Statistics:
Visits: 3,661 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Familie, gradinita, scoala
Q: | Intreaba despre Familie, gradinita, scoala |
Motto:
„Bucuria de a avea copii să o legăm de a-i forma ca oameni de valoare”
Vârsta preşcolara este, fără indoială, temelia educativă a intregii vieţi. Datorită vârstei mici , educaţia preşcolară capătă un caracter specific. Această perioadă, ca ingrijire şi educaţie, formează temelia intregii vieţi de mai ttârziu.
La reuşita copilului in viaţa contribuie, in egală măsurâ, principalii factori educativi: familia, grădiniţa şi şcoala.
Asigurarea unui parteneriat real intre aceştia, implicarea tuturor in realizarea unei unităţi de cerinţe va duce implicit la o educaţie corectă a copiilor, la evitarea erorilor in educaţie şi la soluţionarea problemelor inerente care apar.
Grădiniţei, ca prima verigă a sistemului de invă ţământ trebuie să i se acorde o mare atenţie. Invăţământul preşcolar a dobândit un conţinut instructiv-educativ cu discipline care se desfăşoara după o programa minuţioasa şi care urmăreşte realizarea unor obiective precise privind pregătirea copilului preşcolar pentru integrarea usoara şi rapida in actîvitatea de invatare. Şi copilul preşcolar invaţă dar pentru el invatarea este un joc. Invăţarea şcolară,oricât de liberă ar fi, are totuşi rigorile ei, efort mai susţinut, disciplina de muncă riguroasă etc.
Educaţia preşcolară, instituţională este un act psihologic şi deosebit pentru egalizarea şanselor, pentru perfecţionarea activităţii de instrucţie şi educaţie in vederea inlăturării eşecuriîor şcolare şi a abandonului şcolar.
Un rol important in debutul şcolar îl va avea intotdeauna instituţia preşcoiară, ea fiind o etapă intermediară, indispensabilă.
Integrarea copilului in forma de colectivitate preşcolară comporta un prim efort de adaptare la viaţa socială şi totodată extinderea mediului social accesibil copilului.
În perioada preşcolară el işi dobândeşte rolul său social intr-o colectivitate şi obţine o altă dimensiune in interiorul familiei. In coîectivitate copilul stabileşte cu totul alte raporturi decât in famile:
-invaţă să se subordoneze unui program şi a unor activităţi comune ale colectivului din care face parte;
-stabileşte relaţii cu alţi copii invăţând să-şi domine excentrismul folosind relaţii de colaborare
Integrarea copilului in şcoală presupune mai intâi formarea unor prezentari corecte despre scoala care sa le permita preşcolarilor o adaptare afectiv-motîvationala la mediu şcolar.
În scopul adaptarii preşcolaruiui la mediul şcolar, al formarii şl adancirii reprezentarilor cu privire la scoala este necesar a se intreprinde actiuni comune gradinita-scoala, cum ar fi:
-prezentarea unor casete video cu aspecte de la primirea copiilor in prima zi de scoala,avand ca invitati eievii clasei 1 şi invatatoarea lor;
-asistenta la o activitate de citire,matematica,scriere;
- organizarea unor activitati de evaluare-concursuri care au ioc impreuna cu clasa 1 (exemplu obiceiuri şi colinde de Crăciun,concursuri sportive,1 iunie etc);
-plimbări in jurul oraşului;
-excursii in tară
-dramatizări in care rolul elevului este interpretat de copilul preşcolar;
-confecţionarea de felicitări cu ocazia diferitelor evenimente
Concurând alături de şcolari se inlătură reticenţa preşcolarilor şi ii face să-şi incerce puterile, să demonstreze că sunt pregătiţi pentru şcoala.
Realizarea dezideratelor a idealului educatoarelor este condiţionată de colaborarea mai strânsă intre grădiniţă şi şcoală. Activitatea educatoarelor şi invăţătorilor trebuie să se impletească. Tonul puternic afectiv ce o caracterizează pe educatoare trebuie să se impletească cu relaţia mai autoritară a invăţătoarei. Dădăceala exagerată nu ajută copiii, ii formează dependenţi de educatoare.
Trebuie să cântărim cu atenţie cât şi cum ii ajutăm pe copii. Sub aspectul evaluării, evoluţiei şi randamentului şcolar aprecierile, recompensele, simbolurile oferite de educatoare trebuie să se completeze cu evaluarea apreciată in calificative de către invăţător.
Un alt obiectiv in vederea integrării copilului in activitatea de tip şcolar constituie permanenta legătură a grădiniţei cu famiiia-cea care constituie de fapt primul model al copilului.
Educaţia in familie ocupă un loc important in formarea 'puiului de om' care trebuie să găsească aici condiţii de dezvoltare fizică, perceptivă, intetectuală, personaiă şi socială.
Din primii ani de viaţă personalitatea 'adultului de mai tarziu' prinde contur şi se manifestă prin elemente concrete cum sunt:
temperament, caracter, insuşiri, capacităţi, abilităţi şi aptitudini.
„Cei 7 ani de acasa” sunt hotărâtori in procesul de adaptare şi integrare la viata socială şi aşa marcată de influenţele mediului socio-economic.
Familia este instituţia primordială unde copilul dobăndeşte cea dintâi şcoală a vieţii.
Nu intâmplător părinţii sunt gata să şi spună cuvântul chiar şi in cele mai dificile probieme de educaţie. Faptul este explicabil; de la părinţi au invăţat in primul rând tot ce ştiu până când copilul este adus intr-o instituţie de invăţământ.
Familia trebuie să asigure sentimentul de comfort şi siguranţă. 0 ambianţă framântată de tensiuni familiale, lipsită de afecţiune, stare de indiferenţă, cu acte de violenţă vă duce la reacţii de inadaptare.
Pentru indeplinirea dezidoratelor comune grădiniţa-familie am recurs la câteva strategii specifice:
-stabilirea unor relaţii strânse cu familia copiilor pentru a cunoaşte mediul din care vin copiii, problemele pe care le ridică aceştia ;
-implicarea părinţilor în soluţionarea unor probleme interne ale unităţii;
-prezentarea unor referate privind rolul pe care il are grădiniţa in. instruirea şi educarea copiilor in pregătirea lor pentru şcoală;
-convorbiri zilnice prin care sunt puşi la curent cu toate achiziţiile sau eşecuriie copiilor, la găsirea impreună a unor soluţii viabile;
-implicarea părinţilor la imbunătăţirea bazei didactico-materiale;
-activităţi demostrative pregătite special pentru părinţi;
-serbări oferite părinţilor cu diferite ocazii.
Acestea au fost doar câteva dintre mijloacele pe care noî le-am utilizat frecvent în unitatea noastră sau fiecare la grupa de preşcolari pe care o conduce.
Buna colaborare între grădiniţâ - familîe - şcoală va avea efecte pozitive şi durabile în timp asigurând performanţe educative notabile .
Referinte :
- Magdalena Dumitrana - "Copilul, familia şi grădiniţa – Editura Compania 2000
- Revista invăţământul preşcolar nr. 1-2/1997
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
„Bucuria de a avea copii să o legăm de a-i forma ca oameni de valoare”
Vârsta preşcolara este, fără indoială, temelia educativă a intregii vieţi. Datorită vârstei mici , educaţia preşcolară capătă un caracter specific. Această perioadă, ca ingrijire şi educaţie, formează temelia intregii vieţi de mai ttârziu.
La reuşita copilului in viaţa contribuie, in egală măsurâ, principalii factori educativi: familia, grădiniţa şi şcoala.
Asigurarea unui parteneriat real intre aceştia, implicarea tuturor in realizarea unei unităţi de cerinţe va duce implicit la o educaţie corectă a copiilor, la evitarea erorilor in educaţie şi la soluţionarea problemelor inerente care apar.
Grădiniţei, ca prima verigă a sistemului de invă ţământ trebuie să i se acorde o mare atenţie. Invăţământul preşcolar a dobândit un conţinut instructiv-educativ cu discipline care se desfăşoara după o programa minuţioasa şi care urmăreşte realizarea unor obiective precise privind pregătirea copilului preşcolar pentru integrarea usoara şi rapida in actîvitatea de invatare. Şi copilul preşcolar invaţă dar pentru el invatarea este un joc. Invăţarea şcolară,oricât de liberă ar fi, are totuşi rigorile ei, efort mai susţinut, disciplina de muncă riguroasă etc.
Educaţia preşcolară, instituţională este un act psihologic şi deosebit pentru egalizarea şanselor, pentru perfecţionarea activităţii de instrucţie şi educaţie in vederea inlăturării eşecuriîor şcolare şi a abandonului şcolar.
Un rol important in debutul şcolar îl va avea intotdeauna instituţia preşcoiară, ea fiind o etapă intermediară, indispensabilă.
Integrarea copilului in forma de colectivitate preşcolară comporta un prim efort de adaptare la viaţa socială şi totodată extinderea mediului social accesibil copilului.
În perioada preşcolară el işi dobândeşte rolul său social intr-o colectivitate şi obţine o altă dimensiune in interiorul familiei. In coîectivitate copilul stabileşte cu totul alte raporturi decât in famile:
-invaţă să se subordoneze unui program şi a unor activităţi comune ale colectivului din care face parte;
-stabileşte relaţii cu alţi copii invăţând să-şi domine excentrismul folosind relaţii de colaborare
Integrarea copilului in şcoală presupune mai intâi formarea unor prezentari corecte despre scoala care sa le permita preşcolarilor o adaptare afectiv-motîvationala la mediu şcolar.
În scopul adaptarii preşcolaruiui la mediul şcolar, al formarii şl adancirii reprezentarilor cu privire la scoala este necesar a se intreprinde actiuni comune gradinita-scoala, cum ar fi:
-prezentarea unor casete video cu aspecte de la primirea copiilor in prima zi de scoala,avand ca invitati eievii clasei 1 şi invatatoarea lor;
-asistenta la o activitate de citire,matematica,scriere;
- organizarea unor activitati de evaluare-concursuri care au ioc impreuna cu clasa 1 (exemplu obiceiuri şi colinde de Crăciun,concursuri sportive,1 iunie etc);
-plimbări in jurul oraşului;
-excursii in tară
-dramatizări in care rolul elevului este interpretat de copilul preşcolar;
-confecţionarea de felicitări cu ocazia diferitelor evenimente
Concurând alături de şcolari se inlătură reticenţa preşcolarilor şi ii face să-şi incerce puterile, să demonstreze că sunt pregătiţi pentru şcoala.
Realizarea dezideratelor a idealului educatoarelor este condiţionată de colaborarea mai strânsă intre grădiniţă şi şcoală. Activitatea educatoarelor şi invăţătorilor trebuie să se impletească. Tonul puternic afectiv ce o caracterizează pe educatoare trebuie să se impletească cu relaţia mai autoritară a invăţătoarei. Dădăceala exagerată nu ajută copiii, ii formează dependenţi de educatoare.
Trebuie să cântărim cu atenţie cât şi cum ii ajutăm pe copii. Sub aspectul evaluării, evoluţiei şi randamentului şcolar aprecierile, recompensele, simbolurile oferite de educatoare trebuie să se completeze cu evaluarea apreciată in calificative de către invăţător.
Un alt obiectiv in vederea integrării copilului in activitatea de tip şcolar constituie permanenta legătură a grădiniţei cu famiiia-cea care constituie de fapt primul model al copilului.
Educaţia in familie ocupă un loc important in formarea 'puiului de om' care trebuie să găsească aici condiţii de dezvoltare fizică, perceptivă, intetectuală, personaiă şi socială.
Din primii ani de viaţă personalitatea 'adultului de mai tarziu' prinde contur şi se manifestă prin elemente concrete cum sunt:
temperament, caracter, insuşiri, capacităţi, abilităţi şi aptitudini.
„Cei 7 ani de acasa” sunt hotărâtori in procesul de adaptare şi integrare la viata socială şi aşa marcată de influenţele mediului socio-economic.
Familia este instituţia primordială unde copilul dobăndeşte cea dintâi şcoală a vieţii.
Nu intâmplător părinţii sunt gata să şi spună cuvântul chiar şi in cele mai dificile probieme de educaţie. Faptul este explicabil; de la părinţi au invăţat in primul rând tot ce ştiu până când copilul este adus intr-o instituţie de invăţământ.
Familia trebuie să asigure sentimentul de comfort şi siguranţă. 0 ambianţă framântată de tensiuni familiale, lipsită de afecţiune, stare de indiferenţă, cu acte de violenţă vă duce la reacţii de inadaptare.
Pentru indeplinirea dezidoratelor comune grădiniţa-familie am recurs la câteva strategii specifice:
-stabilirea unor relaţii strânse cu familia copiilor pentru a cunoaşte mediul din care vin copiii, problemele pe care le ridică aceştia ;
-implicarea părinţilor în soluţionarea unor probleme interne ale unităţii;
-prezentarea unor referate privind rolul pe care il are grădiniţa in. instruirea şi educarea copiilor in pregătirea lor pentru şcoală;
-convorbiri zilnice prin care sunt puşi la curent cu toate achiziţiile sau eşecuriie copiilor, la găsirea impreună a unor soluţii viabile;
-implicarea părinţilor la imbunătăţirea bazei didactico-materiale;
-activităţi demostrative pregătite special pentru părinţi;
-serbări oferite părinţilor cu diferite ocazii.
Acestea au fost doar câteva dintre mijloacele pe care noî le-am utilizat frecvent în unitatea noastră sau fiecare la grupa de preşcolari pe care o conduce.
Buna colaborare între grădiniţâ - familîe - şcoală va avea efecte pozitive şi durabile în timp asigurând performanţe educative notabile .
Referinte :
- Magdalena Dumitrana - "Copilul, familia şi grădiniţa – Editura Compania 2000
- Revista invăţământul preşcolar nr. 1-2/1997
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 07 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :