zestre nativă, apoi graţie climatului afectiv din familie, copilul cunoaşte lumea din jur printr-un permanent dialog cu cei mari, învaţă şi poate să iubească, comunică, se ghidează după anumite modele, imită diferite acţiuni până îşi formează propriile valori, propriile principii despre lume despre viaţă.
Lecţiile cu accentuat caracter practic, care obligă la observaţie, la intervenţie personală, dar şi la cooperare plac şi descătuşează energiile mintale şi sufleteşti. Limbile se dezleagă cu uşurinţă şi bucuriile reuşitelor vor fi evidente.
Întrebaţi la o oră de activitate educativă/dirigenţie: „Ce vreţi să deveniţi?†veţi primi răspunsuri ca: învăţător, primar, popă, doctor, poliţist dar şi domnişoară, mamă etc.
Prin prezentarea acestor modele comportamentale, pe cât posibil într-o comunitate veţi observa îmbunătăţirea rezultatelor şcolare şi o însuşire mai bună a valorilor morale.
Una este să le vorbeşti despre cele mai importante funcţii în comunitate (primar, popă, poliţist etc.) şi alta este să vorbească ei însuşi cu oamenii care reprezintă aceste funcţii.
La o lecţie de istorie le puteţi prezenta tot felul de lecturi, citate, ilustraţii etc., despre al doilea război mondial, ei îşi vor însuşi aceste noţiuni care se vor uita în timp şi altceva este ca acesta să fie povestit de un bătrân care a participat la război.
Veţi vedea interesul pentru lecţie şi legătura care se realizează prin comunicare între copil şi omul matur marcat de negurile vremii.
Degeaba povestiţi despre obiceiuri şi tradiţii elevilor dumneavoastră dacă nu luaţi parte împreună cu ei şi oamenii din comunitatea locală la şezători, clăci (scărmânatul lânii, depăşunatul porumbului etc.) la slujbele de la biserică, nu eralizaţi împreună cu comunitatea locală un muzeu al satului unde să se păstreze aceste lucruri cate ţin viu trecutul. Veţi vedea ce mult se mândresc şi nu vor mai conteni povestind despre ce-au realizat.
Îi învăţaţi pe copii să nu fure, să nu lovească, să nu mintă, dar nu i-aţi dus niciodată la o secţie de poliţie să concretizeze consecinţeleactelor negative.
Le spuneţi cum să-şi păstreze sănătatea, dar nu le-aţi arătat cum arată un spital, ce dureros este sa fi bolnav. O să constataţi nu numai respectarea regulilor de igienă pentru a nu se îmbolnăvi, dar şi dorinţa de a deveni omul care salvează vieţi – doctorul.
Exemple de prezentare a modelelor comportamentale sunt multe, dar tu ca dascăl, modelator de suflete trebuie să doreşti să creezi acea comuniune familie – şcoală – comunitate în primul rând fiind sincer cu tine însuţi şi cu ceilalţi în tot ce faci şi ce grăieşti, fiind dispus să înveţi mereu, alergând alături într-o cursă pentru cunoaştere către un ţel.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: model comportamental, familie, scoala, comunitate |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 31 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :