Statistics:
Visits: 1,226 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Jocul Micilor Fraze
Q: | Intreaba despre Jocul Micilor Fraze |
Copii sunt aÅŸezaÅ£i în cerc. Unul din ei stă în mijlocul cercului ÅŸi spune ceva de genul: „Cei care au curea !â€. ToÅ£i cei care au curea îşi schimbă atunci locul, mutându-se în locul cuiva care la rândul său are curea. Cel din mijloc trebuie să-ÅŸi găsească ÅŸi el un loc. Acel copil care nu găseÅŸte unde să se aÅŸeze se duce în centrul cercului ÅŸi trebuie să ofere altă sugestie. Copiii îşi dau repede seama că pot fi în acelaÅŸi timp asemănători ÅŸi deosebiÅ£i, în nenumărate feluri. Un mod interesant de a încheia jocul constă în alegerea unei mici fraze care conÅ£ine un calificativ precum: „Cei ce sunt bucuroÅŸi !â€. Din pricină că o calitate est
Trebuie de asemenea pusă le punct împreună cu clasa o strategie coerentă de aboradare a adversităţii. Ne izbim tot timpul de adversitate. Cu toate acestea, există nişte mijloace care ne îngăduie să-i facem faţă. Folosite în clasă în mod deliberat, acestea pot să creeze nişte reflexe care vor deveni un atu important în viaţă.
Este neapărat nevoie ca educatorul să fie în permanenţă dispus să discute despre adversitate, sau chiar despre conflicte. Trebuie insistat asupra faprului că fiecare problemă îşi are rezolvarea. Este important ca elevul să poată să reflecteze asupra unei probleme şi să-i găsească soluţia. Un mod mai sistematic de rezolvare ar fi următorul:
1. Delimitarea şi recunoaşterea problemei. Încetarea oricărei forme de activitate fizică sau verbală; elevilor în cauză li se solicită analizarea întregului lor comportament;
2. Cerem să ni se povestească faptele. Îi întrebăm pe copiii în cauză şi pe cei care au fost prezenţi cum s-au întâmplat lucrurile. Îi lăsăm să se exprime pe rând, fără a-i întrerupe. Ca să domolim sentimentul de furie sau de vinovăţie al copilului este util să-l încurajăm aşezându-i, de pildă mâna pe umăr, sau strâgându-l în braţe;
3. Trecem în revistă soluţiile posibile. Întrebăm cum ar putea fi rezolvată problema. În cazul în care copiii nu propun nimic, educatorul poate să ofere nişte sugestii;
4. Examinăm soluţiile oferite. Arătăm că există adesea mai multe soluţii echitabile. Îi încurajăm pe copii să se gândească la consecinţele pe care acestea le-ar avea, în plan fizic şi afectiv, şi le amintim experienţele analoage anterioare;
5. Alegem o soluţie. Optăm pentru una din soluţiile propuse, pe baza unui acord reciproc;
6. Aplicăm această soluţie.
În cazul unui comportament discriminatoriu, nu este prea uşor de găsit o rezolvare. Într-adevăr, nici copilul insultat şi nici autorul insultei nu realizează prea bine care sunt sensurile pe care le acoperă noţiunea de discriminare. În acest caz, educatorul are de îndeplinit un rol foarte important. Este de dorit ca el să critice imediat şi în mod hotărât comportamentul rasist şi să spună fără ocolişuri că acest comportament este inacceptabil. Educatorul se poate foarte limpede aşeza de partea copilului insultat, fărăr să-i reproşeze manifestarea furiei, a fricii sau zăpăcelii, arătându-se în acelaşi timp, ferm, dar înţelegător faţă de copilul care a avut o atitudine rasistă. Educatorului îi revine sarcina de a-l ajuta pe copilul căzut victimă unui astfel de comportament să înţeleagă că reacţiile negative faţă de aspectul exterior, faţă de rasa sau limba sa, sunt produsul unei atitudini rasiste.
Incidentul va trebui comunicat părinţilor, personalului şcolar şi membrilor comunităţii locale.
Această metodă este valabilă la toate nivelurile de învăţământ, poate fi aplicată oricărei situaţii critice produse în afara şcolii. Ea poate fi aplicată oricărei forme de comportament discriminatoriu. Pe cât posibil, şi de fiecare dată când se iveşte ocazia, trebuie pusă în evidenţă, lămurită şi chiar salutată diversitatea etnică existentă în interiorul unei clase. Nu trebuie uitat că rasismul şi atitudinea discriminatorie faţă de sex sunt de obicei întâlnite la copiii de vâstă foarte mică; această metodă poate, deci, avea valoare de remediu.
