Iata ca licenta Dracula pare sa nu mai sece. Desi jocul are o puternica rezonanta in urechile transilvanenilor, nu putini sunt cei care considera acest mit frumos si, desigur, bun aducator de capital.
Creatorii lui „Dracula: Origin†si-au permis „licente poetice†in dezvoltarea story-line-ului, grefand o serie de elemente de egiptologie, ocult si demonic peste povestea clasica a lui Bram Stoker, rezultatele fiind, in mod previzibil, amestecate.
Dracula cauta un tom stravechi: Demonomicon-ul , urmand sa o foloseasca pe Mina ca un recipient pentru sufletul reinviat al Irinei (suna ca la Tradati in iubeala) . Prin urmare, lui Van Helsing nu-i ramane decat sa il urmeze pe conte la Londra , prin Egipt si Viena, si pana la urma, in Transilvania, pentru a-l opri.
Jocul in sine este realizat in modul rafinat la care a inceput deja sa ne asteptam de la un joc marca Adventure Company. Din punct de vedere vizual este destul de impresionant, cu texturi si animtii frumoase, cu adaosul fragmentelor cinematice care adancesc povestea.
Despre poveste, putem spune ca este construita si jucata destul de bine inca de la inceputul jocului, exceptand unele alegeri de cuvinte mai aiurite, pe alocuri si o anumita lipsa de subtilitate, in general prezenta in joc. Pe de alta parte este destul de greu sa nu te enervezi cand il auzi pe Van Helsing spunand „degeaba†la fiecare combinatie lipsita de succes dintre un item din inventory si o zona importanta din mediul inconjurator.
Gameply-ul este imbunatatit, in acest sistem point & click, formula adoptata de joc. Frogware a depus eforturi considerabile ca sa elimine anumite inerente ale genului. Un exemplu este dat atunci cand tii apasata tasta Space, iar jocul scoate in evidenta toate obiectele cu care poti interactiona pe ecran, ceea ce inseamna ca nu mai e nevoie de scanarile obositoare ale fiecarei parti din zona respectiva, in cautarea a ceva relevant.
Cu toate acestea insa, Frogware nu a reusit sa rezolve o serie de probleme
majore care afecteaza sistemul point & click, ca de exemplu, faptul ca, din cand in cand, se intampla ca puzzle-urile sa devina oarecum ambigue, ramanand doar cu senzatia ca sunt lipsite de logica.
Desi as fi vrut sa termin intr-o nota pozitiva, toate imbunatatirile si elementele distractive sunt umbrite de alegerile proaste si ieftine ale game-designerilor. Jocul devine astfel mult mai scurt.
Frogware a intins „Dracula: Origin†cam mult as spune, pentru a prelungi timpul de joc. Vom intalnii in mai multe randuri un Val Helsing nevoit sa adune o lista de obiecte numai pentru ca apoi, sa primeasca o alta lista, imediat ce o termina pe prima.
Probabil nu e cea mai inteleapta decizie, cand pretul e sanatatea mentala a jucatorului… probabil, doar.