Elevii trebuie de asemenea încurajaţi să se ocupe de colegii lor handicapaţi. Vom găsi în continuare tot atâtea metode la îndemâna copiilor de a-şi exprima identitatea.
sursa imaginii :freeschoolclipart.com
e mai greu de identificat dintr-o privire, jocul se încheie îndeobşte aici. Educatorul poate dori să vadă cum sunt în general, percepute calităţile sale de către copii.
Trebuie de asemenea pusă le punct împreună cu clasa o strategie coerentă de aboradare a adversităţii. Ne izbim tot timpul de adversitate. Cu toate acestea, există nişte mijloace care ne îngăduie să-i facem faţă. Folosite în clasă în mod deliberat, acestea pot să creeze nişte reflexe care vor deveni un atu important în viaţă.
Este neapărat nevoie ca educatorul să fie în permanenţă dispus să discute despre adversitate, sau chiar despre conflicte. Trebuie insistat asupra faprului că fiecare problemă îşi are rezolvarea. Este important ca elevul să poată să reflecteze asupra unei probleme şi să-i găsească soluţia. Un mod mai sistematic de rezolvare ar fi următorul:
1. Delimitarea şi recunoaşterea problemei. Încetarea oricărei forme de activitate fizică sau verbală; elevilor în cauză li se solicită analizarea întregului lor comportament;
2. Cerem să ni se povestească faptele. Îi întrebăm pe copiii în cauză şi pe cei care au fost prezenţi cum s-au întâmplat lucrurile. Îi lăsăm să se exprime pe rând, fără a-i întrerupe. Ca să domolim sentimentul de furie sau de vinovăţie al copilului este util să-l încurajăm aşezându-i, de pildă mâna pe umăr, sau strâgându-l în braţe;
3. Trecem în revistă soluţiile posibile. Întrebăm cum ar putea fi rezolvată problema. În cazul în care copiii nu propun nimic, educatorul poate să ofere nişte sugestii;
4. Examinăm soluţiile oferite. Arătăm că există adesea mai multe soluţii echitabile. Îi încurajăm pe copii să se gândească la consecinţele pe care acestea le-ar avea, în plan fizic şi afectiv, şi le amintim experienţele analoage anterioare;
5. Alegem o soluţie. Optăm pentru una din soluţiile propuse, pe baza unui acord reciproc;
6. Aplicăm această soluţie.
În cazul unui comportament discriminatoriu, nu este prea uşor de găsit o rezolvare. Într-adevăr, nici copilul insultat şi nici autorul insultei nu realizează prea bine care sunt sensurile pe care le acoperă noţiunea de discriminare. În acest caz, educatorul are de îndeplinit un rol foarte important. Este de dorit ca el să critice imediat şi în mod hotărât comportamentul rasist şi să spună fără ocolişuri că acest comportament este inacceptabil. Educatorul se poate foarte limpede aşeza de partea copilului insultat, fărăr să-i reproşeze manifestarea furiei, a fricii sau zăpăcelii, arătându-se în acelaşi timp, ferm, dar înţelegător faţă de copilul care a avut o atitudine rasistă. Educatorului îi revine sarcina de a-l ajuta pe copilul căzut victimă unui astfel de comportament să înţeleagă că reacţiile negative faţă de aspectul exterior, faţă de rasa sau limba sa, sunt produsul unei atitudini rasiste.
Incidentul va trebui comunicat părinţilor, personalului şcolar şi membrilor comunităţii locale.
Această metodă este valabilă la toate nivelurile de învăţământ, poate fi aplicată oricărei situaţii critice produse în afara şcolii. Ea poate fi aplicată oricărei forme de comportament discriminatoriu. Pe cât posibil, şi de fiecare dată când se iveşte ocazia, trebuie pusă în evidenţă, lămurită şi chiar salutată diversitatea etnică existentă în interiorul unei clase. Nu trebuie uitat că rasismul şi atitudinea discriminatorie faţă de sex sunt de obicei întâlnite la copiii de vâstă foarte mică; această metodă poate, deci, avea valoare de remediu.
Elevii trebuie de asemenea încurajaţi să se ocupe de colegii lor handicapaţi. Vom găsi în continuare tot atâtea metode la îndemâna copiilor de a-şi exprima identitatea.
sursa imaginii :freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, reguli, conflicte, joc, calitati, abordare, strategie |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 12 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :